dc.contributor.advisor | Τσαγγαρή, Ντίνα | |
dc.contributor.author | Καραπιπέρη, Αθανασία | |
dc.contributor.other | Karapiperi, Athanasia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-09-07 | |
dc.date.accessioned | 2015-09-07T10:58:52Z | |
dc.date.available | 2015-09-07T10:58:52Z | |
dc.date.copyright | 2015-06 | |
dc.date.issued | 2015-09-07 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2015/00015 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2113 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | H παρούσα μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο των απαιτήσεων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία», που προσφέρεται από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση της αξιολόγησης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα η περίπτωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων κατά τα έτη 2001-2014.
Κίνητρο για τη συγγραφή της εργασίας αυτής είναι η διαπίστωση ότι δεν έχει εκπονηθεί κάποια μελέτη για την αξιολόγηση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα κατά την τελευταία δεκαπενταετία, διάστημα κατά το οποίο παρατηρείται αλλαγή στο σύστημα εκπαίδευσης και αξιολόγησης του γλωσσικού μαθήματος καθώς και στο πρόγραμμα σπουδών του συγκεκριμένου μαθήματος.
Θεώρησα, λοιπόν, ιδιαίτερα ενδιαφέρον να επιχειρήσω μια πρώτη προσπάθεια καταγραφής των δεδομένων που υπάρχουν, γιατί πολύς λόγος γίνεται για την καταλληλότητα των θεμάτων και τη διαδικασία της αξιολόγησης γενικότερα και τα τελευταία χρόνια γίνονται συνεχείς προσπάθειες αναθεώρησης του τρόπου αξιολόγησης. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από έξι κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι σκοποί και οι στόχοι που θέτει το αναλυτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση της επικοινωνιακής προσέγγισης και του κριτικού γραμματισμού. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των σκοπών και των στόχων αξιολόγησης, καθώς και των μορφών που αυτή μπορεί να λάβει. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι σκοποί και η μεθοδολογία της έρευνας, δηλαδή, γίνεται αναφορά στη διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας και την επεξεργασία των δεδομένων. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας, τα οποία προκύπτουν από την επεξεργασία και το σχολιασμό των θεμάτων του γλωσσικού μαθήματος στις πανελλήνιες εξετάσεις και των στατιστικών δεδομένων που καταγράφουν τη διακύμανση της βαθμολογίας των μαθητών στο συγκεκριμένο μάθημα κατά τα έτη 2001-2014. Τέλος, στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα γενικά συμπεράσματα ως προς την έρευνα και διατυπώνονται προτάσεις και προεκτάσεις για το θέμα.
Η έρευνα αυτή, που εκπονείται στο πλαίσιο ενός μεταπτυχιακού προγράμματος, αποτελεί μια απόπειρα που βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, καθώς το ζήτημα απαιτεί περεταίρω διερεύνηση και σε βάθος επεξεργασία των δεδομένων. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 84 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Αξιολόγηση Νεοελληνικής Γλώσσας | el_GR |
dc.subject | Rating of Modern Greek language | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση Νεοελληνικής Γλώσσας. Η περίπτωση των Πανελλαδικών Εξετάσεων (2001-2014) | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This study was conducted as part of the requirements of the postgraduate program "Greek Language and Literature", offered by the Open University of Cyprus. The purpose of the survey is to explore facets of assessment of the Modern Greek Language subject and, more specifically, assessment in the form of national examinations for the years 2001 to 2014.
The motivation for writing this work is the lack of adequate relevant research evaluating the assessment of the Modern Greek Language subject, particularly in the last fifteen years, during which time changes have taken place in the education system and in the assessment of the language course as well as in the national curriculum for the particular course.
Therefore, it is very interesting to embark upon first attempt to record the existing data, especially as there is much debate about the relevance of the examination topics and the process of evaluation in general. In recent years there have been continuous efforts to revise the mode of evaluation. The thesis consists of six chapters. The first chapter presents the aims and objectives of the teaching of the Modern Greek Language subject in secondary education in Greece. The second chapter presents two very important approaches, the communicative approach and critical literacy. The third chapter includes a presentation of the aims and objectives of the evaluation, and the forms it may take. The fourth chapter presents the research question, sets out the objectives and the methodology of the survey and explains the procedure which is followed in the investigation and in the analysis of the data. The fifth chapter presents the results of the qualitative research and finally the sixth chapter presents general conclusions of the research and puts forward proposals and suggestions.
This study is conducted for the purposes of fulfilling the requirements for a postgraduate program; it is therefore a first attempt at as the matter requires further investigation and in-depth data processing. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |