Show simple item record

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Αύρα
dc.contributor.authorΤζάβρα, Άρτεμις
dc.contributor.otherTzavra, Artemis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-06-16
dc.date.accessioned2017-06-16T09:46:00Z
dc.date.available2017-06-16T09:46:00Z
dc.date.copyright2017-03
dc.date.issued2017-06-16
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00072el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2860
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, βασισμένη στις φεμινιστικές θεωρίες, μελετά την πρακτική της διαφυλικής διανομής στα πλαίσια της θεατρικής συνθήκης. Με βασικό άξονα τη θεωρία της Judith Butler περί της επιτελεστικότητας, ιχνηλατεί τη διαδικασία της κατασκευής του φύλου ως μια σειρά κοινωνικών και πολιτισμικών επαναλήψεων δράσης. Στη συνέχεια, ερευνά τους τρόπους με τους οποίους η παρενδυσία στο θέατρο μπορεί να υπονομεύσει τις φυλικές ιεραρχίες που βρίσκονται εδραιωμένες στην πατριαρχική κοινωνική δομή, όπως αυτή αντανακλάται στη σύγχρονη δραματουργία και την παραστασιολογία. Για το σκοπό αυτό, αναλύονται τα έργα Cloud Nine της συγγραφέως Caryl Churchill, και το έργο Ριχάρδος ο B του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία της Deborah Warner, υπό το πρίσμα των μπρεχτικών θεατρικών τεχνικών του Επικού Θεάτρου, τις οποίες η έρευνα θεωρεί κατάλληλες για να βοηθήσουν σε μια διαφορετική πρόσληψη των έργων, όπως επιδιώκει η διαφυλική διανομή.el_GR
dc.format.extentvii, 60 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘέατρο -- Πρακτική Διαφυλικής Διανομήςel_GR
dc.subjectTheater -- Practice of Cross Dressingel_GR
dc.titleΡιζοσπαστικές διαφυλικές διανομές στη θεατρική γραφή και τη σκηνική πράξη: Η αναζήτηση της υπερβατικής πανανθρώπινης θεατρικής έκφρασης στο έργο Ριχάρδος ΙΙ του Σαίξπηρ και στην παράσταση Cloud Nine, σε σκηνοθεσία της Deborah Warnerel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current M.A. dissertation, grounded on feminist theory, seeks to examine the practice of cross dressing in the theater. Revolving around Judith Butler’s theory of performativity, it traces the steps of the mechanism of gender production, as a series of social and cultural repetitions. Further, it researches the ways by which the cross dressing convention in theater, can undermine gender hierarchies that are deeply embedded in the patriarchal social structure, as is reflected on dramatic texts and theater performances alike. To this purpose, this dissertation analyzes two plays, namely, Cloud Nine by Caryl Churchill and Richard II by William Shakespeare, directed by Deborah Warner. This analysis takes place under the prism of the Epic theater’s techniques, which this study believes the most suitable to support the objectives of cross dressing in terms for an alternative perception of gender.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record