Αυθεντικά - ρεαλιστικά πλαίσια μουσικής μάθησης και η συμβολή τους στις κοινωνικές εμπειρίες και ανάπτυξη ενήλικων ατόμων με νοητικές αναπηρίες
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2023-06Συγγραφέας
Παρασκευά, Ρεβέκκα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα έρευνα αποτελεί μελέτη περίπτωσης των κοινωνικών εμπειριών ομάδας ενήλικων μαθητών με νοητική αναπηρία στην Κύπρο μετά από τη συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμα μουσικών δραστηριοτήτων αυθεντικά πλαισιωμένων, με ρεαλισμό σε συμμετέχοντες, χώρους, όργανα και διαδικασίες μουσικής δημιουργίας- εκτέλεσης- παρουσίασης. Η έρευνα προέκυψε μέσα από την ανάγκη αναζήτησης δια βίου διδακτικών πρακτικών που να καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες, ενδιαφέροντα και στόχους των διδασκομένων με νοητική αναπηρία, όπως η κοινωνική ανάπτυξη και ισότιμη ενσωμάτωσή τους. Επιλέχθηκε ποιοτική μεθοδολογία και συγκεκριμένα μελέτη περίπτωσης για την πραγματοποίηση της παρούσας διατριβής, με τη χρήση ατομικών συνεντεύξεων και ομάδας εστίασης. Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν μετά από θεματική ανάλυση. Μέσα από αυτά φάνηκε ότι τα μέλη της ομάδας ενηλίκων με νοητική αναπηρία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να βιώσουν κοινωνικές εμπειρίες και να αλληλοεπιδράσουν με ρεαλιστικούς επαγγελματίες σε αυθεντικά πλαίσια μουσικής τις οποίες δεν θα βίωναν στα κλειστά παραδοσιακά όρια της ειδικής τάξης. Επιπλέον οι συμμετέχοντες με αναπηρία ενίσχυσαν την προσωπική και κοινωνική τους ανάπτυξη καθώς και την προσπάθεια τους για ισότιμη κοινωνική ενσωμάτωση. Μέσα από τα εμπειρικά δεδομένα προτάθηκαν εισηγήσεις βελτίωσης, συνέχισης, εμπλουτισμού της εφαρμογής του αυθεντικού στυλιζαρίσματος της μάθησης για κατάκτηση μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων στην κοινωνική ενσωμάτωση και συμβολή στη λειτουργικότητα των προγραμμάτων σπουδών δια βίου εκπαίδευσης τους.