Browsing by Subject "e-commerce"
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
- Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Αγορές στο διαδίκτυο-Μελέτη περίπτωσης online καταστήματος της Amazon(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2016-03-31) ;Δημόπουλος, Κωνσταντίνος ;Θαλασσινός, ΕλευθέριοςDemopoulos, ConstantinosΗ παρούσα μελέτη ασχολήθηκε με το ζήτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με το διαδίκτυο, τις on line αγορές και γενικότερα την ικανοποίηση του καταναλωτή. Η εργασία ολοκληρώθηκε μέσα από εννέα κεφάλαια, όπου αναλυτικά το πρώτο κεφάλαιο αποτέλεσε εισαγωγικά στοιχεία της εργασίας, το δεύτερο εστίασε στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τα στοιχεία που τους χαρακτηρίζουν καθώς και τα κίνητρα που τους ωθούν σε αγορές. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρθηκε στον ορισμό της ικανοποίησης και τη μέτρηση της αξιοποίησης της δυναμικής του οργανισμού στην ικανοποίηση των εργαζομένων. Στη συνέχεια, το τέταρτο κεφάλαιο εστίασε στο διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό εμπόριο, τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος και την υπάρχουσα ασφάλεια μεταξύ των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Το πέμπτο κεφάλαιο έπειτα, βασίστηκε στις διαδικτυακές συναλλαγές και την ποιότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ το έκτο έκανε λόγο για την ικανοποίηση των πελατών από τις αγορές αυτές. Το έβδομο κεφάλαιο ανέλυσε την εταιρία Αμαζον, τα στοιχεία της εταιρίας τη στρατηγική των πωλήσεων που χρησιμοποιεί η εταιρία και γενικότερα σκιαγραφήθηκε η θέση της Αμαζον στη κοινωνία. Στο όγδοο κεφάλαιο αναπτύχθηκε η μεθοδολογία της έρευνας. Εδώ δόθηκαν στοιχεία για τη μέθοδο που ακολουθήθηκε, για το δείγμα της έρευνας αλλά και το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε. Τέλος έγινε αναφορά στο κώδικα της έρευνας. Στο ένατο κεφάλαιο παρουσιάστηκαν όλες οι αναλύσεις της έρευνας οι οποίες έγιναν με το πρόγραμμα spss και τέλος η εργασία ολοκληρώθηκε με τα συμπεράσματα όπου η τελική μας διαπίστωση ήταν ότι σήμερα τα ηλεκτρονικά καταστήματα αποτελούν βασική αγορά για τους καταναλωτές όμως υπάρχει ακόμα ένας ευρύτερος δισταγμός σε θέματα ασφαλείας γι' αυτό και το συγκεκριμένο στοιχείο αποτελεί βασικό κριτήριο αγοράς από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Γι' αυτό και ισχυρά brand όπως η Amazon έχουν ισχυρή θέση στο ίντερνετ. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Απόψεις καταναλωτών στην αποτελεσματικότητα του e-business(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2023-05) ;Φαλάς, Μιχάλης ;Αναστασιάδου, ΣοφίαFalas, MichalisΜία από τις σημαντικότερες καινοτομίες του 21ου αιώνα με εφαρμογή των τελευταίων εξελίξεων της τεχνολογίας είναι το ηλεκτρονικό επιχειρείν (e-business) με επικέντρωση στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce). Αυτή η σύγχρονη μορφή αγοράς έχει επεκταθεί σε ολόκληρο τον πλανήτη καθώς χάρη στο διαδίκτυο, επιτρέπονται όλα τα είδη συναλλαγών μεταξύ των χρηστών, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις και διευκολύνοντας την παγκόσμια κίνηση των ειδών και την παροχή υπηρεσιών. Δεδομένου ότι η πιο εκτεταμένη και κλασική μορφή του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η διενεργούμενη μεταξύ της εμπορικής επιχείρησης και των καταναλωτών, στόχος μας στην παρούσα Μεταπτυχιακή Διατριβή ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των καταναλωτών αναφορικά με την αποτελεσματικότητα του e-business. Αρχικά, στο Θεωρητικό σκέλος της εργασίας παρατέθηκαν τα ευρήματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης κατά την διεκπεραίωση της οποίας, έγινε μια ιστορική αναδρομή και αναλύθηκαν τα μέσα και οι κατηγορίες του e-commerce. Επιπλέον, αποσαφηνίστηκαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τόσο ως προς τις επιχειρήσεις όσο και ως προς τους καταναλωτές ενώ συγχρόνως, αναλύθηκαν διάφορες προκλήσεις που αφορίζουν από το ψηφιακό μάρκετινγκ το οποίο λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του e-business. Το Ειδικό σκέλος από την άλλη, αφορά στην στατιστική ανάλυση του ερωτηματολογίου που δομήθηκε με σκοπό την καταγραφή των απόψεων των καταναλωτών, καταλήγοντας συγκεντρωτικά στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι εξ’ αυτών είναι ενεργοί χρήστες του e-commerce το οποίο εμπιστεύονται και προτιμούν για τις περισσότερες αγορές προϊόντων που πραγματοποιούν ενώ επίσης, δηλώνουν θερμοί υποστηρικτές του διαφημιστικού μέσου των «Newsletters» κατά την προώθηση μιας ηλεκτρονικής επιχείρησης καθώς διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον του καταναλωτή και προσφέρουν χρήσιμο περιεχόμενο. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Δημιουργία ηλεκτρονικής επιχείρησης αγοράς και παράδοσης προϊόντων(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2014-03-27) ;Τζιβλικάκη, Άννα ;Ρεφανίδης, ΙωάννηςTzivlikaki, AnnaΗ ανάπτυξη των τεχνολογιών, των επικοινωνιών και του Internet, έχει αλλάξει την φύση και την δραστηριότητα του εμπορίου . Μια νέα μορφή εμπορίου, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει κάνει δυναμική εμφάνιση και διεκδικεί σημαντικό μερίδιο από το παραδοσιακό εμπόριο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ή αλλιώς e-commerce είναι η παροχή αγαθών και υπηρεσιών, μέσω internet. Η ανάπτυξή του οφείλεται ακριβώς στο γεγονός ότι προσφέρει τη δυνατότητα να πραγματοποιούνται κάθε είδους συναλλαγές -συμπεριλαμβανομένων της πώλησης αγαθών και υπηρεσιών μέσα από ηλεκτρονικά μέσα με μεγάλη ταχύτητα και μικρό κόστος. Το πρόβλημα που καλούμαστε να λύσουμε είναι αυτό της αγοράς και διανομής προϊόντων μέσω διαδικτύου. Πιο συγκεκριμένα, έχουμε μια επιχείρηση η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο του διαδικτύου και η οποία προσφέρει την παραπάνω υπηρεσία στους πελάτες της. Η επιχείρηση διαθέτει οχήματα-διανομείς τα οποία , βάση της παραγγελίας του πελάτη, πρέπει να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα από ένα δίκτυο καταστημάτων και να τα παραδώσουν σε συγκεκριμένους πελάτες. Στο συγκεκριμένο πρόβλημα έχουμε τους πελάτες οι οποίοι ζητούν από την επιχείρηση να αγοράσει αντί για αυτούς και να τους παραδώσει κάποια προϊόντα. Τα έσοδα της επιχείρησης θα προέρχονται από την διαφήμιση μέσω της ιστοσελίδας της κάποιων καταστημάτων και από κάποια χρέωση στους πελάτες. Τα καταστήματα από τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας καθώς και τα προϊόντα είναι συγκεκριμένα. Για να πετύχουμε το μέγιστο δυνατό κέρδος ή έστω κάποιο ικανοποιητικό κέρδος, καλούμαστε να δημιουργήσουμε μια σειρά από διαδρομές για να εξυπηρετηθούν οι μεταφορές των προϊόντων με το χαμηλότερο δυνατό κόστος σε χρόνο και χρήμα. Για την εκτέλεση των διανομών αυτών έχουμε διαθέσιμο έναν αριθμό οχημάτων. Όλα τα οχήματα ξεκινούν από την ίδια αφετηρία εκτελούν τις αγορές των προϊόντων, επιστρέφουν στην αφετηρία όπου γίνετε η κατηγοριοποίηση των προϊόντων ανά παραγγελία και στη συνέχεια κάθε όχημα παίρνει τις παραγγελίες που πρέπει να μεταφέρει και τις εκτελεί. Στο τέλος όλα τα οχήματα επιστρέφουν στην αφετηρία. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της αντιλαμβανόμενης ποιότητας υπηρεσιών και της αφοσίωσης των καταναλωτών σε καταστήματα ηλεκτρονικών αγορών(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2014-04-08) ;Παράσχου, Βασίλειος ;Σταθακόπουλος, ΒλάσηςParaschou, VasileiosΗ παρούσα εργασία ασχολείται με τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της αντιλαμβανόμενης ποιότητας υπηρεσιών, της ικανοποίησης των καταναλωτών και της καταναλωτικής αφοσίωσης εξετάζοντας την περίπτωση των καταστημάτων ηλεκτρονικών αγορών (e-shops). Η διερεύνηση της σχέσης πραγματοποιήθηκε με τη διενέργεια έρευνας μέσω του διαδικτύου σε 425 πελάτες καταστημάτων ηλεκτρονικών αγορών μέσω ερωτηματολογίου. Για τη μέτρηση της αντιλαμβανόμενης ποιότητας υπηρεσιών αξιοποιήθηκε η κλίμακα E-S-Qual, σύμφωνα με την οποία η αντιλαμβανόμενη ποιότητα υπηρεσιών στην περίπτωση των ηλεκτρονικά παρεχόμενων υπηρεσιών έχει τέσσερεις διαστάσεις, την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας των ιστοτόπων μέσω των οποίων διαξάγονται οι συναλλαγές, την ικανότητα της επιχείρησης να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, το σεβασμό και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών και τη διαθεσιμότητα των τεχνολογικών συστημάτων. Η συνολική ικανοποίηση μετρήθηκε με μία ερώτηση και η καταναλωτική αφοσίωση με μία σειρά πέντε ερωτήσεων που αναφέρονται στις συμπεριφορικές διαθέσεις των συμμετεχόντων σε ότι αφορά στις συστάσεις της επιχείρησης σε άλλους καταναλωτές και την πρόθεση επαναγορών και μελλοντικής συνεργασίας με την επιχείρηση. Κύρια συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι η ικανοποίηση των καταναλωτών επηρεάζεται άμεσα από την αντιλαμβανόμενη ποιότητα υπηρεσιών και συγκεκριμένα από την αποτελεσματικότητα των ιστοτόπων των επιχειρήσεων, την ικανότητα ικανοποίησης των απαιτήσεων των καταναλωτών και την ασφάλεια των δεδομένων αλλά όχι από τη διαθεσιμότητα των συστημάτων. Διαπιστώθηκε επίσης ότι υπάρχει ισχυρή θετική συσχέτιση μεταξύ της ικανοποίησης των καταναλωτών και της καταναλωτικής αφοσίωσης. Αν και τα αποτελέσματα της έρευνας σε μεγάλο βαθμό, βρίσκονται σε συμφωνία με προηγούμενες έρευνες στο πεδίο, ωστόσο προέκυψαν και ζητήματα που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης όπως η παραγοντική δομή της κλίμακας E-S-Qual και η προσαρμογή της στα ελληνικά δεδομένα και η έλλειψη επίδρασης της διαθεσιμότητας των τεχνολογικών συστημάτων στην ικανοποίηση των καταναλωτών. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η επίδραση της πανδημίας του Covid-19 στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Η περίπτωση των προϊόντων ένδυσης(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2023-06) ;Παπακωνσταντίνου, Σοφία ;Παπαδάς, ΚάρολοςPapakonstantinou, SofiaΗ πανδημία του COVID-19 είχε βαθύ αντίκτυπο στις επιχειρήσεις και τους κλάδους σε όλο τον κόσμο. Οι πελάτες έγιναν πιο δύσπιστοι για την επίσκεψη τους στα φυσικά καταστήματα και επιχειρήσεις για την πραγματοποίηση αγορών λόγω των υφιστάμενων μέτρων αλλά και του φόβου. Επιπλέον, οι καταναλωτές μείωσαν τις μη βασικές αγορές τους και στράφηκαν στα βασικά προϊόντα και τις υπηρεσίες. Αυτοί οι παράγοντες οδήγησαν σε προβλήματα ρευστότητας για τις εταιρείες και λειτουργικές προκλήσεις αναγκάζοντάς τις να βρουν διαφορετικούς τρόπους να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους εν μέσω της πανδημίας. Αυτή η έρευνα προσπάθησε να εξετάσει τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο των ειδών ένδυσης, και να εντοπίσει τους βασικούς παράγοντες που επηρέασαν τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών έπειτα από την πανδημία. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 200 καταναλωτών. Η μελέτη χρησιμοποίησε δομημένο και αυτοσημπληρούμενο ερωτηματολόγιο, το οποίο κοινοποιήθηκε στους συμμετέχοντες μέσω της πλατφόρμας Google Forms. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το ηλεκτρονικό εμπόριο αποδείχθηκε δημοφιλής οδός για τους καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων αγόρασε τρόφιμα, ρούχα, παπούτσια, προϊόντα υγείας και ομορφιάς και είδη ψυχαγωγίας στο Διαδίκτυο. Όσον αφορά την οπτική των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η έρευνα αποκάλυψε μια ουδέτερη στάση. Οι καταναλωτές επηρεάζονται αρκετά από διάφορους παράγοντες όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου όπως είναι οι ανησυχίες για την υγεία, εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, ταχύτητα εξυπηρέτησης και ποιότητα υπηρεσιών και κοινωνική επιρροή. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η επίδραση των πολυεθνικών εταιριών στο ηλεκτρονικό εμπόριο(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06) ;Συμεωνίδη, Ίννα ;Γεωργόπουλος, ΑντώνιοςSymeonidi, InnaΤο ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αλλάξει τα δεδομένα των επιχειρήσεων και των πολυεθνικών επιχειρήσεων, καθώς και της κοινωνικής ζωής. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να υιοθετήσουν στρατηγικές με βάση αυτές τις νέες συνθήκες αν θέλουν να είναι πιο ανταγωνιστικές. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει την επίδραση που έχουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Έγινε ποιοτική έρευνα ακολουθώντας τη μελέτη περίπτωσης πολυεθνικών επιχειρήσεων και χρησιμοποιήθηκαν επίσημα στατιστικά στοιχεία. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δείχνουν ότι οι πολυεθνικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την τελευταία δεκαετία όλο και περισσότερο το ηλεκτρονικό εμπόριο στις συναλλαγές τους προσπαθώντας να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Η χρήση του διαδικτύου για αγορές προϊόντων: προσδιοριστικοί παράγοντες και ανάλυση της συμπεριφοράς του έλληνα καταναλωτή(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2014-04-08) ;Φραγκουλόπουλος, Εμμανουήλ ;Αστερίου, ΔημήτριοςFragkoulopoulos, EmmanouilΈνας ιστότοπος έχει γίνει μια από τις υψηλότερες προτεραιότητες για μια επιχείρηση καθώς έχει αναδειχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο ανταγωνισμού και αναγνώρισης. