dc.contributor.advisor | Βογιατζάκης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Κωνσταντόπουλος, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.other | Constantopoulos, Constantinos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-03-11 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-11T12:11:22Z | |
dc.date.available | 2016-03-11T12:11:22Z | |
dc.date.copyright | 2015-08 | |
dc.date.issued | 2016-03-11 | |
dc.identifier.other | ΔΠΠ/2015/00058 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2199 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η ραγδαία αύξηση των μεταφορικών υποδομών που λαμβάνει χώρα κατά τις τελευταίες δεκαετίες
έχει προκαλέσει πληθώρα οικολογικών επιπτώσεων. Μεταξύ των ζωικών πληθυσμών που
αντιμετωπίζουν τις αρνητικές συνέπειες αυτού του γεγονότος, είναι και οι πληθυσμοί πτηνών. Οι
απειλές για τους πληθυσμούς των πτηνών διακρίνονται σε άμεσες, όπως η προκαλούμενη από οχήματα
θνησιμότητα και έμμεσες, όπως ο θόρυβος και η απώλεια οικοτόπων λόγω κατάτμησης. Ο θόρυβος
προκαλεί διαταραχές στη φυσιολογία και συμπεριφορά των πτηνών, αλλά και εμποδίζει την
επικοινωνία μεταξύ ατόμων, μειώνοντας την αναπαραγωγική ικανότητα. Η προκαλούμενη από την
παρουσία του οδικού δικτύου κατάτμηση τοπίου, οδηγεί σε καταστροφή και μείωση της έκτασης των
προτιμώμενων από διάφορα είδη οικοτόπων. Σκοπός της διατριβής ήταν η διερεύνηση επιπτώσεων του
οδικού δικτύου στην ποικιλότητα φωλεαζόντων ειδών πτηνών στην Κύπρο και συγκεκριμένα η
επίδραση του κυκλοφοριακού θορύβου και της κατάτμησης στον αριθμό των ειδών αυτών. Για τη
διερεύνηση της επίπτωσης, το πεδίο μελέτης ομαδοποιήθηκε σε τρεις κατηγορίες με βάση τον
εκτιμώμενο βαθμό επίπτωσης στα πτηνά για το θόρυβο και την κατάτμηση και εν συνεχεία σε πέντε
νέες κατηγορίες με βάση τη συνδυαστική επίπτωση του θορύβου και της κατάτμησης. Η συσχέτιση
βαθμού επίπτωσης και αριθμού ειδών δεν επιβεβαίωσε την αρχική υπόθεση της επίδρασης του οδικού
δικτύου στην ποικιλότητα φωλεαζόντων ειδών πτηνών της Κύπρου, τα αποτελέσματα ωστόσο
υποδεικνύουν ότι η Κύπρος χαρακτηρίζεται από έντονη κατάτμηση λόγω της παρουσίας του οδικού
δικτύου και από υψηλά επίπεδα κυκλοφοριακού θορύβου. Απαιτείται επομένως η λήψη μέτρων για το
μετριασμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς και η περαιτέρω διερεύνηση της επίδρασης του
οδικού δικτύου συνυπολογίζοντας και άλλες παραμέτρους που πιθανόν να επηρεάζουν τόσο τη
βιοποικιλότητα ειδών, όσο και την πληθυσμιακή συχνότητα των ειδών. | el_GR |
dc.format.extent | 107 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Κυκλοφοριακός θόρυβος -- Πτηνοπανίδα -- Κύπρος | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση της επίδρασης του οδικού δικτύου στην πτηνοπανίδα της Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The rapid increase of the transportation infrastructure which has taken place during the few recent
decades, has caused a number of ecological effects. Among the animal populations that face the negative
impacts of this fact, are also bird populations. The threats to bird populations are distinguished between
direct threats, as mortality caused by vehicles, and indirect, as noise and habitat loss caused by
fragmentation. Noise provokes disturbances in physiology and behavior of birds, but also prevents
communication between individuals, reducing the reproductive ability. Landscape fragmentation
provoked by the presence of road network, leads to destruction and reduction of the extent of habitats
preferred by a number of species. The purpose of this dissertation was to research the effects of road
network on diversity of breeding bird species of Cyprus and specifically the impact of traffic noise and
fragmentation on the number of those species. In order to research the effects, study field has been
grouped in three categories in basis of evaluated degree of effect that noise and fragmentation has on
birds and consequently in five new categories based on the effect that noise and fragmentation have in
combination. The correlation of effect and number of species has not confirmed the initial assumption
that road network affects the number of breeding bird species in Cyprus, however, the results show that
Cyprus is characterized by intense fragmentation caused by the presence of road network and by high
levels of traffic noise. Thus, it is necessary to take measures in order to moderate the environmental
effects and to further research on effects of road network, taking also in consideration other parameters
that possibly affect species biodiversity and population frequency of species. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |