Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεκάκης, Στέλιος
dc.contributor.authorΜούτου, Αγλαϊα Ευαγγελία
dc.contributor.otherMoutou, Aglaia Evaggelia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-09-01T10:53:46Z
dc.date.available2023-09-01T10:53:46Z
dc.date.copyright2023-09-01
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherΠΠΑ/2023/00189el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5682
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται να εξηγηθεί πώς τα μουσεία Φυσικής Ιστορίας συμβάλλουν στην εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση ατόμων σχολικών ηλικιών πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Αρχικά διερευνάται η σχέση που ανέπτυξε σταδιακά ο άνθρωπος με τη φύση, με τον φυσικό κόσμο που τον περιβάλλει. Στο πρώτο κεφάλαιο δίνονται παραδείγματα διαφορετικών πολιτισμών σε διαφορετικές χρονικές φάσεις που αποτέλεσαν τη βάση του σημερινού δυτικού τρόπου σκέψης. Μέσω αυτής της καταγραφής παρατηρείται η σταδιακή αλλαγή στη σχέση αυτή. Παράλληλα καταγράφεται πώς ξεκίνησε και εξελίχθηκε η τάση συγκέντρωσης στοιχείων της φύσης και η δημιουργία χώρων εναπόθεσής τους, οι οποίοι μετεξελίχθηκαν στα σημερινά μουσεία φυσικής ιστορίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η εκπαιδευτική λειτουργία των σύγχρονων μουσείων, με έμφαση στα μουσεία φυσική ιστορίας. Εξηγείται πως οι σύγχρονες εκπαιδευτικές τάσεις στοχεύουν στην ουσιαστική ενασχόληση των παιδιών με τη βιοποικιλότητα και κατ’ επέκταση με την ενίσχυση στάσεων φιλικών προς το περιβάλλον. Στη συνέχεια, προσδιορίζεται η πρακτική ερμηνείας της πολιτισμικής κληρονομιάς αναφορικά με το περιβάλλον, που αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους που κοινοποιούνται οι πληροφορίες στους επισκέπτες ενός εκπαιδευτικού, φυσικού ή ψυχαγωγικού χώρου, όπως σε ένα μουσείο φυσικής ιστορίας. Εξηγείται το πώς τέτοιες πρακτικές μπορούν να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν την εμπειρία του επισκέπτη, συμβάλλοντας στην ουσιαστικότερη κατανόηση της σημασίας ενός τόπου και συνδέοντας αυτά τα νοήματα με προσωπικές εμπειρίες. Στο τρίτο κεφάλαιο εξετάζονται δυο παραδείγματα εκθέσεων από το εξωτερικό και την Ελλάδα. Το πρώτο, αναφέρεται στην έκθεση «Our Broken Planet: How We Got Here and Ways to Fix It» που διοργάνωσε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου. Το δεύτερο ονομάζεται «Climate change and us» που διοργάνωσε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή. Στο τέλος αυτού του κεφαλαίου προβάλλεται η πτυχή ενός μικρότερου επαρχιακού μουσείου Φυσικής Ιστορίας, που βρίσκεται στο Παρανέστι Δράμας. Περιγράφονται οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένα μικρό επαρχιακό μουσείο, το κατά πόσο διαθέτει δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα που στοχεύουν στην εκπαίδευση- ευαισθητοποίηση ατόμων σχολικών ηλικιών και αν και σε ποιο βαθμό, αυτά διέπονται από τις αρχές της ερμηνείας της πολιτισμικής κληρονομιάςel_GR
dc.format.extentvii, 79 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΜουσειοεκπαιδευτικά προγράμματαel_GR
dc.subjectMuseum educational programsel_GR
dc.titleΗ ερμηνεία του πολιτισμού σε μουσεία φυσικής ιστορίας ως μέσον εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης ατόμων σχολικής ηλικίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn this work, an attempt is made to explain how Natural History Museums contribute to the education and awareness of individuals of school age on environmental issues. Initially, the relationship that humans gradually developed with nature and the natural world that surrounds them is explored. In the first chapter, examples of different cultures in different time periods that formed the basis of today's Western way of thinking are given. Through this recording, the gradual change in this relationship is observed. At the same time, it is recorded how the trend of collecting elements of nature and creating spaces for their deposition started and evolved, which developed into today's Natural History Museums. In the second chapter, the educational function of modern museums is presented, with an emphasis on Natural History Museums. It is explained how modern educational trends aim at substantial engagement of children with biodiversity and, by extension, the reinforcement of environmentally friendly attitudes. Subsequently, the practical interpretation of the cultural heritage in relation to the environment is defined, which refers to the ways in which information is communicated to the public, regarding the relationship between man and nature, and the protection and preservation of the environment. The practical interpretation of cultural heritage in relation to the environment is then identified, referring to the ways in which information is communicated to visitors of an educational, natural or recreational space, such as a natural history museum. It explains how such practices can improve and enrich the visitor's experience, contributing to a more meaningful understanding of the significance of a place and connecting these meanings to personal experiences. The third chapter examines two examples of exhibitions from abroad and Greece. The first refers to the exhibition "Our Broken Planet: How We Got Here and Ways to Fix It," organized by the Natural History Museum in London. The second is called "Climate change and us," organized by the Goulandris Natural History Museum. At the end of this chapter, the aspect of a smaller provincial Natural History Museum located in Paranesti Drama is presented. The challenges faced by a small provincial museum are described, whether it has actions and educational programs that aim to educate and sensitize people of school age, and to what extent these are governed by the principles of interpreting cultural heritage.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record