Show simple item record

dc.contributor.advisorΝταλιάνης, Κλήμης
dc.contributor.authorΜητράκη, Ελένη
dc.contributor.otherMitraki, Eleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-08-31T08:50:19Z
dc.date.available2023-08-31T08:50:19Z
dc.date.copyright2023-08-31
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherΚΠΣ/2023/00063el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5672
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι αρχαιολογικοί χώροι, τα μνημεία και τα μουσεία αποτελούν χώρους πολιτισμού, που το κοινό έχει την δυνατότητα να επισκεφθεί και να ενημερωθεί για ιστορικά γεγονότα, τον καθημερινό τρόπο διαβίωσης, τις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες. Για πολλά χρόνια, οι πρακτικές για την διαχείριση των συλλογών, την υλοποίηση των εκθέσεων και την επικοινωνία με το κοινό ακολουθούσαν παλαιές πρακτικές. Πλέον με την ανάπτυξη της τεχνολογίας, προσφέρονται εργαλεία, που επιταχύνουν τις διαδικασίες, συστηματοποιούν την εργασία και ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση ακόμα και στα πολιτιστικά αγαθά. Οι χώροι πολιτισμού για να επιβιώσουν, να παραμείνουν επίκαιροι και να συνεχίσουν να συγκεντρώνουν την προτίμηση του κοινού θα πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και ψηφιακών μέσων φαίνεται ως η πιο πρόσφορη λύση. Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να έχουν πολλές εφαρμογές στους χώρους πολιτισμού. Η ψηφιοποίηση των συλλογών και η δημιουργία ψηφιακών αποθετηρίων είναι μια από τις πιο καίριες συνεισφορές. Τα ψηφιακά μέσα στους φυσικούς χώρους των μουσείων, διευκολύνουν τους σκοπούς της εκάστοτε έκθεσης και βελτιώνουν την εμπειρία των επισκεπτών. Ο ενημερωμένος και εύχρηστος ιστότοπος, η συνεπής παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα αλλά και οι εικονικές περιηγήσεις, κεντρίζουν το ενδιαφέρον των απομακρυσμένων χρηστών - εν δυνάμει νέων επισκεπτών. Οι προοπτικές που δημιουργούνται από την υιοθέτηση των ψηφιακών μέσων στους χώρους πολιτισμού είναι τεράστιες. Η παρούσα ερευνητική διατριβή έχει ως στόχο να αποτυπώσει την τρέχουσα κατάσταση αναφορικά με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών από τους χώρους πολιτισμού της Ελλάδας. Προς αυτή την κατεύθυνση πραγματοποιείται ποσοτική έρευνα σε 90 άτομα τα οποία έχουν άμεση σχέση με τη διαχείριση πολιτισμικών μνημείων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, έχουν γίνει πολλά προς αυτή την κατεύθυνση στα ελληνικά μνημεία. Όμως υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες βελτίωσης.el_GR
dc.format.extentxiii, 73 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΧώροι πολιτισμού -- Νέες τεχνολογίεςel_GR
dc.subjectCultural sites -- New technologiesel_GR
dc.titleΝέες τεχνολογίες και πολιτισμός. Η υιοθέτηση ψηφιακών μέσων στους χώρους πολιτισμούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractArchaeological sites, monuments and museums are cultural sites. People can visit them and learn about historical events, everyday life, political, social and economic conditions. For many years, managing collections, implementing exhibitions and informing the public was carried out through old fashioned technics. Nowadays, as a result of technological development, new tools are available that can speed up processes, systematize work and respond to the users’ need for easy and quick access even to cultural goods. Cultural sites in order to survive, remain relevant and continue to attract people’s preference will have to adjust to new developments. Adopting to new technologies and digital media seems to be the most appropriate solution. New technologies may have many applications at cultural sites. Digitalizing collections and creating digital repositories are among the most important contributions. At site, Installed digital media facilitate the purposes of exhibitions and improve the experience, that visitors have. The updated and convenient website, the consistent presence on social networks and even virtual tours, evoke the interest of remote users and potentially new visitors. New enormous prospects are created by the adopted digital media in cultural sites. This research thesis aims to capture the current situation regarding the adoption of new technologies by Greek cultural sites. In that perspective, a quantitative research is carried out on 90 people, who are directly involved with the management of cultural monuments. According to the results, at Greek cultural sites much has been changed in that direction. But still there are a lot more that can be done.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record