Η επικοινωνία στη διοίκηση. Πως επιδρά στην απόδοση και ικανοποίηση των εργαζομένων.
Abstract
Η επικοινωνία στις επιχειρήσεις, είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στην επιτυχημένη οργάνωση επιχειρήσεων. Η επιχειρησιακή επικοινωνία αποτελεί τον κύριο παράγοντα ανάπτυξης της επιχειρηματικής δράσης. Η επικοινωνία είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την κατεύθυνση και την κινητοποίηση του εργατικού δυναμικού προς την επίτευξη των οργανωτικών στόχων. Δημιουργώντας καλές σχέσης και κατανόηση ενισχύεται η συνεργασία και προάγεται η αποτελεσματικότερη απόδοση και ικανοποίηση του προσωπικού.
Σκοπός της έρευνας αυτής είναι να διερευνηθεί ο ρόλος και το αντίκτυπο της (επιχειρηματικής) επικοινωνίας ,που υπάρχει στους οργανισμούς προς διερεύνηση , στην απόδοση των εργαζομένων στη δουλειά τους, την ικανοποίηση τους και την αντίληψη τους για τον προϊστάμενο τους και την ανώτατη διοίκηση (κάθετη επικοινωνία). Η παρούσα μελέτη είναι μια ποσοτική περιγραφική μελέτη. Δείγμα της αποτέλεσαν 142 συμμετέχοντες οι οποίοι δημιούργησαν ένα δείγμα ευκολίας (βολικό). Από τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το γενικό επίπεδο εσωτερικής επιχειρηματικής επικοινωνίας είναι καλό. Με σημεία προς βελτίωση και διερεύνηση την ομαδικότητα και η επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων. Σχετικά με το πώς επηρεάζει η επιχειρησιακή επικοινωνία την απόδοση των εργαζομένων παρατηρήθηκε οι απαντήσεις ήταν ομοιόμορφες και σταθερές, με θετικά αποτελέσματα. Τα ευρήματα της έρευνας φαίνεται να έρχονται σε συμφωνία με τα ευρήματα της βιβλιογραφίας όπου αναφέρει ότι οργανισμοί με καλό επίπεδο εσωτερικής επιχειρησιακής επικοινωνίας έχουν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης του προσωπικού τους. Και τέλος, η γενική κατάσταση της κάθετης επικοινωνίας, σε κάποιες απαντήσεις παρουσιάζονται θετικά χαρακτηριστικά και καταστάσεις σε σχέση με τον άμεσα προϊστάμενο των συμμετεχόντων αλλά σε κάποιες άλλες τα αποτελέσματα είναι αντίθετα. Είναι και αυτό ένα σημείο το οποίο φάνηκε ότι χρήζει περαιτέρω διερεύνησης και καλό θα ήταν να γίνει μια νέα έρευνα εστιασμένη σε αυτό το τομέα.