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, ο ιστότοπος είναι η μόνη πηγή εσόδων για μια επιχείρηση καθώς τα ηλεκτρονικά καταστήματα συχνά αποδεικνύονται πιο κερδοφόρα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά. Η γνώση του τι μπορεί να οδηγήσει ή να αποτρέψει τον επισκέπτη στο να χρησιμοποιήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα παραμένει ένα σημαντικό ερώτημα για πολλούς επαγγελματίες, τόσο για εκείνους που καθορίζουν τη στρατηγική και το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης όσο και για εκείνους που υλοποιούν ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω μοντέρνων ηλεκτρονικών πλατφορμών. Η ευχρηστία, η χρηστικότητα και η αισθητική έχουν αποκτήσει ένα κεντρικό ρόλο αναφορικά με την ποιότητα ενός ιστοχώρου. Ποιες είναι όμως οι παράμετροι που οδηγούν τους χρήστες στην πραγματική χρήση; Η πραγματική χρήση εξαρτάται από τη στάση που έχει ο χρήστης για να εκμεταλλευτεί τα χαρακτηριστικά του ιστοτόπου. Επιπλέον, η στάση εξαρτάται από τους παρακάτω παράγοντες: Ευκολία Χρησιμότητα Ευχαρίστηση Ελκυστικότητα Στην ερευνά μας μελετούμε τους παράγοντες αυτούς και τη συσχέτισή τους με τη συμπεριφορά του επισκέπτη. Ο στόχος μας είναι να επιβεβαιώσουμε ή να καταρρίψουμε κάποιες κοινές υποθέσεις σχετικά μεξ τη συμπεριφορά του καταναλωτή και να βρούμε τι έχει σημασία για αυτόν ώστε να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για να μελετήσουμε τη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή στο Διαδίκτυο, επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε το Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Ηλεκτρονικό εμπόριο και ηλεκτρονικό μάρκετινγκ μελέτη περίπτωσης: Οργανισμού Κώστα Παπαέλληνα(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2018-06) ;Γρηγορίου, Ηρακλειάνα ;Ασσιώτης, ΑνδρέαςGregoriou, EraklianaΗ συνεχείς ανάπτυξη της τεχνολογίας αποτελεί πρόκληση για τις επιχειρήσεις που είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στην παρούσα διατριβή κληθήκαμε να απαντήσουμε αν οι κυπριακές επιχειρήσεις μπορούν να ανταπεξέλθουν στην νέα αυτή αγορά και αν μπορούν να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα τους και τις πωλήσεις τους με τα εργαλεία του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Στα πλαίσια της μελέτης αναλύθηκαν άρθρα της ξένης και της τοπικής βιβλιογραφίας και στην συνέχεια αναλύθηκαν έννοιες όπως αυτή του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ηλεκτρονικού μάρκετινγκ. Η μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε για σκοπούς της έρευνας είναι η μελέτη περίπτωσης του οργανισμού Κώστα Παπαέλληνα. Η έρευνα έγινε με την συμπλήρωσης ερωτηματολόγιου από καταναλωτές έτσι ώστε να βοηθήσει την απόφαση του οργανισμού για την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος αρωμάτων και καλλυντικών. Τα συμπεράσματα από την έρευνα είναι ότι το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ αποτελεί πολύ σημαντικό στοιχείο στα χέρια των κυπριακών επιχειρήσεων για σκοπούς προώθησης και διαφήμισης των προϊόντων τους. Από την άλλη ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο δραστηριοποιείται στην τοπική αγορά δεν αναμένεται να έχει ιδιαίτερες πωλήσεις αλλά παρόλα αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με αλλά προωθητικά μέσα σαν διαφήμιση για την επιχείρηση - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Ηλεκτρονικό εμπόριο. Ηλεκτρονικό μάρκετινγκ. Ποιοτική έρευνα - Μελέτη περιπτώσεων (Εννέα ελληνικών διακεκριμένων διαδικτυακών εκστρατειών) e-commerce - e-marketing case studies (Nine greek distinguished web campaigns)-(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2015-07-21) ;Σβώλου, Πολυξένη ;Φωτιάδης, ΘωμάςSvolou, PolyxeniΤο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ έχουν αλλάξει τις δομές εξουσίας στην αγορά. Τα στοιχεία δείχνουν μια σημαντική μετακύληση των εμπόρων από τις παραδοσιακές τεχνικές σ’ αυτές που επιτάσσει η νέα τεχνολογία, και μια μετατροπή του αγοραστικού κοινού σε πελάτη ενημερωμένο, ισχυρό, εξελιγμένο γεγονός που τον καθιστά δύσκολο να επηρεαστεί, να πειστεί και να παραμείνει πιστός σε μια εταιρία. Αυτές οι συνθήκες οδηγούν στην αναγκαιότητα της γνώσης και μελέτης των δύο αυτών σημαντικών εργαλείων. Η παρούσα διατριβή σκιαγραφεί την φύση, τα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, το περιβάλλον και τις συνθήκες μέσα στο οποίο λαμβάνουν χώρα το Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, δίνοντας στον αναγνώστη την ικανότητα να αποκομίσει πλήρη εικόνα για τις βασικές αρχές που διέπουν την διαδικτυακή εμπορική δραστηριότητα και προώθηση. Πέραν της βιβλιογραφικής ανασκόπησης επί των δύο θεμάτων της διατριβής, επιχειρείται μελέτη εννέα περιπτώσεων διακεκριμένων εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά και χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο εμπορικά είτε με ηλεκτρονικά καταστήματα, είτε μέσω της προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών τους σε αυτό. Οι στόχοι που θέτουν, η στρατηγική που ακολουθούν και τα αποτελέσματα της διαδικασίας, παρουσιάζονται στο τέταρτο κεφάλαιο της παρούσας διατριβής εξάγοντας συμπεράσματα για την χρήση του Διαδικτύου εμπορικά και τους παράγοντες που είναι σημαντικοί ώστε να αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια των εμπόρων και των marketers. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Παρατηρητήριο ηλεκτρονικού επιχειρείν στον κλάδο τροφίμων στην Κύπρο/Ελλάδα(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2016-09-14) ;Πούλιου, Χρυσή ;Κούτσικος, ΚωνσταντίνοςPouliou, ChrysiΗ παρούσα εργασία αναλύει και παρουσιάζει την USDL (Unified Service Description Language) η οποία φαίνεται να είναι μια σημαντική τεχνολογία για τη δημιουργία αναδυόμενων υποδομών στο διαδίκτυο υπηρεσιών. Ακολούθως, αναφέρονται οι λόγοι δημιουργίας της USDL, ο σκοπός και το περιεχόμενο των modules και ποια είναι τα πλεονεκτήματα από τα πρότυπα υπηρεσιών. Στη συνέχεια θα γίνει αναφορά πως έχει αναπτυχθεί το ηλεκτρονικό επιχειρείν σε Ελλάδα και Κύπρο στον κλάδο των τροφίμων. Ακολούθως θα γίνει αναφορά στις διεθνείς πιστοποιήσεις στον κλάδο των τροφίμων και στην διασφάλιση ποιότητας. Τέλος ακολουθεί η ανάλυση υπηρεσιών χρησιμοποιώντας την μέθοδο USDL. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Πράσινη επιχειρηματικότητα και ηλεκτρονικό εμπόριο. Μελέτη περίπτωσης η αγορά της Κίνας.(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05) ;Γκουβά, Ελένη ;Καρκαλάκος, ΣωτήριοςGkouva, EleniΗ μεταπτυχιακή διατριβή στοχεύει στην παρουσίαση του ηλεκτρονικού εμπορίου και της πράσινης επιχειρηματικότητας, έχοντας ως σημείο αναφοράς της αγορά της Κίνας η οποία λειτουργεί ως μελέτη περίπτωσης. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι βασικός άξονας της διατριβής είναι η θέση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά της Κίνας. Η διατριβή ξεκινά με τη βιβλιογραφική αναφορά, δηλαδή με την παράθεση της σχετικής βιβλιογραφίας και τις προγενέστερες μελέτες για το θέμα. Στη συνέχεια ακολουθεί παράθεση των ορισμών του ηλεκτρονικού εμπορίου και της πράσινης επιχειρηματικότητας. Στο επόμενο κεφάλαιο παρατίθονται αριθμητικά στοιχεία εν είδη διαγραμμάτων τα οποία περιγράφουν το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αγορά της Κίνας. Τα αριθμητικά στοιχεία για την αγορά της Κίνας προέρχονται από την