Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαθανασίου-Zuhrt, Δωροθέα
dc.contributor.authorΜάντολε, Ειρήνη
dc.contributor.otherMantole, Irene
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2024-02-22T09:59:08Z
dc.date.available2024-02-22T09:59:08Z
dc.date.copyright2024-02-22
dc.date.issued2023-11
dc.identifier.otherΠΠΑ/2023/00191el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5781
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ πόλη της Κέρκυρας διατηρήθηκε ζωντανή μέσα από το πέρασμα της ιστορίας. Η εικόνα της αποτελεί μία χαρτογράφηση διαφορετικών φάσεων της ιστορίας της, καθώς και της δημιουργικής συνύπαρξης των πολιτισμών που γνώρισε. Δεδομένου ότι η ερμηνεία και η παρουσίαση της πολιτιστικής κληρονομιάς θα πρέπει να γίνεται με βασική προϋπόθεση να μην βλάπτεται η αυθεντικότητα και η ακεραιότητα του ιστού της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου ,έγινε το σχέδιο ερμηνείας για τα μνημεία της Ενετοκρατίας στην πόλη της Κέρκυρας. Μετά από διερεύνηση, ως πιο αποτελεσματικό Σχέδιο Ερμηνείας, κρίθηκε η κατασκευή ενός σοβαρού παιχνιδιού με στοιχεία παιχνιδοποίησης για νέους ηλικίας 20 με 29 ετών. Η ομάδα αυτή είναι μια απαιτητική ομάδα ενδιαφέροντος, αφού για να προσελκύσεις το ενδιαφέρον τους και να τους παρέχεις μια θετική και πολύτιμη εμπειρία σε χώρους πολιτιστικής κληρονομίας, κρίνεται απαραίτητη η κατάλληλη χρήση των νέων τεχνολογιών, ιδιαίτερα των ψηφιακών τεχνολογιών στον ερμηνευτικό σχεδιασμό.. Στο πρώτο κεφάλαιο της μεταπτυχιακής διατριβής ασχολούμαστε με την έννοια της ερμηνείας γενικά (ετυμολογία, ορισμός και αρχές) σε σχέση με τον πολιτισμό ειδικά (Μέθοδοι, τεχνικές, εργαλεία) αφού αυτό μας ενδιαφέρει στην παρούσα εργασία. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά τη «Μεθοδολογία της ‘Έρευνας», το τρίτο το σχέδιο ερμηνείας και τη μεθοδολογία αυτής». Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύουμε την « Ομάδα-Στόχο» σε σχέση με τα χαρακτηριστικά της, τη σχέση της με τον πολιτισμό και τους τρόπους αναψυχής της σε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε την στάση της . Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι «Ψηφιακές Τεχνολογίες», που θα αναλύσουμε για να κατανοήσουμε τους όρους παιχνιδιοποίηση, σοβαρά παιχνίδια και θα δούμε τις προϋποθέσεις δημιουργίας ενός σοβαρού παιχνιδιού. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύονται τα σημεία αναφοράς, δηλαδή τα μνημεία Eνετοκρατίας στην Κέρκυρα, αφού πρώτα προηγηθεί μια ιστορική αναδρομή. Τελειώνουμε με το κεφάλαιο επτά στο οποίο παρουσιάζεται το παιχνίδι μας. Το «The Great Storm» είναι ένα παιχνίδι γεμάτο εκπλήξεις και γνώσεις: Οι Τούρκοι, ο πιο δύσκολος εχθρός της Κέρκυρας την περίοδο της Eνετοκρατίας, προκαλεί μόνιμα προβλήματα στην περιοχή αλλά και στο νησί. Η Γαληνότατη στο νησί δίνει τη δική της μάχη για επιβίωση και καθιέρωση. Μπορεί ένα σοβαρό παιχνίδι να ερμηνεύσει με τρόπο ευχάριστο και προσιτό την ιστορία στους νέους; Μπορεί ένα σοβαρό παιχνίδι να βοηθήσει έτσι ώστε οι νέοι να δημιουργήσουν μια ουσιαστική σύνδεση και να αποκτήσουν ενδιαφέρον για τους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς; Η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα, τη βιβλιογραφία και τα παραρτήματα.el_GR
dc.format.extent108 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΠολιτιστική επικοινωνία -- Νεολαίαel_GR
dc.subjectΠολιτιστική κληρονομιάel_GR
dc.subjectCultural communication -- Youthel_GR
dc.subjectCultural heritageel_GR
dc.titleΗ ερμηνεία πολιτισμού ως παράγων πολιτιστικής επικοινωνίας με τη νεολαία. Παράθεση σχεδίου ερμηνείας για τη Βενετοκρατία και την ιστορική πόλη της Κέρκυραςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe UNESCO-listed city of Corfu has been kept alive through the passage of time. Its image is a mapping of different phases of its history and the creative coexistence of the cultures it has known. Since the interpretation and presentation of cultural heritage should be based on the basic premise that the authenticity and integrity of the fabric of a cultural heritage site should not be damaged, the interpretation project for the monuments of the Venetian occupation in Corfu Town was made. The most effective Interpretation Plan, after investigation, was found to be the designof a serious game with gamification elements for young people aged 18 to 30 years old. A challenging group of interest as it is essential to make appropriate use of new technologies, particularly digital technologies, in interpretive design, as well as to better plan and provide a positive and valuable experience for visitors to heritage sites. In the first chapter of the thesis we deal with the concept of interpretation in general (etymology, definition and principles) and in relation to culture specifically (Methods, techniques, tools) since this is what we are interested in in this thesis. The second chapter deals with the "Research Methodology", the third with the "Interpretation Plant" and its methodology. In the fourth chapter we analyze the “Target Group” in terms of their characteristics, their relationship with culture and their ways of recreation to understand their attitudes. Chapter five presents the “Digital Technologies”, which we will analyze to understand the terms gamification, serious games and we will look at the conditions for creating a serious game. In the sixth chapter we analyze the reference points, i.e. the monuments of the Venetian occupation in Corfu included in he serious game. We conclude with chapter seven in which our game is presented. "The Great Storm" is a game full of surprises and knowledge: The Turks are the most difficult enemy of Corfu during the period of the Venetian occupation and cause permanently problems in the region and on the island. The Serenissima on the island is fighting her own battle for survival and establishment. Can a serious game interpret history in a pleasant and accessible way for young people? Can a serious game help so as to create a meaningful connection and interest in heritage sites among young people? The dissertation concludes with conclusions, reference, and annexes.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record