Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαϊωάννου, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚωνσταντακοπούλου, Ελισσάβετ
dc.contributor.otherConstantakopoulou, Elissavet
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-03-01
dc.date.accessioned2017-03-01T09:40:36Z
dc.date.available2017-03-01T09:40:36Z
dc.date.copyright2016-12
dc.date.issued2017-03-01
dc.identifier.otherΠΠΑ/2016/00017el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2839
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτα πλαίσια αυτής της πτυχιακής διατριβής επιχειρείται η κατάρτιση ενός μουσειοεκπαιδευτικού προγράμματος για το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας που απευθύνεται στην προσχολική εκπαιδευτική βαθμίδα. Επίσης διερευνάται η σχέση μουσείου και σχολείου, δυο θεσμών με κοινωνικό και εκπαιδευτικό προσανατολισμό. Η εξέταση αυτής της σχέσης διαδραματίζεται κάτω από το πρίσμα των φυσικών επιστημών, των αναλυτικών προγραμμάτων μάθησης και της προσχολικής εκπαιδευτικής βαθμίδας. Ουσιαστικά το ερευνητικό πλαίσιο περιλαμβάνει την εκπαιδευτική πολιτική των μουσείων και ειδικότερα του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας απέναντι στα παιδιά της νηπιακής ηλικίας. Επιπροσθέτως εξετάζεται η συμβολή των μουσειοεκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μ.Γ.Φ.Ι στην εκπλήρωση των εκπαιδευτικών στοχοθετήσεων του νηπιαγωγείου, στη γνωστική και πνευματική ανάπτυξη των νηπίων, στο βαθμό της κοινωνικής τους συνειδητοποίησης και στην προσωπική τους βελτίωση. Μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τα μουσεία ευελπιστούν στην εκπλήρωση του εκπαιδευτικού τους ρόλου, στην ικανοποίηση των προσδοκιών και στη βελτίωση της επικοινωνίας τους με το μαθητικό κοινό, δεδομένα που αποτελούν επένδυση για το μέλλον γιατί διαμορφώνουν τους μελλοντικούς επισκέπτες. Βάσει αυτής της λογικής για την παρούσα πτυχιακή διατριβή σχεδιάστηκε ένα μουσειοεκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο απευθύνεται στην νηπιακή ηλικία και σχετίζεται με την εντομολογική συλλογή του Μ.Γ.Φ.Ι. Το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα συμβαδίζει με τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα μάθησης με απώτερο στόχο την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της εντομολογικής συλλογής του Μ.Γ.Φ.Ι, την γνωριμία των νηπίων με το φυσικό κόσμο και τη διαμόρφωση μιας θετικής εικόνας για το ευρύτερο μουσειακό γίγνεσθαι.el_GR
dc.format.extentviii, 126 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΜουσειοεκπαιδευτικά προγράμματαel_GR
dc.subjectMuseum educational programsel_GR
dc.subjectΜουσειοπαιδαγωγικήel_GR
dc.subjectMuseum educationel_GR
dc.titleΜουσειοεκπαιδευτικά προγράμματα στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας: Πρόταση μουσειοεκπαιδευτικού προγράμματος για την προσχολική εκπαιδευτική βαθμίδαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn this dissertation, an attempt has been made to establish an educational program for the Goulandris Natural History Museum, addressed to preschoolers. The relation between museums and schools, two institutions with a social and educational orientation is also investigated. The examination of this relation takes place within the fields of natural science, analytical educational programs (curricula) and pre-schooling. In essence, the investigative framework includes the educational policy of museums, and more specifically the Goulandris Natural History Museum, towards children of pre-school age. In addition, an examination of the contribution of the GNHM's educational programs will take place with regard to the fulfillment of the educational aims of kindergarten, the cognitive and mental development of these children within the scope of their social realizations and finally, their personal development. Through educational programs, museums aspire to fulfill their educational role, realize the expectations of school-age children and simultaneously improve communication between them, facts which are considered an investment for the future as they shape future visitors. With this reasoning in mind, a parallel program of museums and education was designed for this dissertation, addressed to preschoolers and in relation with the entomology collection of GNHM. The educational program in question operates in tandem with current applicable educational programs, with the ultimate goal of the optimal exploitation of GNHM's entomology collection, the introduction of preschoolers into the natural world and the projection of a more positive image of the realm of museums.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record