dc.contributor.advisor | Τιμπλαλέξη, Ελένη | |
dc.contributor.author | Χατζηκωστή, Μαρία | |
dc.contributor.other | Chatzikosti, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-04-11 | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T09:26:25Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T09:26:25Z | |
dc.date.copyright | 2017-03 | |
dc.date.issued | 2017-04-11 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00071 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2852 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά τη διαχρονική συνέργεια τεχνολογίας και θεάτρου και ειδικότερα την τρέχουσα τάση των πολυμεσικών θεατρικών παραστάσεων αρχαίας ελληνικής τραγωδίας με γνώμονα τους αριστοτελικούς ορισμούς, τις αρχές και τα κατά ποιόν στοιχεία, όπως αυτά διατυπώνονται στο έργο του φιλοσόφου Περί Ποιητικής. Ως υπόθεση εργασίας προσεγγίζονται συγκεκριμένα οι Βάκχες του Ευριπίδη και συγκροτείται σκηνοθετική πρόταση για πολυμεσική παράσταση.
Η μεταπτυχιακή διατριβή οργανώνεται γύρω από τρεις βασικούς άξονες: α) το πολυμεσικό θέατρο, β) την αρχαία ελληνική τραγωδία, με βάση τα κατά ποιόν στοιχεία, όπως αυτά παρουσιάζονται από τον Αριστοτέλη στο έργο του Περί Ποιητικής, και γ) τη συνέργεια των δύο πρώτων αξόνων μέσα από την πολυμεσική σκηνοθετική πρόταση των Βακχών του Ευριπίδη.
Στο πρώτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται, εν συντομία, τα κατά ποσόν και κατά ποιόν στοιχεία της, με βάση το έργο του Αριστοτέλη Περί Ποιητικής. Στο δεύτερο κεφάλαιο, επιχειρείται μια ιστορική αναδρομή της εξέλιξης της τεχνολογίας σε σχέση με το θέατρο. Στο τρίτο κεφάλαιο, διερευνάται η συνέργεια θεάτρου και πολυμέσων, γίνεται αποσαφήνιση όρων και αναδεικνύονται σύγχρονα πεδία προβληματισμού. Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μια δραματολογική ανάλυση των Βακχών του Ευριπίδη, η οποία προλειαίνει το έδαφος για την πολυμεσική σκηνοθετική πρόταση που ακολουθεί στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της μεταπτυχιακής διατριβής. Η πολυμεσική σκηνοθετική πρόταση αρθρώνεται γύρω από μια σύγχρονη προσπέλαση των κατά ποιόν στοιχείων της τραγωδίας. | el_GR |
dc.format.extent | 83 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ευριπίδης -- π. 480-406 π.Χ.-- Βάκχες | el_GR |
dc.title | Οι Βάκχες του Ευρυπίδη: πολυμεσική σκηνοθετική προσέγγιση βασισμένη στα κατά ποιόν στοιχεία της τραγωδίας κατά Αριστοτέλη | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This MA dissertation explores the synergy of technology and theatre through time, and more specifically the current trend of the multimedia theatrical performances in the light of the Aristotelian definitions, the principles and the qualitative elements, as presented in the ‘Poetics’. Euripides' Bacchae is approached as a case-study and a directing proposal for a multimedia performance.
The dissertation revolves around three basic axes: i) multimedia theatre, ii) ancient Greek tragedy, based on qualitative elements, as presented in Aristotle’s Poetics iii) the synergy of the first two axes through the multimedia directing proposal of Bacchae of Euripides.
The origins of ancient Greek tragedy, its structure, its quantitative and qualitative elements as addressed in Aristotle’s ‘Poetics’ are briefly analysed in the first chapter. In the second chapter, the synergy between technology and theatre is analyzed and a historical review of the evolution of theatre stage technology is attempted. In the third chapter, different terms, such as “multimedia theatre”, are clarified as modern fields of discussion emerge. In the fourth chapter, a dramaturgical analysis of Euripides Bacchae is put forward, which lays the ground for the multimedia directing proposal that follows in the fifth and final chapter of the postgraduate dissertation, which is organised on a discussion of the Aristotelian qualitive elements of tragedy. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |