Browsing by Subject "Marketing plan"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Market expansion strategies of small and medium-sized enterprises (SMEs)(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2023-05) ;Agathangelou, Maria ;Τζεμπελίκος, ΝεκτάριοςΑγαθαγγέλου, ΜαρίαThe present thesis aims to research marketing strategies in small and medium-sized enterprises; considering the perspective of the case company, Lumen Lighting LTD. This study aims to examine the impact and value of marketing strategies of small and medium-sized businesses in a competitive environment. The thesis will further explore whether digitization and customer loyalty/satisfaction can influence SMEs’ sustainable growth and success, make stronger customer relationships, and increase brand recognition. These points have not been sufficiently studied in the past, but there have been relevant studies on digital marketing showing that digitalization can be a very successful marketing strategy, and influence the innovation and creativity of small and medium businesses. In this study, a qualitative research approach is applied, with the participation of a small business. We have conducted semi-structured interviews to collect primary data, with the participation of four individuals who provide us with their knowledge and thoughts to help conduct this study. Secondary data collection was done through scientific published articles and journals and websites relevant to the topic. The research findings show that digitalization is considered an effective strategic marketing method for SMEs to promote their products/services. To begin with, digital marketing helps in acquiring, developing, and maintaining customer relationships. The adoption of digital networks such as social media and websites appears to create brand awareness for small businesses and build trust among customers. Some SMEs have not yet switched to non-traditional marketing methods and tend to undermine the value of implementing digital promotional tools. This further motivates the need to highlight the relevance of digitalization in this research and its impact on the business’ performance. Therefore, the findings of the study are expected to help SME owners/managers to adopt digitalization as an important marketing tool to promote their products and services. Recommendations for further studies are taken for granted, however more detailed in the context of Cyprus and the size of small and medium enterprises. - Some of the metrics are blocked by yourconsent settings
Publication Marketing Plan για την εταιρεία Camper στην Κύπρο(Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2022-05) ;Κωνσταντίνου, Δήμητρα ;Κλεάνθους, ΠάριςConstantinou, DemetraΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από 8 κεφάλαια και αναφέρεται στην ανάπτυξη και εφαρμογή ενός σχεδίου μάρκετινγκ για την εταιρεία Camper στην Κύπρο. Στο πρώτο κεφάλαιο είναι η εισαγωγή και παραθέτω σε γενικές γραμμές το σκοπό αυτής της διατριβής και το στόχο της έρευνας που πραγματοποιήθηκε. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση του μάρκετινγκ για να κατανοήσουμε τι ακριβώς είναι το μάρκετινγκ και ποιος είναι ο στόχος του. Επίσης σε αυτό το κεφάλαιο αναφέρεται ο ορισμός του marketing plan και η σημαντικότητα του. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην ιστορία της Ισπανικής εταιρείας Camper, ο στόχος της εταιρείας και η αποστολή της. Επίσης γίνεται μία μικρή αναφορά σε γενικά στοιχεία όσο αφορά την εταιρεία Camper στην Κύπρο και το όραμα της. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται ο ορισμός του μακρό-περιβάλλον μίας εταιρείας και γίνεται μία ανάλυση PESTEL για το παγκόσμιο περιβάλλον αλλά και για το εγχώριο περιβάλλον. Επίσης γίνεται ανάλυση και για την εταιρεία Camper στην Κύπρο. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρεται ο γενικός ορισμός του μικρό-περιβάλλοντος μίας εταιρείας. Επίσης γίνεται η εφαρμογή των 5 δυνάμεων του Michael Porter και γίνεται η ανάλυση SWOT και η στρατηγική ανάλυση TOWS για την εταιρεία Camper στην Κύπρο. Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο σκοπός της έρευνας , τη μεθοδολογία της έρευνας , τη παρουσίαση του ερωτηματολογίου και την ανάλυση των αποτελεσμάτων για τα δημογραφικά στοιχεία και για τα 2 μέρη του ερωτηματολογίου. Σε αυτό το κεφάλαιο αναφέρονται και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το ερωτηματολόγιο και τέλος γίνονται κάποιες εισηγήσεις στην εταιρεία στην Κύπρο με βάση την έρευνα που διεξάχθηκε. Στο έβδομο κεφάλαιο αναφέρεται ο ορισμός του μείγματος μάρκετινγκ και των 4 P’s (Product(προϊόν), Promotion(προώθηση), Place(τόπος), Price(τιμή)). Ακολούθως γίνεται η ανάλυση του μείγματος μάρκετινγκ η οποία αφορά την εταιρεία Camper στην Κύπρο. Το όγδοο κεφάλαιο τελειώνει η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή με τον επίλογο.