Η χρήση του μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης απο τις ξενοδοχειακές μονάδες
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί να διερευνήσει τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις ξενοδοχειακές μονάδες, αξιολογώντας την αποτελεσματικότητά τους ως εργαλείο μάρκετινγκ στον τομέα της φιλοξενίας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προάγουν μια νέα προσέγγιση που δύναται να χρησιμοποιηθεί στο μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών μονάδων, αποσκοπώντας στη διαμόρφωση της αγοραστικής συμπεριφοράς των πελατών. Το όφελος που αποφέρουν και τα πλεονεκτήματα τα οποία συνεπάγονται για τα ξενοδοχεία, δεν θεωρείται εφικτό να επιτευχθούν μέσω των παραδοσιακών εργαλείων μάρκετινγκ.
Υπό το πρίσμα αυτό, οι επιχειρήσεις στον τομέα της φιλοξενίας άρχισαν να μετασχηματίζουν τις παραδοσιακές στρατηγικές μάρκετινγκ, με τη χρήση διαδραστικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Συνεπώς, η εισαγωγή των κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook ή το Twitter στα ξενοδοχεία δεν αποτελεί πλέον επιλογή, αλλά ενδεχομένως θέμα ανάγκης.
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε ήταν ανάλυση πραγματικής μελέτης περίπτωσης και η συλλογή των στοιχείων πραγματοποιήθηκε με διενέργεια προσωπικής συνέντευξης από τον Γενικό Διευθυντή συγκεκριμένου ξενοδοχείου. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα πως κρίνεται αναπόφευκτη για τα ξενοδοχεία η προσθήκη και διατήρηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο μείγμα μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν, εφόσον παρέχει δυνατότητες ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μεταξύ των ξενοδοχειακών μονάδων και βελτίωσης των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ.