dc.contributor.advisor | Γαλάνης, Πέτρος | |
dc.contributor.author | Νικολάου, Ελένη | |
dc.contributor.other | Nicolaou, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-06-29 | |
dc.date.accessioned | 2017-06-30T06:38:05Z | |
dc.date.available | 2017-06-30T06:38:05Z | |
dc.date.copyright | 2017-05 | |
dc.date.issued | 2017-06-30 | |
dc.identifier.other | ΠΥΣΣ/2017/00111 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2883 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Στις υπηρεσίες υγείας και εδικά στα Τμήματα Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ) οι συγκρούσεις είναι συχνές επηρεάζοντας αρνητικά τον οργανισμό, τις διαπροσωπικές σχέσεις, τους ίδιους τους επαγγελματίες υγείας αλλά και τους ασθενείς.
Σκοπός: Να διερευνηθεί η ύπαρξη συγκρούσεων ανάμεσα στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που εργάζεται στο ΤΑΕΠ σε ένα κυπριακό δημόσιο γενικό νοσοκομείο και να προσδιοριστούν οι βασικοί παράγοντες που οδηγούν σε συγκρούσεις.
Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική μελέτη με δειγματοληψία ευκολίας και τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με 56 νοσηλευτικούς και ιατρικούς λειτουργούς που εργάζονται στο ΤΑΕΠ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρνακας. Η συμμετοχή στην έρευνα ήταν εθελοντική και ανώνυμη.
Αποτελέσματα: Το 80% ήταν νοσηλευτικοί λειτουργοί και το 20% ιατρικοί λειτουργοί, εκ των οποίων το 51,1% ανέφερε ότι οι συγκρούσεις αποτελούν συχνό φαινόμενο στον εργασιακό τους χώρο. Οι συγκρούσεις συνέβαιναν πιο συχνά ανάμεσα στους επαγγελματίες υγείας και το οικογενειακό/φιλικό περιβάλλον των ασθενών και σε ιεραρχικό επίπεδο με τους υφιστάμενους ή τους προϊστάμενούς τους. Κυριότερη αιτία των συγκρούσεων αποτελούσαν οργανωσιακοί παράγοντες όπως οι περιορισμένοι πόροι (86,6%) και ο φόρτος εργασίας (84,4%). Οι συγκρούσεις είχαν ως κυριότερη συνέπεια την μείωση της παραγωγικότητας (53,3%) και καταστροφικές συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις (40,0%). Ως μέθοδος διαχείρισης των συγκρούσεων επιλέχθηκε η διαπραγμάτευση με τον/τους εμπλεκόμενο/νους για αμοιβαίο όφελος.
Συμπεράσματα: Η εκπαίδευση του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού για την απόκτηση γνώσης και δεξιοτήτων για τη διαχείριση τους αλλά και ο εντοπισμός και η κατανόηση των παραγόντων που τους προκαλούν είναι ζωτικής σημασίας καθώς συμβάλλουν στην εποικοδομητική επίλυσή τους. | el_GR |
dc.format.extent | 84 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Διαχείριση συγκρούσεων | el_GR |
dc.subject | Conflict management | el_GR |
dc.subject | Διαχείριση συγκρούσεων -- Δημόσια νοσοκομεία | el_GR |
dc.subject | Conflict management -- Public hospitals | el_GR |
dc.title | Διαχείριση συγκρούσεων στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό στο Τμήμα Ατυχημάτων και Επειγόντων ενός γενικού δημόσιου νοσοκομείου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Introduction: In healthcare services and particularly in the Emergency Departments (ED), conflicts are frequent and they have a negative impact on the organization, interpersonal relationships, health professionals themselves and patients.
Aim: To investigate the existence of conflicts between the medical staff working at the ED of a Cyprus public general hospital and to identify the key factors that lead to conflicts.
Method: A cross-sectional study was conducted with a structured questionnaire and 56 nurses and medical officers working at the General Hospital of Larnaka. Participation in the study was voluntary and anonymous.
Results: Eighty percent were nursing staff and 20% were physicians, of whom 51.1% reported that conflicts had a frequent occurrence in their workplace. Conflicts occurred more often among healthcare professionals and the family or friends of the patients and at a hierarchical level with their subordinates or their superiors. The main cause of these conflicts was organizational factors such as limited resources (86.6%) and workload (84.4%). Conflicts reduced productivity (53.3%) and destroy work relationships (40.0%). As a conflict management method, participants chose to negotiate with the person or persons involved for mutual benefit.
Conclusions: For constructive conflict management educational programs are required so nurses and doctors obtain the knowledge and skills about conflict management, as well as the identification and understanding of the factors that cause conflicts. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |