Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΤσιπλάκου, Σταυρούλα
dc.contributor.authorΜαργώνης, Ιωάννης
dc.contributor.otherMargonis, Ioannis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-07-16
dc.date.accessioned2015-07-17T06:02:38Z
dc.date.available2015-07-17T06:02:38Z
dc.date.copyright2015-05
dc.date.issued2015-07-17
dc.identifier.otherΕΓΛ/2015/00010el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1923
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή, έχοντας ως άξονα και σημείο αναφοράς τα κείμενα της πρώτης ενότητας του βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου με τίτλο «Η Ελλάδα στον κόσμο», επικεντρώνεται στη σχέση ιδεολογίας και διδακτικής της γλώσσας, όπως αυτή αποτυπώνεται στα ελληνικά αναλυτικά προγράμματα σπουδών και στα διδακτικά εγχειρίδια. Παράλληλα, αναλύονται οι στόχοι που έχουν καθοριστεί από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και αξιολογείται η εφαρμογή τους στα διδακτικά εγχειρίδια. Τέλος, υποδεικνύονται διδακτικές πρακτικές όπως ο κριτικός γραμματισμός που θα βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι σε θέματα που τους αφορούν και τους επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα. Η μεθοδολογία που ακολουθείται στη συγκεκριμένη διατριβή περιλαμβάνει, εκτός από την Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου (ΠΑΠ), την Κριτική Ανάλυση Λόγου (ΚΑΛ) και την Κειμενική Ανάλυση με σκοπό να διαφανούν τα γλωσσικά, κειμενικά και άλλα μέσα κωδικοποίησης υπόρρητων ιδεολογιών στα αναλυτικά προγράμματα και τα διδακτικά εγχειρίδια.el_GR
dc.format.extent101 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματα σπουδών -- Διδακτικά εγχειρίδιαel_GR
dc.titleΙδεολογικές διαστάσεις του γλωσσικού μαθήματος: Ανάλυση διδακτικών εγχειριδίωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractStarting off with the texts of the first unit of the national high school textbook for Third Grade Modern Greek, titled "Greece in the World", this thesis focuses on the relationship between ideology and language teaching as this is reflected in Greek curricula and in the current textbook. An analysis is proffered of the learning objectives set by the national curricula and their implementation in the textbooks is evaluated. In the last part of this thesis, we attempt to suggest teaching practices and trends that will promote critical literacy and a critical stance by the students toward issues which concern and affect them directly or indirectly. The methodology used in this thesis includes, Qualitative Content Analysis and Critical Discourse Analysis, in order to gauge covert ideological positions indirectly indexed or coded through linguistic, textual and other means in the language textbooks.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής