Αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων στον τραπεζικό τομέα
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2022-05Συγγραφέας
Λεάνδρου, Ελευθερία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το τμήμα Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού (ΔΑΔ) αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα τμήματα σε μία επιχείρηση, ιδιαίτερα στον τομέα των υπηρεσιών. Βασικές πτυχές της ΔΑΔ είναι η στελέχωση, η εκπαίδευση, η ανάπτυξη, η ανταμοιβή, η αξιολόγηση της απόδοσης και η υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων. H παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εστιάζει στην πολιτική της διοίκησης/αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων στον τραπεζικό κλάδο στην Κύπρο. Συγκεκριμένα, σκοπός είναι να: διερευνηθεί ο στρατηγικός ρόλος της αξιολόγησης της απόδοσης, να μελετηθούν τα στοιχεία του συστήματος της αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητά του, καθώς και να αναδειχθεί ο ρόλος/σημασία της αλλά και οι μελλοντικές προκλήσεις σε σχέση με την πολιτική.
Αρχικά γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση της σχετικής με τη ΔΑΔ και τη διοίκηση/ αξιολόγηση της απόδοσης βιβλιογραφία. Στη συνέχεια πραγματοποιείται μελέτη συναφών ερευνών στο τραπεζικό τομέα (σε Ελλάδα και Κύπρο) όπου διαπιστώνεται η έλλειψη ποιοτικών σε βάθος ερευνών που να αξιοποιούν τις απόψεις τόσο των στελεχών όσο και των εργαζομένων. Ως εκ τούτου στη συγκεκριμένη εργασία χρησιμοποιείται η ερευνητική στρατηγική της μελέτη περίπτωσης. Συγκεκριμένα, αναπτύχθηκαν δύο δομημένα ερωτηματολόγια με ερωτήσεις ανοικτού τύπου που συμπληρώθηκαν από στέλεχος ΔΑΔ ενός τραπεζικού ιδρύματος στην Κύπρο όσο και από πέντε τραπεζικούς υπαλλήλους στο συγκεκριμένο οργανισμό. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αναδεικνύουν ότι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τη διαδικασία, τα κριτήρια και τους στόχους της αξιολόγησης της απόδοσης τους. Σημαντική απόκλιση απόψεων μεταξύ του στελέχους ΔΑΔ και των εργαζομένων παρατηρείται σε σχέση με την αντίληψή τους για τη σύνδεση του συστήματος ανταμοιβών με αυτό της αξιολόγησης της απόδοσης τους. Ως στοιχεία που επηρεάζουν θετικά την αποτελεσματικότητα του συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης αναδείχθηκαν τα: η εκπαίδευση και ενημέρωση του Ανθρωπίνου Δυναμικού, οι καλές σχέσεις προϊστάμενου και υφιστάμενου και η κατανόηση των δυνατών και αδύνατων σημείων από τους εργαζόμενους. Επιπλέον, το σύστημα αξιολόγησης της τράπεζας είναι με βάση τις απόψεις των εργαζομένων αξιοκρατικό παρόλα αυτά χρήζει βελτίωσης. Συγκεκριμένα, για την βελτίωσή του προτείνουν: οι εργαζόμενοι να αξιολογούνται και από τους ίδιους τους πελάτες και οι εργαζόμενοι να αξιολογούν τους προϊστάμενους τους. Τέλος, μελλοντική πρόκληση για τη Τμήμα ΔΑΔ σε σχέση με την αξιολόγηση της απόδοσης αποτελεί τόσο η ανάπτυξη της τεχνολογίας όσο και η τηλεργασία όπου καλείται να βρει νέες μεθόδους αξιολόγησης της απόδοσής των εργαζομένων οι οποίες να είναι αξιοκρατικές, καινοτόμες και να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.