Σύγχρονες πρακτικές παρακίνησης ανθρωπίνου δυναμικού σε μικρομεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2021-12Συγγραφέας
Γουλόπουλος, Γεώργιος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πόρους για μία επιχείρηση και διαθέτει σημαντική συνεισφορά στην διαμόρφωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για κάθε οργανισμό, ανεξάρτητα από το είδος ή το μέγεθος του. Κατά τα τελευταία χρόνια, λοιπόν, το εργασιακό περιβάλλον έχει μεταβληθεί σημαντικά και το ανθρώπινο δυναμικό το υπολογίζεται ως επένδυση για έναν οργανισμό. Για τον λόγο αυτό, οι επιχειρήσεις καλούνται να διερευνήσουν τα διαφορετικά κίνητρα για κάθε εργαζόμενο, αναπροσαρμόζοντας την δράση τους και υιοθετώντας σύγχρονες πολιτικές ανταμοιβής και κινητοποίησης. Έτσι, κριτήρια, όπως το ιεραρχικό επίπεδο και τα έτη προϋπηρεσίας θεωρούνται πλέον παρωχημένα, καθώς η εργασιακή ασφάλεια, η ομαδικότητα, ο εμπλουτισμός του περιεχομένου της εργασίας και ο διαμοιρασμός των ευθυνών αποτελούν σημαντικά προ-απαιτούμενα για την παρακίνηση του προσωπικού. Βασική αρχή της παρακίνησης θεωρείται ο συσχετισμός με τις ανταμοιβές, είτε πρόκειται για χρηματικές είτε για μη χρηματικές, διασφαλίζοντας την ταύτιση των εργαζομένων με το όραμα και τις αξίες του οργανισμού. Στις σύγχρονες στρατηγικές κινητοποίησης περιλαμβάνονται η διοίκηση βάση στόχων, η ηγεσία, η αξιολόγηση 360, η οργανωσιακή κουλτούρα η ανθρωποκεντρική προσέγγιση, με τη συμμετοχή των εργαζομένων, η σύνδεση της απόδοσης με τις ανταμοιβές και ο εμπλουτισμός της εργασίας. Πάνω από όλα, όμως, είναι σκόπιμο να διαμορφωθεί μία ατομική στρατηγική και ένα στοχευμένο πλάνο ανάπτυξης, με βάση τα ταλέντα, αλλά και τις αδυναμίες κάθε εργαζόμενου, χωρίς ωστόσο, να παραλείπονται και τα ομαδικά κίνητρα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστούν οι σύγχρονες μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης για την βελτίωση της αποδοτικότητας των εργαζομένων στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς. Η εργασία βασίζεται σε βιβλιογραφική ανασκόπηση, μέσω της οποίας καταδείχθηκε ότι, στη σύγχρονη εποχή, η παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την βελτίωση τις απόδοσής τους, αλλά και την διακράτηση στον οργανισμό. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε έναν από τους μεγαλύτερους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και στη χώρα μας, διερευνώντας τις απόψεις και τις στάσεις του προσωπικού αναφορικά με τα παρεχόμενα κίνητρα. Όπως καταδείχθηκε, το διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον, αλλά και η ραγδαία τεχνολογική πρόοδος διαμορφώνουν σημαντικές προκλήσεις για τα στελέχη του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς καλούνται να αποκωδικοποιήσουν τις διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες των μελών του προσωπικού και να αναζητήσουν κατάλληλους τρόπους για την κινητοποίησή τους.