Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο ελληνικό δημόσιο
Abstract
Η εργασία επικεντρώνεται και συνδέει δύο σημαντικούς τομείς: το Δημόσιο και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Η ύπαρξη μεγάλου αριθμού προσφερόμενων μέσων τεχνολογίας αλλά η ταυτόχρονη έλλειψη υιοθέτησης ή και ολοκληρωμένης γνώσης από τους πολίτες και τους χρήστες αποτελεί αντικείμενο συζήτησης και μελέτης. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση των ορισμών και της ιστορικής αναδρομής της Κοινωνίας της Πληροφορίας και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ώστε να υπάρξει κατανόηση των όρων που θα ακολουθήσουν. Το δεύτερο κεφάλαιο αναλύει τα πληροφοριακά συστήματα και προγράμματα του δημοσίου και περιλαμβάνει σαφές οδηγίες χρήσης από τους πολίτες ή τους φορείς. Στο τρίτο κεφάλαιο, περιγράφονται τα οφέλη αλλά και οι αδυναμίες των ΤΠΕ στο δημόσιο τομέα. Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο, αποδεικνύεται η επιρροή της στάσης των δημοσίων υπαλλήλων στην απόδοση και τη προώθηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Οι υπάλληλοι είναι υπεύθυνοι για τη σωστή πληροφόρηση των πολιτών και αυτό προϋποθέτει την εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για πολλούς, ασφαλείς και λειτουργικούς λόγους. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται προτάσεις βελτίωσης των ήδη παρεχόμενων υπηρεσιών ή δημιουργία νέων που θα βοηθήσουν στην περεταίρω ανάπτυξη της ηλεκτρονικής πολιτικής.