Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσιότρας, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠολυκάρπου, Γιώργος
dc.contributor.otherPolykarpou, Giwrgos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-11-27
dc.date.accessioned2013-11-27T13:08:37Z
dc.date.available2013-11-27T13:08:37Z
dc.date.copyright2013-10
dc.date.issued2013-11-27
dc.identifier.otherΔΜΥ/2013/00185el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1436
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Το πρόβλημα των ιατρικών λαθών είναι υπαρκτό και οι κίνδυνοι που προκύπτουν από αυτά, είναι ιδιαίτερα αυξημένοι στην περίπτωση των ογκολογικών ασθενών. Για την αποτελεσματική διαχείριση των λαθών απαιτείται η διαμόρφωση θετικής κουλτούρας ασφάλειας, η οποία επηρεάζεται από διάφορες παραμέτρους, οι οποίες σχετίζονται με την ηγεσία, τις πρακτικές ασφάλειας, το εργασιακό περιβάλλον και το προσωπικό. Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ή τη βελτίωση της κουλτούρας ασφάλειας, αποτελεί η αξιολόγηση του κλίματος ασφάλειας του νοσοκομείου. Σκοπός: Η ανάλυση των απόψεων των επαγγελματιών υγείας του Ογκολογικού Κέντρου Τράπεζας Κύπρου, αναφορικά με τις παραμέτρους της κουλτούρας ασφάλειας και τη συχνότητα αναφοράς ανεπιθύμητων συμβάντων, έτσι ώστε να αξιολογηθεί το κλίμα ασφάλειας των ογκολογικών ασθενών και να διερευνηθούν οι δημογραφικοί και επαγγελματικοί παράγοντες που το επηρεάζουν. Μεθοδολογία: Το δείγμα της έρευνας αποτελούσαν 121 επαγγελματίες υγείας από το Ογκολογικό Κέντρο, 56 από τους οποίους ήταν νοσηλευτές, οι 26 ήταν ιατροί και οι 39 άνηκαν στο λοιπό επιστημονικό προσωπικό. Το ποσοστό ανταπόκρισης στην έρευνα ήταν 85,8 % και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε, ήταν η ελληνική μετάφραση του ερωτηματολογίου «The Hospital Survey on Patient Safety Culture» των Sorra και Nieva. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, περιλάμβανε πίνακες κατανομής συχνοτήτων για τις ονομαστικές μεταβλητές και μέσους όρους για τις συνεχείς μεταβλητές. Για ανεξάρτητες μεταβλητές με δύο παραμέτρους, εφαρμόστηκε το τεστ Κριτήριο t και για ανεξάρτητες μεταβλητές πέραν των δυο παραμέτρων, η Ανάλυση Διασποράς μονής κατεύθυνσης. Αποτελέσματα: Οι παράμετροι για τις οποίες βρέθηκε το ψηλότερο μέσο ποσοστό θετικών απαντήσεων ήταν η συνεργασία και ομαδική εργασία εντός των τμημάτων του νοσοκομείου, η οργανωσιακή μάθηση-συνεχής βελτίωση και η ανατροφοδότηση-επικοινωνία για τα λάθη. Το χαμηλότερο μέσο ποσοστό θετικών απαντήσεων και αρνητική βαθμολογία, βρέθηκε για τη μη τιμωρητική αντίδραση στα λάθη, τη στελέχωση και τις μεταφορές-διακομιδές ασθενών εντός του νοσοκομείου. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (38,8%) δήλωσαν πως έκαναν 1-2 αναφορές τους τελευταίους 12 μήνες, το 35,3% απάντησαν ότι δεν έκαναν καμία αναφορά, ενώ το 80,1% αξιολόγησε την επίδοση του τμήματος στο οποίο εργάζεται ως προς την ασφάλεια, από πολύ καλή έως άριστη. Συμπεράσματα: Το κλίμα ασφάλειας που επικρατεί στο Ογκολογικό Κέντρο κρίνεται θετικό, τόσο σε επίπεδο μονάδας όσο και ως προς τη συχνότητα αναφοράς των ανεπιθύμητων συμβάντων. Αναφορικά όμως με τις παραμέτρους της κουλτούρας ασφάλειας του νοσοκομείου, για κάποιες από αυτές το κλίμα θεωρείται θετικό, ενώ για κάποιες άλλες υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Για την περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης του νοσοκομείου, η διοίκηση θα πρέπει να στηριχθεί στα θετικά αποτελέσματα που έχουν βρεθεί και να προβεί στις απαραίτητες διορθωτικές παρεμβάσεις στις παραμέτρους της κουλτούρας ασφάλειας που χρήζουν βελτίωσης.el_GR
dc.format.extent121 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΑσφάλεια ογκολογικών ασθενώνel_GR
dc.subjectΑσφάλεια ασθενώνel_GR
dc.subjectSafety of cancer patientsel_GR
dc.subjectSafety of patientsel_GR
dc.titleΑξιολόγηση του κλίματος ασφαλείας των ογκολογικών ασθενών στο Ογκολογικό Κέντρο Τράπεζας Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBackground: The issue of medical errors is substantial and the risks entailed are increased in the case of cancer patients. In order to manage errors effectively it is essential to create a positive patient safety culture. This, in turn, is influenced by various parameters which are in relation to management, safety procedures, working environment and staff. The first step for creating or improving patient safety culture is the evaluation of the existing patient safety climate of a hospital. Aim: The analysis of the opinions of the healthcare professionals of the Bank of Cyprus Oncology Centre, in relation to the patient safety parameters and the reporting of adverse events. This will be done in order to evaluate patient safety climate and to investigate the demographics and professional parameters that affect it. Methods: The sample comprised of 121 healthcare professionals of the Bank of Cyprus Oncology Centre, 56 of which were nursing staff, 26 were physicians and 39 belonged to the scientific staff. The survey’s response rate was 85,8% and the material utilized for the survey purposes was the Greek translated version of the questionnaire «The Hospital Survey on Patient Safety Culture», which was developed by Sorra and Nieva. Statistical analysis of data included frequency charts on non-continuous variables and average means on continuous variables. Test Measure t has been applied for two parameter variables, while one-way Dispersion Analysis has been implemented for variables of more than two parameters. Results: The dimensions that received the highest positive response rate were teamwork within units, organizational learning-continuous improvement and feedback-communication about error, while those with the lowest ratings and negative scoring included non-puntitive response to error, staffing and handoffs-transitions. Most of the respondents (38,8%) reported completing 1-2 event reports in the last 12 months, 35,3% reported not completing any event reports and 80,1% gave their work unit an excellent/very good patient safety score. Conclusions: The patient safety climate at the Bank of Cyprus Oncology Centre, is found to be positive, both at work unit level and in terms of adverse events reporting rates. With respect to the patient safety culture dimensions, some are reported positive, whilst for some others there is a significant area for improvement. To achieve improvement in patient safety hospital performance, the management team needs to re-enforce the positive safety aspects and improve the negative ones.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record