Show simple item record

dc.contributor.advisorΖαφειροπούλου, Μαρία
dc.contributor.authorΚανάρη, Ράνια
dc.contributor.otherKanri, Rania
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-09-07
dc.date.accessioned2015-09-07T11:00:01Z
dc.date.available2015-09-07T11:00:01Z
dc.date.copyright2015-07
dc.date.issued2015-09-07
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2015/00014el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2118
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η άσκηση της Νοσηλευτικής επιστήμης απαιτεί όχι μόνο επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις από μέρους των επαγγελματιών Νοσηλευτών αλλά και ένα πάζλ διαπροσωπικών, διανοητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills), έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις σημερινές απαιτήσεις και προκλήσεις των συστημάτων υγείας με αποτελεσματικότερο και αποδοτικότερο τρόπο. Σκοπός: Η παρούσα διατριβή έχει ως κύριο σκοπό την διερεύνηση της ανάγκης ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων στο νοσηλευτικό προσωπικό των κλινικών τμημάτων του Γ.Ν. Λεμεσού. Υλικό-Μέθοδος: Πρόκειται για μια συγχρονική μελέτη (cross-sectional survey) που πραγματοποιήθηκε στα κλινικά τμήματα του Γενικού Νοσοκομείου Λεμεσού κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου 2015, με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτελείτο από 172 νοσηλευτές και 23 προϊστάμενους οι οποίοι εργάζονταν στα κλινικά τμήματα του Γ.Ν. Λεμεσού. Η ανάλυση των δεδομένων της μελέτης πραγματοποιήθηκε με στατιστικές μεθόδους της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής ενώ για την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το Στατιστικό Πακέτο SPSS (version 22). Αποτελέσματα: Σύμφωνα με την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας προκύπτει ότι τόσο οι προϊστάμενοι όσο και οι νοσηλευτές αν και αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα και την σπουδαιότητα των κοινωνικών δεξιοτήτων κατά την εκτέλεση της νοσηλευτικής εργασίας αξιολογούν το υφιστάμενο επίπεδο των ικανοτήτων των νοσηλευτών στις εν λόγω δεξιότητες με χαμηλότερη βαθμολογία επιτρέποντας έτσι να διαφανούν περιθώρια βελτίωσης. Συμπεράσματα: Η παρούσα έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη εισαγωγής επιπλέον εκπαιδευτικών προγραμμάτων τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε εργασιακό επίπεδο τα οποία θα πραγματεύονται την ανάπτυξη και καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων των Νοσηλευτών. Ο συγκερασμός της θεωρίας με την πρακτική άσκηση αποτελεί αναμφίβολα τον ιδανικό συνδυασμό εκπαίδευσης ο οποίος προσδίδει επιπλέον αξία στις γνώσεις και στις δεξιότητες συμβάλλοντας καταλυτικά στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των Νοσηλευτών.el_GR
dc.format.extent176 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΝοσηλευτικό προσωπικό -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectNursing staff -- Educationel_GR
dc.titleΔιερέυνηση της ανάγκης ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων στο νοσηλευτικό προσωπικό των κλινικών τμημάτων του Γ. Ν. Λεμεσούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: The practice of nursing requires not only scientific and technical knowledge by professional nurses, it requires as well a mixture of interpersonal, cognitive and social skills (soft skills), so that it can meet the current requirements and challenges of health systems more effectively and in a more efficient way. Aim: The main purpose of the present study is to investigate the need of development of the nursing staff social skills, which work at the clinical departments of Limassol’s General Hospital. Material - Method: This is an observational static study (cross-sectional survey) which took place at the clinical departments of Limassol’s General Hospital during February 2015, with a specific questionnaire. The sample consisted of 172 nurses and 23 supervisors which work at the Limassol’s General Hospital clinical departments. The data analysis of this study was performed with descriptive and inferential statistical methods and for the statistical analysis, statistical package SPSS (version 22) was used. Results: According to the analysis of the survey results show that both supervisors and nurses, although they are aware of the significance and importance of social skills in the performance of nursing work, they evaluate the existing level of the nursing social skills below average allowing room for improvement. Conclusions: This study reveals the need of additional training programs at both undergraduate and working level which will help the development and cultivation of the nursing social skills. Use of the theory with practice is undoubtedly the ideal combination of education which gives additional value to the knowledge and skills contributing to the development of nursing social skills.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record