Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΔημουλά, Βασιλική
dc.contributor.authorΣιάρακα, Δήμητρα
dc.contributor.otherSiaraka, Demetra
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-03-01
dc.date.accessioned2017-03-01T09:39:11Z
dc.date.available2017-03-01T09:39:11Z
dc.date.copyright2017-01
dc.date.issued2017-03-01
dc.identifier.otherΕΓΛ/2017/00056el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2832
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάγνωσης της ποίησης του Τάσου Λειβαδίτη με βάση ψυχαναλυτικές έννοιες της λακανικής θεωρίας. Σκοπός της δεν είναι σε καμία περίπτωση η εφαρμογή ψυχαναλυτικών εννοιών, αλλά η δημιουργία διαλόγου ανάμεσα στην ψυχανάλυση και την ποίηση. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας στηρίζεται στις έννοιες του καθρέφτη, της ταύτισης, του πραγματικού του φαντασιακού, του συμβολικού. Θα αναφερθεί η εναλλαγή του έρωτα στην ποίηση του Λειβαδίτη και σε ποια σημεία εντοπίζεται η φράση του Λακάν «δεν υπάρχει διάφυλη σχέση». Μέσα από την ανάγνωσης της ποίησης θα αναδειχθούν πλευρές στα ευρύτερα συμφραζόμενα ενός θεωρητικού λόγου που ξεπερνά τα όρια της ιστορικής λογοτεχνικής έρευνας. Ουσιαστικά η ποίηση συνδιαλέγεται με τον ψυχαναλυτικό «άλλο» είτε έγκειται αυτό σε προσωπικές είτε σε πολιτικές ταυτίσεις. Έτσι θα γίνει εμβάθυνση στο βιωματικό βάθος του ποιητή. Αυτό επιχειρείται στην παρούσα εποχή, μια εποχή εξαιρετικά κρίσιμη, μέσα από την οποία αξίζει να αναδειχθεί η επικαιρότητα της ποίησης.el_GR
dc.format.extentvi, 58 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΛειβαδίτης, Τάσοςel_GR
dc.subjectΛειβαδίτης, Τάσος -- Ψυχαναλυτικές έννοιεςel_GR
dc.titleΜία ανάγνωση της ποίησης του Τάσου Λειβαδίτη στον σπασμένο καθρέφτη ψυχαναλυτικών εννοιώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractMy dissertation explores the poetry of TasosLeivaditisin connection to Jacques Lacan’s psychoanalytic theory. The aim is not to “apply” psychoanalytic concepts to poetry, but to create a dialogue between psychoanalysis and poetry. The theoretical part of this paper includes notions such as the mirror stage, identification, as well as the realms of the Imaginary, the Symbolic, and the Real. Moreover, my dissertation references the shifting understanding of love in the poetry of Leivaditis, in light of Lacan’s notorious insight that "there is no sexual relationship," an insight further developed by Alain Badiou. Combined readings in theory and poetry bring to light the universal aspects of both personal and political experience in Leivaditis, aspects which often go unnoticed in the narrow frame of more traditional paradigms of Modern Greek scholarship. The notion of the “mirror stage” is of special significance in order to account for the shattering of a utopian dream for a better society in the poetry of Leivaditis. The poet’s disillusionment is often expressed through images of the fragmented body, which are central to the elaboration of the “mirror stage” by Jacques Lacan. Finally, the work of Yiannis Stavrakakis on the French psychoanalyst, will serve to describe the gradual realization in Leivaditis’s poetry that there is no perfect political system, and that antagonisms and contradictions haunt and imaginary community. Yet, contrary to what happens in either analytic praxis or political theory, poetry remains fundamentally inconsolable for loss.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής