Διοίκηση και οργάνωση μονάδων μαζικής εστίασης
Abstract
Αφορμή για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος στάθηκε η προσωπική μου εμπειρία στο χώρο του εστιατορίου. Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε με σκοπό να διαπιστωθούν αν 1ον οι μονάδες μαζικής εστίασης στο νομό Ευρυτανίας ακολουθούν τις βασικές αρχές οργάνωσης και λειτουργίας και 2ον οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο αποβλέπουν στον εκσυγχρονισμό καθώς και στην βελτίωση της λειτουργίας των μονάδων τους. Η συγκεκριμένη εργασία απευθύνεται σε επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μαζικής εστίασης καθώς και σε κάθε αναγνώστη που ενδιαφέρεται να εμπλουτίσει τις γνώσεις του γύρω από την οργάνωση μιας εστιατορικής μονάδας.
Η εργασία αποτελείται από δυο μέρη: το θεωρητικό και το ερευνητικό.
Στο θεωρητικό μέρος αναλύονται οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι μονάδες μαζικής εστίασης όπως η διαμόρφωση των χώρων, το μενού, το προσωπικό, οι κανόνες υγιεινής στο προσωπικό και στα τρόφιμα. Επιπλέον, στο θεωρητικό μέρος γίνεται μια αναφορά και στους τρόπους προβολής μιας εστιατορικής επιχείρησης.
Στο ερευνητικό μέρος γίνεται μια έρευνα σε εστιατόρια, πιτσαρίες, σνακ μπαρ και ταβέρνες της περιοχής. Η μέθοδος που θα χρησιμοποιείται για την διεξαγωγή της έρευνας είναι η ποσοτική μέθοδος. Πραγματοποιήθηκε μια δειγματοληπτική έρευνα η οποία βασίστηκε σε ερωτηματολόγια Στόχος της έρευνας είναι η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας αυτών των μονάδων, ο εντοπισμός των αδυναμιών και ελλείψεων. Το γενικό συμπέρασμα που αναδύεται από την έρευνα είναι ότι οι επισιτιστικές μονάδες του Νομού Ευρυτανίας λειτουργούν έχοντας ελλείψεις: στο μορφωτικό επίπεδο, στο προσωπικό και στην εκπαίδευση αυτού καθώς και στο σεβασμό απέναντι στα θέλω του πελάτη.
Ολοκληρώνοντας την εργασία μου παρουσιάζω κάποιες προτάσεις για την βελτίωση των μονάδων επισιτισμού σύμφωνα με μια μελέτη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων