dc.description.abstract | O σκοπός αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να λάβει υπόψη της τις εξελίξεις στην Κυπριακή οικονομία, και στο πλαίσιο αυτό να εξετάσει κατά πόσον ο κλάδος των υπεραγορών, δημιουργώντας προϊόντας ιδιωτικής ετικέτας, μπορεί να αποκτήσει συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της βιομηχανίας, και ειδικότερα έναντι των επώνυμων αγαθών της. Έμφαση δίνεται στο εξωτερικό περιβάλλον. Ως εκ τούτου, θα ερευνηθεί σε πιο βαθμό η οικονομική κρίση έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες των Κυπρίων και πως αυτές επηρεάζουν τη στρατηγική των υπεραγορών.
Μεθοδολογικά η μεταπτυχιακή διατριβή ακολουθεί τα εξής βήματα:
Πρώτα θα γίνει μια αναφορά στο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στη συνέχεια θα αναλυθεί το εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον με τη βοήθεια του μοντέλου PESTEL.
Αμέσως μετά θα περιγραφούν οι τύποι στρατηγικών που θα πρέπει να επιλέξει μια επιχείρηση. Έμφαση θα δοθεί στο ποια στρατηγική θα πρέπει να επιδεχθεί έτσι ώστε η επιχείρηση να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά του κλάδου. Στο συγκεκριμένο πλαίσιο Θα γίνει επεξήγηση του τι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και το πώς επιτυγχάνεται, αλλά και πως διατηρείται μακροχρόνια
Μετά η μεταπτυχιακή διατριβή θα εισέλθει στην εμπειρική έρευνα. Τα βασικά ερωτήματα που θα εξεταστούν είναι:
α) κατά πόσο η δημιουργία από τις υπεραγορές προϊόντων δικής τους ετικέτας τις βοηθά να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
β) σε πιο βαθμό η οικονομική κρίση έχει αλλάξει τις συνήθειες των καταναλωτών και πως αυτό επηρεάζει τη στρατηγική των υπεραγορών
γ) ποιες ήταν οι κρίσιμες στρατηγικές των υπεραγορών πριν και κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Τα ερωτήματα αυτά απαντώνται με την υλοποίηση εμπειρικής έρευνας στον κλάδο των υπεραγορών στην Κυπριακή Οικονομία. Ειδικότερα, έγινε αξιοποίηση δευτερογενών στοιχείων από έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν, ως και επίσης συλλογή πρωτογενών δεδομένων μέσω της χρήσης ερωτηματολογίου.
Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι οι πλείστες υπεραγορές στην Κύπρο δεν χρησιμοποιούν τα προϊόντα δικής τους ετικέτας για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως για παράδειγμα στη Μεγάλη Βρετανία. Αντιθέτως χρησιμοποιούν την έντονη διαφήμιση στα τηλεοπτικά μέσα και τις εκπτωτικές προσφορές στην προσπάθεια τους να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Όσο αφορά στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οικονομική κρίση την έχει αλλάξει. Οι καταναλωτές έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζουν και ψωνίζουν και εκμεταλλεύονται τις προσφορές των υπεραγορών. Στο πλαίσιο αυτό όπου υπάρχουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα προτιμούν λόγο της χαμηλής τους τιμής. | el_GR |