Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσιότρας, Γεώργιος
dc.contributor.authorΒαγγελή, Καλλιόπη
dc.contributor.otherVaggeli, Kalliopi
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-03-30
dc.date.accessioned2017-03-30T10:35:09Z
dc.date.available2017-03-30T10:35:09Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2017-03-30
dc.identifier.otherΔΜΥ/2016/00387el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2851
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ικανοποίηση των εργαζομένων αποτελεί μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις επιτυχίας κάθε οργανισμού. H ανίχνευση των παραγόντων που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση είναι αναγκαία για την ενίσχυση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας ενός οργανισμού υγείας. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση του βαθμού εργασιακής ικανοποίησης του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η ανάλυση των δημογραφικών και κοινωνικο-οικονομικών χαρακτηριστικών του καθώς και των κυριότερων προσδιοριστικών παραγόντων της ικανοποίησης από την εργασία. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε µε τη χρήση του αμερικάνικου ερωτηματολογίου μέτρησης της εργασιακής ικανοποίησης (Job Satisfaction Survey, JSS) του Καθηγητή ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο της Florida Paul E. Spector, στο οποίο προστέθηκαν 10 επιπλέον ερωτήσεις για την κάλυψη δημογραφικών και κοινωνικο-οικονομικών χαρακτηριστικών. Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Ιανουάριο – Φεβρουάριο 2016. Το δείγμα αποτέλεσαν 115 ιατροί και νοσηλευτές, διαφορετικών ειδικοτήτων και κλινικών του νοσοκομείου µε τη μέθοδο της τυχαίας δειγματοληψίας. Το ερευνητικό εργαλείο, ήταν ένα ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από ερωτήσεις κλειστού τύπου στο οποίο οι συμμετέχοντες καλούνταν να απαντήσουν, εκτός από τις ερωτήσεις που περιελάμβανε τα δημογραφικά τους στοιχεία, σε µία ποιοτική κλίμακα τύπου Likert εκφράζοντας το μέγεθος συμφωνίας ή διαφωνίας ανάλογα µε την ερώτηση (1= συμφωνώ απόλυτα, 2=συµφωνώ, 3=ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ, 4=διαφωνώ και 5=διαφωνώ απόλυτα). Τα αποτελέσματα προέκυψαν μετά από ανάλυση, μέσω του προγράμματος Microsoft Office Excel 2007. Αναδείχθηκαν 9 κριτήρια εργασιακής ικανοποίησης: μισθός, προαγωγή, προϊστάμενος, πρόσθετες παροχές, έκτακτες ανταμοιβές, ισχύουσες διαδικασίες, συνεργάτες, φύση εργασίας και επικοινωνία. Σε κάθε έναν από τους παραπάνω παράγοντες αντιστοιχούν 4 ερωτήσεις, από τις αναλύσεις των οποίων ακολούθησαν τα αποτελέσματα. Η μέση τιμή συνολικής ικανοποίησης βρέθηκε 3,786 σε κλίμακα 1 έως 6, γεγονός που δείχνει ότι η εργασιακή ικανοποίηση του ιατρικό-νοσηλευτικού προσωπικού του νοσοκομείου είναι σε ουδέτερα επίπεδα. Συμπεράναμε ότι στη περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών, ο μισθός, οι πρόσθετες παροχές, έκτακτες ανταμοιβές, ο προϊστάμενος, οι ισχύουσες διαδικασίες, η φύση της εργασίας, οι ευκαιρίες προαγωγής και η επικοινωνία εντός του οργανισμού, φαίνεται ικανοποιούν σε μέτριο βαθμό, τόσο τους γιατρούς όσο και τους νοσηλευτές. Συμφωνούν ότι η γραφειοκρατία εμποδίζει την άμεση και απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους, θεωρούν ότι δεν υπάρχει αξιοκρατία ή δικαιοσύνη κατά τη βαθμολογική εξέλιξη και προαγωγή τους και δεν είναι ικανοποιημένοι από τις οικνομικές τους απολαβές. Αντίθετα η συνεργασία με τους συναδέλφους αποτελούν παράγοντες ικανοποίησης και για τις δύο ομάδες εργαζομένων.el_GR
dc.format.extentviii, 78 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση επαγγελματιών υγείαςel_GR
dc.subjectJob satisfaction - Healthcare professionalsel_GR
dc.titleΕργασιακή ικανοποίηση ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού εν μέσω κρίσης, στο Γενικό Νοσοκομείο Πατρών "Ο Άγιος Ανδρέας"el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractJob satisfaction is one of the most important conditions for the success of any organization. The detection of the factors influencing job satisfaction is necessary to enhance the efficiency and effectiveness of a Health Organization. The aim of this dissertation is to assess the level of job satisfaction of the medical and nursing personnel of the General Hospital of Patras, during economical crisis, and also to examine the relationship of various demographic, professional and socio-economic characteristics on employee job satisfaction. The collection of data was achieved by using the American questionnaire of measuring job satisfaction (Job Satisfaction Survey, JSS), in which were added 10 more questions for demographic and social-economic background information. This survey took place during January – February 2016. The sample consisted of 115 employees of Medicine and nursing, which was randomly selected in that period from the “O Agios Andreas” hospital located in Patra. The research tool which was used for the present research study was a special designed questionnaire consisting of “closed” questions. The participants were asked questions that included demographic background information, as well as a qualitative scale Likert type expressing agreement or disagreement with a specific question (1 = strongly agree, 2 = agree, 3 = neither agree nor disagree, 4 = disagree and 5 = strongly disagree). The results from the survey were analyzed with Microsoft Office Excel 2007. The analysis revealed nine dimensions of job satisfaction: salary, promotion opportunities, supervisor, additional benefits, extra rewards, processes, dimension of working, coworkers and communication. Each one of these factors concludes 4 questions and their analysis led to the results. Mean satisfaction was 3,786 (scale 1 o 6), which indicate that job satisfaction of medical and healthcare personnel is medium. In conclusion, as regard as the General Hospital located in Patra, salary, additional benefits, extra rewards, supervisor, processes, dimension of working, promotion opportunities, coworkers and communication, seem not to satisfy not only the doctors but the nurses as well. They agree that bureaucracy prevents the employees from doing their duties directly and smoothly. They believe that there is no fairness or justice in their promotion and that the financial rewards are not sufficient. On the other hand, cooperation is a satisfaction factor for both groups of employees.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record