dc.contributor.advisor | Ξεφτέρης, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Σαρικένας, Χρήστος | |
dc.contributor.other | Sarikenas, Christos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-08-26 | |
dc.date.accessioned | 2015-08-26T10:25:10Z | |
dc.date.available | 2015-08-26T10:25:10Z | |
dc.date.copyright | 2015-05 | |
dc.date.issued | 2015-08-26 | |
dc.identifier.other | ΤΡΑ-ΧΡΗ/2015/00212 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2070 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει αναλυτικά τα βασικά θέματα
που σχετίζονται με τις μικροπιστώσεις ως εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης. Αρχικά θα
επιχειρηθεί η ιστορική εξέταση των μικροπιστώσεων, οι αρχές που τις διέπουν, η εξέλιξη
τους, οι επιπτώσεις τους στην κοινωνία και η μορφή τους, συγκριτικά με τα κλασσικά
τραπεζικά δάνεια. Στα πλαίσια της εξέτασης της πιθανότητας προσαρμογής των
μικροπιστώσεων στο ελληνικό περιβάλλον, αυτό θα αναλυθεί με τη χρήση ενός
καθορισμένου στρατηγικού εργαλείου της επιστήμης του μάρκετινγκ, ώστε να
αναγνωριστούν τα προσδιοριστικά στοιχεία του πολιτικού, του οικονομικού, του κοινωνικού
και του τεχνολογικού περιβάλλοντος της χώρας.
Στη συνέχεια, θα παρουσιαστούν τα μοντέλα μικροπιστώσεων που ακολουθούνται σε
χώρες οι οποίες έχουν παρόμοιες οικονομικές και κοινωνικές κυρίως συνθήκες.
Συγκεκριμένα και αφού παρατεθούν κάποια βασικά οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά
δεδομένα για τις χώρες αυτές, θα δούμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα μικροδάνεια
και οι μικροπιστώσεις σε αυτές τις χώρες. Σκοπός της εν λόγο ανάλυσης είναι η αναγνώριση
«καλών πρακτικών» στη χρήση των μικροπιστώσεων, όσο και στην επισήμανση λαθών, που
θα πρέπει να αποφευχθούν, μέσω της συνολικής εξέτασης των δειγμάτων.
Για την ανάδειξη των αναγκών της ελληνικής αγοράς, θα καταρτιστούν δύο έρευνες
διαφορετικού περιεχομένου. Η πρώτη έρευνα θα πραγματοποιηθεί μέσω συμπλήρωσης
ερωτηματολογίων, και σκοπός της είναι να εξεταστεί το προφίλ των δυνητικών χρηστών,
ιδιοκτητών μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, αναφορικά με την ενδεχόμενη χρήση των
μικροπιστώσεων. Η δειγματοληπτική έρευνα, απευθύνεται κυρίως σε πολύ μικρές και μικρές
επιχειρήσεις που δεν έχουνε πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες, όσο αφορά την σχέση τους
με τον τραπεζικό κλάδο και τις ανάγκες τους σε χρηματοοικονομική αλλά και επιχειρηματική
υποστήριξη.
Η δεύτερη έρευνα πραγματοποιείται μέσω συγκρότησης ομάδας στοχευμένης
συζήτησης, αποτελούμενη από επιχειρηματίες, αποσκοπώντας τη διαδραστική
αλληλεπίδραση των συμβαλλόμενων μερών, με απώτερο στόχο, την επιβεβαίωση ή την
προσαρμογή των δεδομένων που αποκτήθηκαν από την συμπλήρωση των ερωτηματολογίων.
Ο σκοπός την εν λόγω έρευνας δεν διαφοροποιείται από τον σκοπό της πρώτης έρευνας.
Στο τελευταίο κεφάλαιο με σκοπό την επισήμανση των στοιχείων που μας
ενδιαφέρουν για την αναγνώριση των συνθηκών και την εύρεση πιθανοτήτων εφαρμογής
των μικροπιστώσεων στην Ελλάδα, χρησιμοποιείται ακόμα ένα εργαλείο μάρκετινγκ.
Σκοπός της ανάλυσης αυτής είναι ο συγκερασμός των στοιχείων και την διασταύρωση με
τα δεδομένα των ερευνών, ώστε συνολικά να διαπιστωθούν οι δυνάμεις, οι αδυναμίες, οι
ευκαιρίες και οι απειλές, που θα μας οδηγήσουν στην εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων
κατά την ολοκλήρωση της μελέτης. | el_GR |
dc.format.extent | 92 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης -- Ελλάδα | el_GR |
dc.subject | Alternative financing method -- Greece | el_GR |
dc.subject | Μικροπιστώσεις | el_GR |
dc.subject | Microcredit | el_GR |
dc.title | Εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης επιχειρήσεων και νοικοκυριών (Μικροδάνεια-Μικροπιστώσεις) Η εφαρμογή και η επίδραση τους στην Ελληνική οικονομία | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this paper is to present in detail the key issues that are related to
microcredit as an alternative financing method. Initially we present in historical detail the case
of microcredit, the authorities that govern them, their evolution, their impact on society and
their form, which is compared to classic bank loans. In examining the possibility of adapting
microcredit to the Greek environment, we will conduct analysis using a set of strategic tool of
marketing science, in order to identify the defining aspects of political, economic, social and
technological environment of the country.
They we will present the microcredit models in countries which have similar
economic and social conditions. Specifically, we will cite some basic economic, social and
political data for these countries, and we will see how these countries operate micro-loans and
micro-credit. The purpose of this analysis is to identify "good practices" in the use of
microcredit and the errors that should be avoided by an overall examination of the samples.
For the election of the Greek market needs, we will developed two different surveys.
The first survey will be conducted, through completing questionnaires, and its aim is to
examine the profile of potential users, owners of small and micro enterprises, in relation to the
possible use of microcredit. The survey, is aimed to examine micro and small businesses who
do not have access to banking services, as regards their relationship with the banking industry
and their needs in financial and business support.
The second survey was carried out by setting up targeted discussion group composed
of businessmen, aiming interactive interaction of the parties, with a view, confirm or adjust
the data obtained by completing the questionnaires. The purpose of this investigation is no
different from the purpose of the first investigation.
In the last chapter in order to identify the elements of interest for the identification of
conditions and finding possibilities of application of micro-credit in Greece, we use another
one marketing tool. The purpose of this analysis is the reconciliation of the data and the
intersection with the data of investigations, for a total ascertain the strengths, weaknesses,
opportunities and threats that will lead us to draw firm conclusions on completion of the
study. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |