Εργαλεία ανατροφοδότησης και κουλτούρα ανατροφοδότησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2022-05Συγγραφέας
Θεμιστοκλέους, Μαρία-Αναστασία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η κουλτούρα ανατροφοδότησης είναι μία έννοια και πρακτική που έχει αναπτυχθεί κυρίως στην καθημερινότητα των εταιρειών του εξωτερικού και έχει αρχίσει να εμφανίζεται στην ξένη βιβλιογραφία τα τελευταία χρόνια. Η κουλτούρα ανατροφοδότησης είναι ο βαθμός στον οποίο μια επιχείρηση υποστηρίζει την ανοιχτή και ειλικρινή ανατροφοδότηση ανάμεσα στους υπάλληλούς της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι υπάλληλοι της επιχείρησης να αναγνωρίζουν της δυνατότητές τους αλλά και τις αδυναμίες τους και να αξιοποιούν την ανατροφοδότηση που λαμβάνουν για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη επίτευξη των στόχων τους. Συνήθως τα αποτελέσματα μιας φιλικής ανατροφοδοτικής κουλτούρας είναι η αύξηση της ικανοποίησης και συμμετοχής των εργαζομένων και παράλληλα η αύξηση της αποτελεσματικότητάς τους. Ένας τρόπος ανάπτυξης ανατροφοδοτικής κουλτούρας είναι η υιοθέτηση ενός ανατροφοδοτικού εργαλείου από την εταιρεία, το οποίο πρέπει να εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησης αλλά και να είναι χρήσιμο και αποδεκτό από τους εργαζόμενους της εταιρείας. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη του βαθμού επήρειας ενός ανατροφοδοτικού εργαλείου στην ανατροφοδοτική κουλτούρα ενός οργανισμού.
Αρχικά στην έρευνα γίνεται βιβλιογραφική ανασκόπηση της έννοιας της κουλτούρας ανατροφοδότησης αλλά και των εργαλείων ανατροφοδότησης και αναπτύσσεται το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας με βάση την ξένη αλλά και την ελληνική βιβλιογραφία. Στο θεωρητικό πλαίσιο, αποτυπώνονται 11 υποθέσεις που αφορούν την πραγματική χρήση ενός ανατροφοδοτικού εργαλείου και πως η πραγματική χρήση επηρεάζει την ανατροφοδοτική κουλτούρα ενός οργανισμού. Συνολικά για την έρευνα συγκεντρώθηκαν 115 ερωτηματολόγια από εργαζόμενους από διάφορες χώρες του κόσμου και η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS. Παράλληλα, έγινε έλεγχος τον υποθέσεων της έρευνας με την μέθοδο συσχέτισης των επιμέρους μεταβλητών της έρευνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας, αποδεικνύουν πως οι συμμετέχοντες καταλαβαίνουν την χρησιμότητα και την ευκολία χρήσης των ανατροφοδοτικών συστημάτων και τα χρησιμοποιούν όταν χρειάζεται να ανταλλάξουν ανατροφοδότηση, επίσης οι συμμετέχοντες, συμφωνούν πως το ανατροφοδοτικό εργαλείο που χρησιμοποιεί η επιχείρησή τους βοήθησε στην δημιουργία ανατροφοδοτικής κουλτούρας. Τέλος, η συνεισφορά της έρευνας είναι σημαντική τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, αφού τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις εταιρείες που ψάχνουν τρόπους για να αναπτύξουν ανατροφοδοτική κουλτούρα στο εταιρικό τους περιβάλλον και παράλληλα να αυξήσουν την παραγωγικότητά των υπαλλήλων τους αλλά και την συνεισφορά τους στην επιχείρηση.