έκθεση της Deloitte «China E-Retail Market Report 2016». Τέλος ακολουθεί ο επίλογος, ο οποίος αποτελεί μια εμπειρική ανάλυση των αποτελεσμάτων του προηγούμενου κεφαλαίου. Λαμβάνοντας υπόψη τη θέση του διαδικτύου στη σύγχρονη καθημερινότητα, αντιλαμβανόμαστε ότι η μελέτη των ηλεκτρονικών δραστηριοτήτων είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Επιπροσθέτως, το γεγονός ότι οι λιανικές πωλήσεις στην αγορά της Κίνας αυξάνονται λόγω της χρήσης της του διαδικτύου, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η αγορά της Κίνας αποτελεί την ιδανική περίπτωση για τη μελέτη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παράλληλα, τα στοιχεία που προκύπτουν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως παράδειγμα για τις μελλοντικές αναπτυσσόμενες αγορές. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Στρατηγικές διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου: μια συγκριτική ανάλυση.(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2019-05) ;Τιτομιχελάκης, Παναγιώτης ;Μπούρας, ΧρίστοςTitomoxelakis, PanagiotisΣτόχος μεταπτυχιακής διατριβής: Η μεταπτυχιακή διατριβή έχει στόχο μέσα από την συλλογή και ανάλυση δεδομένων τον προσδιορισμό παραγόντων και στρατηγικών που επηρεάζουν την ηλεκτρονική αγορά προϊόντων και την ανάπτυξη επιτυχών στρατηγικών για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ηλεκτρονικών αγορών των επιχειρήσεων. Μεθοδολογία: Η μεταπτυχιακή διατριβή έχει δύο σκέλη για την συγκριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων. Το πρώτο μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής χρησιμοποιεί την ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας σε μηχανές αναζήτησης με λέξεις κλειδιά. Το δεύτερο μέρος της μεταπτυχιακής διατριβής συλλέγει και αναλύει δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις των Ελλήνων/Ελληνοκυπριών σχετικά με την χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου, την χρήση συγκεκριμένων ιστοσελίδων και την γνώση τους σχετικά με ξένες και εγχώριες ιστοσελίδες από τρείς κλάδους του εμπορίου (γενικό εμπόριο, ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, και εμπόριο ειδών ένδυσης). Αποτελέσματα: Υπάρχει στατιστική σημαντικότητα μεταξύ του κόστος των προϊόντων και του περιεχομένου των ιστοσελίδων και την προτίμηση των καταναλωτών από το ερωτηματολόγιο, γεγονός που συμβαδίζει με την διεθνή βιβλιογραφία. Μεγάλης σημασίας είναι και η ασφάλεια περιήγησης των ιστοσελίδων και η προστασία προσωπικών δεδομένων. Οι στρατηγικές που είναι αποτελεσματικές λαμβάνουν υπόψιν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων, την ποιότητα των ιστοσελίδων και των προϊόντων, την ασφάλεια, την ικανοποίηση των καταναλωτών, την ευκολία χρήσης των ιστοσελίδων και την εξυπηρέτηση πελατών. Οι καταναλωτές δίνουν σημασία στην διαφήμιση και στην γνώση των ιστοσελίδων από το οικείο περιβάλλον. Συστήνεται στρατηγική στην μεταπτυχιακή διατριβή σε 4 βήματα για την ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου που λαμβάνει υπόψιν το επιχειρησιακό περιβάλλον, την ανάλυση, σχεδιασμό, εφαρμογή και δοκιμή ιστοσελίδων, την προώθηση ιστοσελίδων και την ανατροφοδότηση. Συμπέρασμα: Οι προτιμήσεις των Ελλήνων/Ελληνοκύπριων δεν διαφέρουν από την ανάλυση διεθνών δεδομένων. Η ανάπτυξη επιτυχημένης στρατηγικής είναι πολυδιάστατη και περίπλοκη. Υπάρχει ανάγκη για περεταίρω μελέτη στο θέμα. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Το ηλεκτρονικό εμπόριο σε περιόδους αβεβαιότητας: Η επίδραση του Covid-19(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-05) ;Ντρέκη, Ιωάννα ;Παπαδάς, ΚάρολοςNtreki, IoannaΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της κύμανσης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια περιόδων αβεβαιότητας, όπως είναι για παράδειγμα η πρόσφατη περίοδος της πανδημίας του κορονοϊού. Προκειμένου να καλυφθεί ο παρόν ερευνητικός σκοπός πραγματοποιήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 130 Έλληνες καταναλωτές. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα ήταν ένα πλήρως δομημένο ερωτηματολόγιο. Η στατιστική ανάλυση έγινε μέσω του SPSS. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στα ίδια επίπεδα παρέμεινε η πραγματοποίηση αγορών των Ελλήνων καταναλωτών στην περίπτωση τροφίμων και ποτών, φαρμακευτικών προϊόντων, προϊόντων εκπαίδευσης και διαδικτυακών μαθημάτων και ψηφιακής ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Επιπροσθέτως, εμφανίστηκε μείωση στις αγορές των καταναλωτών στην περίπτωση των ηλεκτρονικών ειδών και ειδών τεχνολογίας, των επίπλων και λοιπών οικιακών ειδών, των βιβλίων, των εργαλείων κατασκευών και ειδών κηπουρικής, των καλλυντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας, των ειδών μόδας και αξεσουάρ, καθώς επίσης και των αγαθών και υπηρεσιών τουρισμού και ταξιδιών. Η μελλοντική πρόθεση των καταναλωτών για την χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου μετά το πέρας της πανδημίας είναι θετική, ενώ θετική είναι και η πρόθεσή τους να πραγματοποιούν δια ζώσης αγορές. Οι καταναλωτές που αύξησαν την χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας εμφανίζουν θετικότερη πρόθεση στην συνέχιση πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά το πέρας αυτής. Θετικότεροι στη συνεχιζόμενη χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι καταναλωτές που εργάζονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι και έχουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Μικρότερη πρόθεση πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών μετά το πέρας της πανδημίας εμφανίζεται στην περίπτωση των καταναλωτών ειδών προσωπικής φροντίδας και προϊόντων εκπαίδευσης. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Υιοθέτηση ηλεκτρονικού εμπορίου: Η συμβολή της στον επιχειρηματικό τομέα(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2017-02-13) ;Χαραλάμπους, Χαράλαμπος ;Ζαμάνη, ΕυπραξίαCharalambous, CharalambosΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να μελετήσει, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τις παραμέτρους που το απαρτίζουν, και τον ρόλο του ως εταιρικό εργαλείο. Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε είναι αυτή της ποσοτικής ανάλυσης και συγκεκριμένα, για την για την εξέταση και ανάλυση των αποτελεσμάτων, ακολουθήθηκε η Μέθοδος Μερικών Ελαχίστων Τετραγώνων όπου εφαρμόσθηκαν δυο οικονομετρικά μοντέλα και έγινε εκτίμηση παλινδρομήσεων. Τα αποτελέσματα που εξάγονται από το ερευνητικό μέρος της διατριβής είναι ότι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου επηρεάζει σε θετικό βαθμό τις μελλοντικές πωλήσεις μιας εταιρείας. Παράλληλα, η επίδραση αυτή είναι εξίσου σημαντική για την επιλογή του προϊόντος από τον καταναλωτή, η οποία τον επηρεάζει κατά την οριστικοποίηση των προτιμήσεών του, προχωρόντας στην αγορά του καταλληλότερου για αυτόν προιόντος.