dc.contributor.advisor | Τσιπλάκου, Σταυρούλα | |
dc.contributor.author | Μαργώνης, Ιωάννης | |
dc.contributor.other | Margonis, Ioannis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-07-16 | |
dc.date.accessioned | 2015-07-17T06:02:38Z | |
dc.date.available | 2015-07-17T06:02:38Z | |
dc.date.copyright | 2015-05 | |
dc.date.issued | 2015-07-17 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2015/00010 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/1923 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή, έχοντας ως άξονα και σημείο αναφοράς τα κείμενα της πρώτης ενότητας του βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου με τίτλο «Η Ελλάδα στον κόσμο», επικεντρώνεται στη σχέση ιδεολογίας και διδακτικής της γλώσσας, όπως αυτή αποτυπώνεται στα ελληνικά αναλυτικά προγράμματα σπουδών και στα διδακτικά εγχειρίδια. Παράλληλα, αναλύονται οι στόχοι που έχουν καθοριστεί από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και αξιολογείται η εφαρμογή τους στα διδακτικά εγχειρίδια. Τέλος, υποδεικνύονται διδακτικές πρακτικές όπως ο κριτικός γραμματισμός που θα βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι σε θέματα που τους αφορούν και τους επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα. Η μεθοδολογία που ακολουθείται στη συγκεκριμένη διατριβή περιλαμβάνει, εκτός από την Ποιοτική Ανάλυση Περιεχομένου (ΠΑΠ), την Κριτική Ανάλυση Λόγου (ΚΑΛ) και την Κειμενική Ανάλυση με σκοπό να διαφανούν τα γλωσσικά, κειμενικά και άλλα μέσα κωδικοποίησης υπόρρητων ιδεολογιών στα αναλυτικά προγράμματα και τα διδακτικά εγχειρίδια. | el_GR |
dc.format.extent | 101 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Αναλυτικά προγράμματα σπουδών -- Διδακτικά εγχειρίδια | el_GR |
dc.title | Ιδεολογικές διαστάσεις του γλωσσικού μαθήματος: Ανάλυση διδακτικών εγχειριδίων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Starting off with the texts of the first unit of the national high school textbook for Third Grade Modern Greek, titled "Greece in the World", this thesis focuses on the relationship between ideology and language teaching as this is reflected in Greek curricula and in the current textbook. An analysis is proffered of the learning objectives set by the national curricula and their implementation in the textbooks is evaluated. In the last part of this thesis, we attempt to suggest teaching practices and trends that will promote critical literacy and a critical stance by the students toward issues which concern and affect them directly or indirectly. The methodology used in this thesis includes, Qualitative Content Analysis and Critical Discourse Analysis, in order to gauge covert ideological positions indirectly indexed or coded through linguistic, textual and other means in the language textbooks. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |