Show simple item record

dc.contributor.advisorΖορπάς, Αντώνης
dc.contributor.authorΓεωργιάδου, Λυδία
dc.contributor.otherGeorgiadou, Ludia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2013-07-04
dc.date.accessioned2013-07-04T07:03:32Z
dc.date.available2013-07-04T07:03:32Z
dc.date.copyright2013-06
dc.date.issued2013-07-04
dc.identifier.otherΔΠΠ/2013/00001el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/1230
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ υφιστάμενος τρόπος με τον οποίο καταναλώνονται οι ορυκτοί φυσικοί πόροι ως ενεργειακοί πόροι δεν αντανακλά την έννοια της αειφορίας και συνεπώς εγείρονται νέες προτεραιότητες για το υφιστάμενο σύστημα ενέργειας και τίθεται η πρόκληση για αναζήτηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας που να ενισχύουν την ποιότητα της ζωής, χωρίς να απειλούν το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. Σκοπός Σκοπός της εν λόγω μεταπτυχιακής διατριβής είναι η ανάλυση των περιβαλλοντικών, οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών των εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να εξακριβωθεί η σκοπιμότητα της αύξησης του μεριδίου τους σε σχέση με εκείνο των συμβατικών καυσίμων με παράλληλη διεξαγωγή συγκριτικής αξιολόγησης των υπό εξέταση εναλλακτικών καυσίμων (υδρογόνο, φυσικό αέριο, βιο- αιθανόλη, βιο-αέριο), με βάση κριτήρια αξιολόγησης σε όρους τεχνικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών παραμέτρων έτσι ώστε να δικαιολογείται η ώθηση εξερεύνησης του «καλύτερου» εναλλακτικού καυσίμου. Μεθοδολογία Μέθοδος συλλογής των ποιοτικών δεδομένων αποτέλεσε η προσέγγιση της συνέντευξης και μετέπειτα τα εν λόγω δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν για την διεκπεραίωση πολυκριτηριακής ανάλυσης. Αποτελέσματα Η αξιολόγηση των παραμέτρων των τεχνικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών κριτηρίων που προέκυψε από τη προσέγγιση της πολυκριτηριακής ανάλυσης φανερώνει ότι η οικονομία των εναλλακτικών καυσίμων πλεονεκτεί σημαντικά έναντι των παραδοσιακών καυσίμων. Συμπεράσματα Η συγκριτική αξιολόγηση που προέκυψε με τη μέθοδο της πολυκριτηριακής ανάλυσης, ωθεί την εξερεύνηση του υδρογόνου ως η «καλύτερη» εναλλακτική πηγή καυσίμου, καθώς καίει καθαρότερα έναντι των υπόλοιπων εναλλακτικών καυσίμων, δεδομένου της μέγιστης βαρύτητας στα περιβαλλοντικά κριτήρια αξιολόγησης.el_GR
dc.format.extentvi, 99 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΠοιότητα ζωής -- Εναλλακτικές πηγές ενέργειαςel_GR
dc.subjectQuality of life -- Alternative energy sourcesel_GR
dc.titleΠεριβαλλοντική-Τεχνική αξιολόγηση της χρήσης των εναλλακτικών καυσίμωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current way in which the fossil natural resources are consumed as energy resources does not reflect the concept of sustainability and therefore raises new priorities for the current energy system and the challenge is to find alternative energy sources to enhance the quality of life without jeopardizing the environment and human health. Aim The purpose of this master thesis is to analyze the environmental, economic and social consequences of alternative fuels in order to verify the feasibility of increasing their share compared to conventional fuels, while conducting comparative evaluation of alternative fuels (hydrogen, natural gas, bio-ethanol, biogas), based on the evaluation criteria in terms of technical, environmental, economic, social and political parameters in order to justify the impetus to explore the "best" alternative fuel. Methods Method of qualitative data collection was the approach of the interview and subsequently these data were used for processing multi-criteria analysis. Results The assessment of the parameters of the technical, environmental, economic, social and political criteria that resulted from the approach of the multi-criteria analysis shows that the economy of alternative fuels significant advantages over traditional fuels. Conclusions The comparative assessment, resulted by the multi-criteria analysis method, drives the exploration of hydrogen as the "best" alternative fuel source because it burns cleaner over other alternative fuels, since the maximum weight given to environmental criteria.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record