Η ερμηνεία πολιτισμού ως παράγων πολιτιστικής επικοινωνίας με τη νεολαία. Παράθεση σχεδίου ερμηνείας για τη Βενετοκρατία και την ιστορική πόλη της Κέρκυρας
Abstract
Η πόλη της Κέρκυρας διατηρήθηκε ζωντανή μέσα από το πέρασμα της ιστορίας. Η εικόνα της αποτελεί μία χαρτογράφηση διαφορετικών φάσεων της ιστορίας της, καθώς και της δημιουργικής συνύπαρξης των πολιτισμών που γνώρισε. Δεδομένου ότι η ερμηνεία και η παρουσίαση της πολιτιστικής κληρονομιάς θα πρέπει να γίνεται με βασική προϋπόθεση να μην βλάπτεται η αυθεντικότητα και η ακεραιότητα του ιστού της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου ,έγινε το σχέδιο ερμηνείας για τα μνημεία της Ενετοκρατίας στην πόλη της Κέρκυρας.
Μετά από διερεύνηση, ως πιο αποτελεσματικό Σχέδιο Ερμηνείας, κρίθηκε η κατασκευή ενός σοβαρού παιχνιδιού με στοιχεία παιχνιδοποίησης για νέους ηλικίας 20 με 29 ετών. Η ομάδα αυτή είναι μια απαιτητική ομάδα ενδιαφέροντος, αφού για να προσελκύσεις το ενδιαφέρον τους και να τους παρέχεις μια θετική και πολύτιμη εμπειρία σε χώρους πολιτιστικής κληρονομίας, κρίνεται απαραίτητη η κατάλληλη χρήση των νέων τεχνολογιών, ιδιαίτερα των ψηφιακών τεχνολογιών στον ερμηνευτικό σχεδιασμό..
Στο πρώτο κεφάλαιο της μεταπτυχιακής διατριβής ασχολούμαστε με την έννοια της ερμηνείας γενικά (ετυμολογία, ορισμός και αρχές) σε σχέση με τον πολιτισμό ειδικά (Μέθοδοι, τεχνικές, εργαλεία) αφού αυτό μας ενδιαφέρει στην παρούσα εργασία. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά τη «Μεθοδολογία της ‘Έρευνας», το τρίτο το σχέδιο ερμηνείας και τη μεθοδολογία αυτής». Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύουμε την « Ομάδα-Στόχο» σε σχέση με τα χαρακτηριστικά της, τη σχέση της με τον πολιτισμό και τους τρόπους αναψυχής της σε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε την στάση της . Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι «Ψηφιακές Τεχνολογίες», που θα αναλύσουμε για να κατανοήσουμε τους όρους παιχνιδιοποίηση, σοβαρά παιχνίδια και θα δούμε τις προϋποθέσεις δημιουργίας ενός σοβαρού παιχνιδιού. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύονται τα σημεία αναφοράς, δηλαδή τα μνημεία Eνετοκρατίας στην Κέρκυρα, αφού πρώτα προηγηθεί μια ιστορική αναδρομή. Τελειώνουμε με το κεφάλαιο επτά στο οποίο παρουσιάζεται το παιχνίδι μας. Το «The Great Storm» είναι ένα παιχνίδι γεμάτο εκπλήξεις και γνώσεις: Οι Τούρκοι, ο πιο δύσκολος εχθρός της Κέρκυρας την περίοδο της Eνετοκρατίας, προκαλεί μόνιμα προβλήματα στην περιοχή αλλά και στο νησί. Η Γαληνότατη στο νησί δίνει τη δική της μάχη για επιβίωση και καθιέρωση. Μπορεί ένα σοβαρό παιχνίδι να ερμηνεύσει με τρόπο ευχάριστο και προσιτό την ιστορία στους νέους; Μπορεί ένα σοβαρό παιχνίδι να βοηθήσει έτσι ώστε οι νέοι να δημιουργήσουν μια ουσιαστική σύνδεση και να αποκτήσουν ενδιαφέρον για τους χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς; Η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα, τη βιβλιογραφία και τα παραρτήματα.