Το κοινωνικό μάρκετινγκ ως στρατηγικός στόχος των επιχειρήσεων και των οργανισμών
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2021-12Συγγραφέας
Κουτσοβούλου, Παρασκευή
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το κοινωνικό μάρκετινγκ τη σύγχρονη εποχή της ύστερης νεωτερικότητας και της έντασης της πληροφορίας θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως ένας ψηφιακός τρόπος να κάνει κανείς μάρκετινγκ. Η παρούσα εργασία σκοπεύει να καταρρίψει αυτή την εντύπωση και να παρουσιάσει το κοινωνικό μάρκετινγκ όχι ως έναν άλλο τρόπο να κάνει κανείς μάρκετινγκ αλλά την εξέλιξή του και την επέκταση των μεθόδων του στην ανάπτυξη προγραμμάτων για κοινωνική αλλαγή.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μια συγκριτική ανάλυση του κοινωνικού μάρκετινγκ στο θεωρητικό, πρακτικό επίπεδο με κοινωνιολογικές αναφορές. Σκοπός αυτής έρευνας είναι να δημιουργηθεί ένας καθοδηγητικός χάρτης ο οποίος θα αποτελέσει τη στρατηγική βάση για τη διαμόρφωση της αποστολής και του οράματος των επιχειρήσεων και των οργανισμών αλλά και να παρουσιάσει τα εργαλεία που θα βοηθήσουν στην εκπλήρωση των κοινωνικών τους στόχων. Η έμφαση στη διαμόρφωση της στρατηγικής μέσα από το κοινωνικό μάρκετινγκ έγκειται στην ανάγκη των επιχειρήσεων και των οργανισμών να συμβάλλουν στην επίλυση των προβλημάτων της εποχής μας, τα οποία εξελίσσονται ραγδαία επηρεάζοντας την ανάπτυξή τους, τη βιωσιμότητά τους και κατ’ επέκταση τη σύνδεσή τους με την κοινωνία- δηλαδή τη συμβολή τους στην κοινωνική ευημερία.
Μέσα από τα αποτελέσματα αυτής της συγκριτικής έρευνας διαπιστώνουμε ότι ένα επιτυχημένο σχέδιο κοινωνικού μάρκετινγκ βασίστηκε στα εργαλεία του κυρίαρχου μάρκετινγκ τα οποία επεκτάθηκαν, αντλώντας από διάφορα επιστημονικά πεδία, προκειμένου τα σχέδια να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των πολύπλοκων προβλημάτων, με εφαρμογή σε διαφορετικά επίπεδα ανάλογα με το εύρος του κοινωνικού στόχου. Διαπιστώνουμε τη διεπιστημονική του φύση, την ανάγκη για δικτύωση μεταξύ των επιχειρήσεων και των οργανισμών και τη στρατηγική σημασία που έχει για τη βιωσιμότητα του νέου επιχειρείν.