Οργανωσιακή συμπεριφορά και ηγεσία σε ξενοδοχειακή μονάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2022-05Συγγραφέας
Χριστοδούλου, Χριστόφορος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως στόχο τη διερεύνηση ορισμένων παραγόντων που πιθανόν να επηρεάζουν την αποδοτικότητα, την ποιότητα και την ικανοποίηση των εργαζομένων μέσα από την εργασία τους. Επιπλέον, διερευνάται εάν το γεγονός ένας υφιστάμενος να δέχεται εντολές από δύο ή περισσότερους προϊστάμενους, επηρεάζει την αποδοτικότητα και την ποιότητα της εργασίας του. Μελετώνται επίσης, τα σημαντικά χαρακτηριστικά ηγεσίας σύμφωνα με τους υφιστάμενους και τέλος, προτείνονται λύσεις για βελτίωση της κατάστασης του υπό μελέτη οργανισμού. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ποιοτική και ποσοτική ανάλυση. Επιλέχθηκαν πέντε εργαζόμενοι μιας ξενοδοχειακής μονάδας για τη διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας, οι οποίοι συμμετείχαν σε συνεντεύξεις και 103 εργαζόμενοι της ίδιας ξενοδοχειακής μονάδας για την ποσοτική έρευνα, με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων κλειστού τύπου. Ακολούθως, με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS, διενεργήθηκαν οι κατάλληλες στατιστικές αναλύσεις με τα δεδομένα που προέκυψαν από τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων για τη διεξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων. Με βάση τα αποτελέσματα που εξάχθηκαν, η καλή και ποιοτική επικοινωνία επηρεάζει θετικά την αποδοτικότητα, ποιότητα και ικανοποίηση της εργασίας ενός υπαλλήλου. Ακόμη, όταν ένας εργαζόμενος καλείται να εκτελέσει αντιφατικές εντολές, το γεγονός αυτό επηρεάζει αρνητικά την αποδοτικότητά του. Επιπλέον, μέσα από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι μερικά από τα σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διέπουν έναν ηγέτη είναι η αντίληψη για την εργασία των υφιστάμενων του, η οργανωτικότητα και η δυναμικότητα χαρακτήρα.