Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυπριανίδου, Έφη
dc.contributor.authorΧριστοφόρου Λαζάρου, Ισαβέλλα
dc.contributor.otherChristoforou Lazarou, Isavella
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-02-22
dc.date.accessioned2017-02-22T11:55:19Z
dc.date.available2017-02-22T11:55:19Z
dc.date.copyright2017-01
dc.date.issued2017-02-22
dc.identifier.otherΠΠΑ/2017/00014el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2822
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ απεικόνιση της γυναίκας, ο ερωτισμός, ο αισθησιασμός αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης που οδήγησε σε μεγάλα αριστουργήματα στο πέρασμα των αιώνων. Το γυναικείο σώμα εξυμνήθηκε από τους καλλιτέχνες σε διάφορες χρονικές περιόδους της ιστορίας της τέχνης αντικατοπτρίζοντας τις εκάστοτε κοινωνικό-ιδεολογικές και αισθητικές αντιλήψεις αλλά και το εκάστοτε σχήμα κοινωνικών αξιών διαμέσου των εποχών. Για ορισμένους καλλιτέχνες η απεικόνιση του γυμνού δεν αποτελεί παρά ένα μέρος της εξερεύνησης της ανθρώπινης μορφής. Για άλλους συνιστά το πεδίο συμβολιστικών προσεγγίσεων, σημασιολογικών ερμηνειών, καθώς και την έκφραση της ανάγκης για διερεύνησης του ερωτισμού που αποπνέει το γυμνό σώμα. Η τέχνη αποτελεί την αντανάκλαση των αξιών του πολιτισμού, το παράγωγο των διανοητικών και πολιτισμικών επιτευγμάτων της κοινωνίας. Έτσι, μέσα από την απεικόνιση της γυναίκας στην τέχνη μπορεί κανείς να δει πως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν την θηλυκότητα και τη γυναικεία μορφή διαχρονικά, ως μητέρα, ως σύζυγο ή ως αντικείμενο του αντρικού σεξουαλικού πόθου. Η εξέλιξη και διαμόρφωση της Κυπριακής τέχνης είναι ιδιότυπη και αποκλίνει από την ελληνική και ευρωπαϊκή τουλάχιστον σε επίπεδο χρονικό. Η περίπτωση της Κύπρου παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς οι Κύπριοι καλλιτέχνες μέσα από ιδιαίτερα δύσκολες ιστορικές συγκυρίες προσπάθησαν να μεταλαμπαδεύσουν στην απομονωμένη από τα ευρωπαϊκά εικαστικά δρώμενα κυπριακή κοινωνία το ενδιαφέρον για την εικαστική δημιουργία. Η διατριβή θα επιχειρήσει τη διερεύνηση, εξέταση, καταγραφή καθώς και ανάλυση της γυναικείας παρουσίας και του ερωτισμού της, τόσο στην δυτική όσο και στην κυπριακή τέχνη του 19ου-20ου αι. Στόχος της διατριβής είναι η ανάδειξη πτυχών της Κυπριακής Τέχνης, που δεν έτυχαν μέχρι τώρα της δέουσας προσοχής. Μέσω της ιστορικής έρευνας με την ανάλυση πηγών και κειμένων (βιβλιογραφική και περιγραφική έρευνα) η παρούσα εργασία θα επιδιώξει να ενδιατρίψει στην Κυπριακή εικαστική παραγωγή και συγκεκριμένα στο κομμάτι εκείνο που αφορά το γυναικείο 4 σώμα και τον ερωτισμό που αυτό αποπνέει. Για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της συστηματικής ανασκόπησης (systematic review). Η εργασία θα επιδιώξει να εντοπίσει, να συνοψίσει, να ταξινομήσει και να συγκρίνει δημοσιευμένο υλικό για να απαντήσει σε σαφώς διατυπωμένα ερωτήματα από τον ερευνητή.el_GR
dc.format.extent101 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΝεότερη Κυπριακή Τέχνηel_GR
dc.titleΟ ερωτισμός και η απεικόνιση της γυναίκας στη νεότερη κυπριακή τέχνηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe representation of women, eroticism and sensuality have always acted as sources of inspiration, leading to great masterpieces in the past centuries. The female body has been praised by artists in various time periods in the history of art, reflecting the existing socio-ideological and sensual perceptions, as well as the values and morals through the eras. For some artists, the depiction of nudity is solely a part of the exploration of the human form. For others, on the other hand, this constitutes the field of symbolic approaches, semantic representations as well as the expression of a need to explore the eroticism that the female nude evokes. The relationship between woman and art does not only constitute a plain story of sexism. Art is a reflection of the values of civilization and the derivative of intellectual and cultural achievements of society. Thus, through the representation of women in art, it becomes evident that people treat and have always treated femininity and the female figure as the mother, the subject of male sexual desire or as the autonomous human being. The evolution and formation of Cypriot art greatly differs from Greek and Western art, at least as far as the time period under investigation is concerned. The case of Cyprus is of great interest since Cypriot artists, through particularly difficult historical circumstances, they tried to pass on the Cypriot society, that was isolated from the European art developments, the interest for artistic creation. This thesis will attempt to investigate, examine, register and analyze the female presence and its eroticism, both in western and Cypriot art in the 19th and 20th centuries, with the aim to highlight aspects of Cypriot art that have not been examines so far. For the purposes of this research the methods of systematic review will be implemented. The aim of this research is to identify, summarize, classify and compare related published material that relate to clearly formulated questions posed by the researcher.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record