Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσίχλη, Άννα
dc.contributor.authorΚυριάκου, Μαρία
dc.contributor.otherKyriakou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-11
dc.date.accessioned2016-07-11T08:38:57Z
dc.date.available2016-07-11T08:38:57Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-11
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00047el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2391
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να επιχειρήσει μια χαρτογράφηση των ελληνοκυπριακών ομάδων και των παραστάσεών τους, που ασχολήθηκαν ή ασχολούνται ακόμα, με το θέατρο της επινόησης στην Κύπρο. Η περίοδος που εξετάζεται αρχίζει από το 1988, όταν εμφανίζεται για πρώτη φορά το είδος, και τελειώνει με παραστάσεις που ανέβηκαν μέχρι και το 2015. Για να οριοθετηθεί μια βάση στην οποία κατηγοριοποιείται μια παράσταση ως θέατρο της επινόησης, παρουσιάζεται αρχικά μια σύντομη εισαγωγή στο είδος. Έτσι το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει επιγραμματικά τους διάφορους ορισμούς που δόθηκαν, από θεωρητικούς αλλά και δημιουργούς, στη συνέχεια κάνει μια μικρή ιστορική αναδρομή των καταβολών του και της εξέλιξής του μέχρι σήμερα, και τέλος δίνει μια - όχι εξαντλητική - λίστα των χαρακτηριστικών του. Το δεύτερο κεφάλαιο κάνει μια πολύ επιγραμματική εισαγωγή στο κυπριακό θεατρικό τοπίο από το 1960, μέχρι και την εμφάνιση των πρώτων θεατρικών πειραματισμών. Έπειτα παρουσιάζεται η καταγραφή των ομάδων του θεάτρου της επινόησης και των παραστάσεών τους, η οποία περιλαμβάνει το προφίλ της κάθε ομάδας, περιγραφή των παραστάσεών της, εντοπισμό των χαρακτηριστικών του θεάτρου της επινόησης, καθώς και την πρόσληψή της από την κριτική όπου αυτό είναι εφικτό. Συνολικά καταγράφεται η πορεία επτά ανεξάρτητων θεατρικών ομάδων, οι οποίες είναι: Συλλογικό Θέατρο, Rooftop Theatre Group, Paravan Proactions, Ομάδα One/Off, Θεατρική Ομάδα Persona, Θέατρο Δέντρο και Ομάδα ÀVENDRE. Περιλαμβάνονται επίσης, δύο παραγωγές του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, καθώς και μία ανεξάρτητη παραγωγή με τίτλο Fear Industry (2014) σε σκηνοθεσία Achim Wieland. Το τρίτο κεφάλαιο εντοπίζει τις τάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που προκύπτουν μέσα από την χαρτογράφηση. Στη συνέχεια, χρησιμοποιεί τα πορίσματα για να εστιάσει στη σχέση της παράστασης με το κοινό, επιχειρώντας να απαντήσει στο ερώτημα: Πώς το θέατρο της επινόησης στην Κύπρο αμφισβητεί τις βεβαιότητες του κύπριου θεατή; Έχοντας μελετήσει την πορεία του θεάτρου της επινόησης στην Κύπρο μέσα από ένα θεωρητικό αλλά και πρακτικό πρίσμα, η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το κυπριακό θεατρικό τοπίο αποδεικνύεται γόνιμο για το είδος της επινόησης, εντούτοις πάσχει από θεσμική στήριξη για να μπορέσει να αναπτυχθεί και να εμπλουτιστεί.el_GR
dc.format.extentviii, 115 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘέατρο της επινόησης -- Κύπροςel_GR
dc.subjectDevised theatre -- Cyprusel_GR
dc.titleΤο θέατρο της επινόησης στην Κύπροel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this master thesis is an attempt to record the Greek-Cypriot devised theatre companies and their performance activity in Cyprus. The period examined begins in 1988, a year that marks the first appearance of the genre, and ends with performances that were staged up until 2015. In order to establish a framework in which to categorise performances as devised, this master thesis will initially make a general introduction to the genre of devised theatre. Thus, the first chapter will include various definitions as were given by theorists and artists, a brief history of its origins and evolution to date, as well as a non-exhaustive list of its characteristics. The second chapter will give a very brief introduction to the Cyprus theatre scene beginning from 1960 until the appearance of the first signs of experimentation in theatre practice. It will then proceed with the presentation of the devised theatre companies and their performances, which will include: company profile, performance description focusing on devised theatre characteristics and critical reviews wherever these were available. The seven independent theatre companies presented are: Syllogiko Theatro, Rooftop Theatre Group, Paravan Proactions, Omada One/Off, Persona Theatre Company, Theatro Dentro and Omada ÀVENDRE. Two Cyprus Theatre Organization productions are also included, as well as the independent production Fear Industry (2014) directed by Achim Wieland. The third chapter identifies trends and special characteristics that arose from the recording of the companies and their performances. It then relates these findings on the relationship between audience and performance, by raising the question: How does devised theatre challenge the standard beliefs of the Cypriot audience? Having studied the development of devised theatre in Cyprus, through a theoretical as well as a practical perspective, this master thesis will conclude that the Cypriot theatrical landscape has proved to be fertile ground for devised theatre. What it lacks however, is the institutional support that will enable it to grow and evolve.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής