Show simple item record

dc.contributor.advisorΑρμοστής, Σπύρος
dc.contributor.authorΚαραμπέκιου, Ζωή
dc.contributor.otherKarampekiou, Zoe
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-03-01
dc.date.accessioned2017-03-01T09:39:22Z
dc.date.available2017-03-01T09:39:22Z
dc.date.copyright2016-12
dc.date.issued2017-03-01
dc.identifier.otherΕΓΛ/2016/00055el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2833
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος για τη συγγραφή της μεταπτυχιακής διατριβής είχε ως αφορμή τη διαπίστωση ότι υπάρχει η ανάγκη να διερευνηθεί η στάση των Κρητικών απέναντι στη διάλεκτό τους και, πιο συγκεκριμένα, η θέση που έχει η κρητική διάλεκτος στα σχολεία. Σκοπός της έρευνας είναι να μελετηθεί η στάση που τηρούν οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στη χρήση της κρητικής διαλέκτου από τους/τις μαθητές/τριες, τόσο στον γραπτό, όσο και στον προφορικό λόγο και λαμβάνοντας υπ’ όψιν το αν ο/η ίδιος/α ο/η εκπαιδευτικός είναι διαλεκτόφωνος/η ή όχι. Η έρευνα συνιστά μια προσπάθεια να καλυφθεί το κενό που υπάρχει στη βιβλιογραφία σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα. Κεντρικός άξονας της έρευνας και βασικό στοιχείο μεθοδολογίας αποτελεί η διανομή και η συμπλήρωση ερωτηματολογίων από 20 φιλολόγους καθηγητές/τριες, που εργάζονται σε σχολεία σε χωριά του νομού Ηρακλείου. Τα ερωτήματα που τίθενται σχετίζονται με τη στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στη χρήση της κρητικής διαλέκτου από τους/τις μαθητές/τριες, εντός και εκτός του πλαισίου της σχολικής τάξης, στον προφορικό και τον γραπτό λόγο, ανάλογα με την επικοινωνιακή περίσταση και ανάλογα με το αν ο/η ίδιος/α ο/η εκπαιδευτικός είναι διαλεκτόφωνος/η. Επίσης, τα ερωτήματα αφορούν το αν ο/ή εκπαιδευτικός ανέχεται τη χρήση της διαλέκτου ή την επισημαίνει ως λάθος στους/στις μαθητές/τριες, εάν την ενθαρρύνει ή αδιαφορεί κ.λπ. Συμπληρωματικό στοιχείο έρευνας συνιστά η μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από 5 κεφάλαια. Στο πρώτο εισαγωγικό κεφάλαιο διατυπώνεται το θέμα, η σημασία και οι στόχοι της έρευνας και παρουσιάζεται η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Στο δεύτερο περιγράφεται η μεθοδολογία της έρευνας, ενώ στο τρίτο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα με μορφή γραφημάτων. Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται η ανάλυση των αποτελεσμάτων, μια σύντομη σύγκρισή τους με τα αποτελέσματα παραπλήσιων ερευνών, ο συσχετισμός τους με τα ερευνητικά ερωτήματα, ενώ αναφέρονται οι θεωρητικές προεκτάσεις της έρευνας, ορισμένοι περιορισμοί και οι μελλοντικές ερευνητικές προοπτικές. Τέλος, το πέμπτο κεφάλαιο αποτελεί τον επίλογο της παρούσας εργασίας. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν ποσοτική και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση των απαντήσεων του ερωτηματολογίου δεν μπορούν να γενικευθούν στο σύνολο των εκπαιδευτικών, αλλά είναι ενδεικτικά των στάσεών τους απέναντι στην κρητική διάλεκτο.el_GR
dc.format.extentv, 58 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚρητική διάλεκτος -- Εκπαιδευτικοίel_GR
dc.titleΣτάσεις εκπαιδευτικών απέναντι στην Κρητική διάλεκτοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis Masters thesis was completed for the purposes of the Greek Language and Literature Masters Program of the Open University of Cyprus. The topic of the study was selected because of the need to investigate the attitudes of Cretans towards their dialect and, in particular, the importance of Cretan Greek at school. This study’s goal is to investigate the attitudes of the instructors of secondary education towards the use of Cretan Greek by their students, both in speech and writing, while accounting for whether the instructor is a speaker of Cretan Greek himself/herself. In addition, this study is an effort to fill the gap in the bibliography regarding this issue. This study is based on the distribution and completion of a questionnaire by 20 language teachers who work in several schools in villages of the prefecture of Heraklion. The questions are related to the attitudes of the educators towards the use of Cretan Greek by the students inside and outside the classroom, both in speech and writing, depending on the occasion and taking into account if the educator speaks the dialect himself/herself. Furthermore, through the questionnaire it is investigated whether the teacher is tolerant towards the use of the dialect or points it out as wrong, whether he/she encourages it, ignores it etc. The research also reviews the relevant literature. This thesis consists of 5 chapters. The introduction chapter refers to the topic of the study, its importance and the goals of the research process and includes a review of the existing literature as well. In the second chapter the methodology used for the research is described, while in the third one the results are demonstrated with bar graphs. In the fourth chapter there is a thorough analysis of the results, a brief comparison with the results of other similar research, their correlation with the initial questions, as well as the theoretical implications of the research, along with probable limitations and potential future prospects. The last chapter constitutes the conclusion of the project. The method used for the research was quantitative and the results are indicative of the educators’ attitudes towards Cretan Greek, albeit not representative of the educators as a whole.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record