Χαλλούμι, το Κυπριακό τυρί που κατακτά τον κόσμο και καλλιεργεί κουλτούρα. Η περίπτωση της Πολυκάρπου και η ανταγωνιστική στρατηγική που ακολουθεί στο εξωτερικό
Abstract
Οι εξαγωγές διαδραματίζουν ένα σημαντικό ρόλο σε μια εταιρεία στα πλαίσια της ανάπτυξης και επιβίωσης της στις μέρες μας. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ο γαλακτοκομικός τομέας εξακολουθεί να κυριαρχείται από ΜΜΕ που πρέπει να αναπτυχθούν. Οι αγρότες θα πρέπει να έχουν τις εξής ομάδες δεξιοτήτων, Επιχειρηματικές και διοικητικές δεξιότητες, συνεργασία και δικτύωση, πληροφορική, μάρκετινγκ και πώληση, επιχειρηματικές ιδιότητες και αξίες, τεχνικές και επαγγελματικές (π.χ δεξιότητες τυροκομίας, κτηνοτροφίας γεωργίας). Η εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία στις διεθνείς αγορές προϊόντων διατροφής. Η καλή γνώση της νοοτροπίας των ξένων επιχειρηματικών εταιρών, οι πληροφορίες και οι τάσεις της ξένης αγοράς, οι δραστηριότητες των ανταγωνιστών, η ζήτηση των καταναλωτών, η πιθανή κρατική βοήθεια μπορούν να θεωρηθούν κρίσιμες για εταιρείες που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες στο εξωτερικό. Επιπρόσθετα, μια καινοτόμος συσκευασία μπορεί ακόμη και να αλλάξει την αντίληψη του προϊόντος και να δημιουργήσει μια νέα θέση στην αγορά (Rundh, 2005:670).
Με τη πρόσφατη πιστοποίηση του χαλλουμιού ως Προϊόν Π.Ο.Π (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης) νέοι ορίζοντες διανοίγονται για το παραδοσιακό τυρί της Κύπρου. Οι τρέχουσες τάσεις δείχνουν τη συνεχή αύξηση των προστατευόμενων ονομασιών Προέλευσης για παραδοσιακά προϊόντα.
Τα χαρακτηριστικά των ξεχωριστών τυριών είναι η ιδιαιτερότητα όπως υποδεικνύεται από τον τόπο προέλευσης , την υψηλή ποιότητα του τελικού προϊόντος και των συστατικών του, την αισθητική παρουσίαση του προϊόντος και την προσωπική ταυτοποίηση με το προϊόν.
Η παρούσα διατριβή διερευνά τις ενέργειες και την στρατηγική που υλοποίησε η εταιρεία «Φάρμα Α.Π. Πολυκάρπου και Υιοί Λίμιτεδ», τα τελευταία χρόνια για να επιτύχει στο τομέα των εξαγωγών και πιο συγκεκριμένα στις εξαγωγές του παραδοσιακού χαλλουμιού.
Για την εκπόνηση της διατριβής συγκεντρώθηκαν πληροφορίες για την εταιρεία, τις δραστηριότητες, τις δυνατότητες, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες, τους κινδύνους, όπως και τους στόχους της για το μέλλον.