Show simple item record

dc.contributor.advisorΣαμούτης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΧρίστου, Άντρη
dc.contributor.authorΈλληνα, Ιωάννα
dc.contributor.otherChristou, Andri
dc.contributor.otherEllina, Iwanna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-04-05
dc.date.accessioned2012-04-05T07:05:05Z
dc.date.available2012-04-05T07:05:05Z
dc.date.copyright2012-02
dc.date.issued2012-04-05
dc.identifier.otherΔΜΥ/2012/00084el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/274
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η ικανοποίηση των χρηστών από τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας αποτελεί απαίτηση των συστημάτων υγείας διεθνώς, δεδομένου ότι παρέχει πληροφορίες για τους παράγοντες που χρειάζονται βελτίωση και τη λήψη συγκεκριμένων διορθωτικών μέτρων. Ακόμη πιο σημαντική είναι η διαπίστωση των παραγόντων που σχετίζονται με την ικανοποίηση αλλά και την ποιότητα της φροντίδας όπως την αντιλαμβάνονται οι χρήστες. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση της ικανοποίησης των χρηστών στα εξωτερικά ιατρεία του Στρατιωτικού Νοσοκομείου Εθνικής Φρουράς (ΣΝΕΦ) Κύπρου. Υλικό και μέθοδος: Το υλικό της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν 213 άτομα στρατιωτικού προσωπικού (κληρωτοί) που επισκέφτηκαν το ΣΝΕΦ κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2011. Η μέθοδος ήταν η χρήση ανώνυμων και αυτοσυμπληρούμενων ερωτηματολογίων που περιείχαν την κλίμακα Expectations-Perceived Quality-Satisfaction with Primary Care Services Scale (E-PQ-SPCSS) των 27 ερωτήσεων του Raftopoulos (2010). Αποτελέσματα: Ήταν όλοι άντρες ,ηλικίας από 18 μέχρι 48. Το 67,4% των συμμετεχόντων δήλωσαν από πολύ έως απλά ικανοποιημένοι. Η χαμηλή ικανοποίηση αφορούσε κύρια τον χώρο του ιατρείου και στην τήρηση των ραντεβού. Το 65% χαρακτήρισαν ποιοτικές τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Όσοι πάσχουν από κάποιο χρόνιο νόσημα που τους αναγκάζει να κάνουν συχνή χρήση των υπηρεσιών υγείας ήταν λιγότερο ικανοποιημένοι. Το ίδιο και όσοι αξιολόγησαν ως πολύ σοβαρό το πρόβλημα υγείας τους. Οι κυριότερες πηγές ικανοποίησης για τον χρήστη ήταν: (1) ο γιατρός προστάτεψε την αξιοπρέπεια του όταν τον εξέτασε, (2) ο γιατρός δεν του ζήτησε χρήματα, (3) ο γιατρός ήταν πρόθυμος να απαντήσει στις ερωτήσεις του και (4) αισθάνθηκε ότι η νοσηλεύτρια ξέρει καλά την δουλειά της. Συζήτηση: Είναι η πρώτη έρευνα που έγινε στο αντίστοιχο θέμα στην Κύπρο. Έγινε σύγκριση των παραμέτρων που μελετήθηκαν και των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας με άλλες διεθνείς έρευνες. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση ήταν μέτρια (67,4% των συμμετεχόντων δήλωσαν από απλά έως πολύ ικανοποιημένοι). Οι χρήστες έδωσαν πολύ μεγαλύτερη σημασία στη διαπροσωπική διάσταση της παρεχόμενης φροντίδας που περιλαμβάνει την επικοινωνία και τον σεβασμό της προσωπικότητάς τους από το γιατρό παρά στην τεχνική διάσταση της φροντίδας που περιλαμβάνει για παράδειγμα την λήψη εξετάσεων. Τα αποτελέσματα αυτά θα πρέπει να αξιολογηθούν υπό το πρίσμα του δεδομένου ότι πρόκειται για στρατιωτικό νοσοκομείο με γιατρούς-αξιωματικούς. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύονται συγκεκριμένα διορθωτικά μέτρα των οποίων η αποτελεσματική εφαρμογή χρήζει περεταίρω αξιολόγησης.el_GR
dc.format.extent89 σ. πιν., εικ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.subjectMilitary hospital -- Cyprusel_GR
dc.subjectPatients satisfaction
dc.subjectΣτρατιωτικό νοσοκομείο -- Κύπρος
dc.titleΑξιολόγηση της ικανοποίησης των χρηστών του στρατιωτικού νοσοκομείου στην Κύπροel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: The user’s satisfaction from the services provided by the primary health care systems consist of demanding world-wide health care sectors, given the fact that there is information regarding the care that is needed of improvement and therefore taking appropriate measures for improvement. It is more important that the proof in which the factors involved with the satisfaction are understood, along with the quality of the care received by the users. Purpose:The purpose of this study is to examine the factors in which are involved in the satisfaction of the users at outpatient department of the military hospital of Cyprus.Sample and Methods: The samples of the study include 213 persons from the armed forces who have received service from the outpatient department of the military hospital of Cyprus during the period November-December 2011. The method was the use of an anonymous questionnaire in which the users supplemented an inclusive scale, Expectations-Perceived Quality-Satisfaction with Primary Care Services Scale (E-PQ-SPCSS) that dealt with 27 questions that were posed by Raftopoulos (2010) which was tested in the army staff. Results: The 64,4% of the people tested declared anywhere from very satisfied – simply satisfied. The low satisfaction rate was found generally in the area in which included the doctor’s office, or examination area, and in the punctuality of the appointments. The 65% of the people tested characterized the services given to them as qualitative. Those who suffer from a chronic illness, and must constantly use the health services, were less satisfied. The same results were shown by those who determine their health problem as very serious. The main sources in which the users chose satisfaction in were: (1) the doctor protected his/her dignity while examining, (2) the doctor did not ask for payment, (3) the doctor was willing to answer any questions that were asked, and (4) they felt as though the nurses knew their job well.Conclusion: The satisfaction was fair (64,4% of the people tested declared anywhere from very satisfied – simply satisfied). The users gave much more emphasis to the interpersonal dimensions that the care consisted of, along with the communication and the respect of their personality given by the doctor, rather than the technical dimensions that the care consisted of, for example, the different types of exams given to the patients. These results we have to be determined by the audience who should understand that the experiment dealed with a military hospital consisting of doctors who are not only doctors but also major in the military. Having these results as basis suggest that there are certain measures that should bring improvement, therefore, it’s important to evaluate those results.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record