Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαπετανοπούλου, Παρασκευή
dc.contributor.authorΒαρνάβα, Νίκη
dc.contributor.otherVarnava, Niki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2023-08-07T08:58:07Z
dc.date.available2023-08-07T08:58:07Z
dc.date.copyright2023-08-07
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.otherΔΤΠ/2023/00267el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/5610
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) αποτελεί αντικείμενο έρευνας για πολλούς ερευνητές σε όλο τον κόσμο, για δεκαετίες. Σε αυτές τις έρευνες συμπεριλαμβάνονται ελάχιστες περιπτώσεις με Κυπριακές επιχειρήσεις. Μέσα από την παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή θα διερευνηθούν τα οφέλη, οι επιπτώσεις και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Κυπριακές επιχειρήσεις κατά την εφαρμογή των αρχών της ΔΟΠ. Θα διερευνηθούν ποιες αρχές τις ΔΟΠ εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις, αν χρησιμοποιούν πρότυπα ποιότητας, ποιος είναι ο ρόλος της διοίκησης και η κουλτούρα που επικρατεί, πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση των εργαζομένων για την ανώτατη διοίκηση, ο ρόλος της επικοινωνίας και αν οι επιχειρήσεις εστιάζουν στις ανάγκες των εξωτερικών αλλά και των εσωτερικών πελατών. Στα πρώτα τρία κεφάλαια αρχικά γίνεται μια εισαγωγή στο θέμα της ποιότητας και ακολουθεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη ΔΟΠ, της συνεισφοράς των γκουρού της ποιότητας και τέλος μια ανάλυση των αρχών της ΔΟΠ. Στη συνέχεια παρουσιάζονται έρευνες που αφορούν τους κυριότερους λόγους αποτυχίας εφαρμογής της ΔΟΠ από μερίδα επιχειρήσεων και αναλύονται οι κύριοι παράγοντες που συμβάλουν στην επιτυχημένη εφαρμογής της ΔΟΠ. Το τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζει την μεθοδολογία έρευνας που ακολουθήθηκε, τα βασικά ερευνητικά ερωτήματα και το σκοπό της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, τους περιορισμούς της παρούσας έρευνας, τα κριτήρια επιλογής των υπό μελέτη επιχειρήσεων, το πρωτόκολλο συνέντευξης που χρησιμοποιήθηκε και τέλος τον τρόπο διεξαγωγής της έρευνας, τη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων. Στα επόμενα δύο κεφάλαια παρουσιάζεται η έρευνα, αρχικά με μια συνοπτική παρουσίαση της κάθε επιχείρησης ξεχωριστά και μετά με μια συνδυαστική ανάλυση των περιπτώσεων, έτσι ώστε να ανιχνευθούν ομοιότητες και διαφορές στις προσεγγίσεις των επιχειρήσεων. Για κάθε θέμα συζήτησης που μελετήθηκε γίνονται και οι ανάλογες προτάσεις. Στο έβδομο κεφάλαιο αναλύονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την μελέτη των επτά Κυπριακών επιχειρήσεων και αφορούν την εφαρμογή των αρχών της ΔΟΠ στην πράξη.el_GR
dc.format.extentvi, 76 σ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessel_GR
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel_GR
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότητας -- Κυπριακές επιχειρήσειςel_GR
dc.subjectTotal quality management -- Cypriot companiesel_GR
dc.subjectTotal quality managementel_GR
dc.titleΟφέλη, επιπτώσεις και εμπόδια εφαρμογής των αρχών της διοίκησης ολικής ποιότητας από τις Κυπριακές επιχειρήσεις.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractTotal Quality Management (TQM) has been the subject of research for many researchers around the world for decades. These investigations include very few cases involving Cypriot companies. Through this master's thesis, the benefits, effects and problems faced by Cypriot companies during the implementation of the principles of the TQM will be explored. It will be explored which principles companies apply, if they use quality standards, what is the role of management and the prevailing culture, how important is employee training for top management, the role of communication and if companies focus on needs external as well as internal customers. In the first three chapters there is first an introduction to the subject of quality, followed by a literature review on TQM, the contribution of quality gurus and finally an analysis of TQM principles. Afterwards, research is presented regarding the main reasons for the failure of the implementation of the TQM by a portion of companies and the main factors that contribute to the successful implementation of the TQM are analysed. The fourth chapter presents the research methodology that was followed, the basic research questions and the purpose of this master's thesis, the limitations of this research, the selection criteria of the companies under study, the interview protocol that was used and finally the way of conducting the research, the data collection and analysis. In the next two chapters, the research is presented, first with a brief presentation of each company separately and then with a combined analysis of the cases, to detect similarities and differences in the approaches of the companies. Corresponding proposals are made for each discussion topic that has been studied. In the seventh chapter, the conclusions obtained from the study of the seven Cypriot companies are analysed and concern the application of the principles of TQM in practice.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record