Επιχειρηματικό πλάνο: Feed the animals through recycling
Επιτομή
Η ύπαρξη ενός άρτιου και ρεαλιστικού επιχειρηματικού πλάνου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση οποιασδήποτε επιχειρηματικής πρωτοβουλίας. Κάθε επιχείρηση, είτε πρόκειται για μια μικρή βιομηχανία είτε για μια μεγάλη πολυεθνική, οφείλει να εφαρμόσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο, έτσι ώστε να θέσει τους στόχους που επιθυμεί να επιτύχει.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι να παρουσιάσει το επιχειρηματικό σχέδιο μιας καινούργιας επιχείρησης που έχει ως στόχο την προώθηση της ανακύκλωσης μέσω της σίτισης των ζώων. Σκοπός της επιχείρησης είναι η συλλογή φαγητού από επιχειρήσεις εστίασης όπως ξενοδοχεία και εστιατόρια που ουσιαστικά θα πετούσαν τα υπολείμματα των φαγητών τους, ούτως ώστε τα σκουπίδια αυτών των επιχειρήσεων να γίνονται η τροφή η οποία θα προσφέρεται σε κατοικίδια και αδέσποτα μέσα από ειδικές μηχανές με αντίτιμο ανακυκλώσιμα υλικά. Η τοποθέτηση ειδικών μηχανών σε σημεία της ευρύτερης περιοχής της Λευκωσίας για την σίτιση των ζώων, αδέσποτων καθώς επίσης και κατοικιδίων, γίνεται για την προώθηση της ανακύκλωσης.
Στα πλαίσια της μεταπτυχιακής διατριβής, εξετάζεται κατά πόσο ένα επιχειρηματικό σχέδιο (Business plan), συντελεί στην αύξηση της αποδοτικότητας των επιχειρήσεων, όπως και το κατά πόσο η αγορά αποδέχεται τα επιχειρηματικά σχέδια, όπως για παράδειγμα ο τραπεζικός τομέας, ο οποίος διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο στην χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τους τα επιχειρηματικά σχέδια κάθε επιχείρησης.
Η μεταπτυχιακή διατριβή χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει την θεωρητική προσέγγιση του θέματος. Ειδικότερα, βλέπουμε τον ορισμό του επιχειρηματικού σχεδίου, όπως επίσης την χρησιμότητα και τα πλεονεκτήματα που φέρει η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου, είτε πρόκειται για μια νέα επιχείρηση, είτε για μια επιχείρηση που ήδη λειτουργεί και επιθυμεί να δημιουργήσει ένα οδηγό. Επιπλέον βλέπουμε τους παράγοντες επιτυχίας ενός επιχειρηματικού σχεδίου, θέτοντας τους στόχους που επιθυμεί η κάθε επιχείρηση να επιτύχει.
Στο δεύτερο μέρος της παρουσιάζεται μια νέα επιχείρηση που επιθυμεί να εισέλθει στην οικονομία της Κύπρου. Αρχικά, χρησιμοποιώντας τον καμβά επιχειρηματικού σχεδίου, παρουσιάζονται τα εννέα δομικά στοιχεία για την σύσταση της επιχείρησης. Ακολούθως, ορίζεται το όραμα και η αποστολή της, το οποίο είναι η μείωση των σκουπιδιών μέσω της ανακύκλωσης και της σίτισης των ζώων. Κατόπιν, γίνεται η περιγραφή και παρουσίαση της επιχείρησης, των προϊόντων και των υπηρεσιών που θα προσφέρει, η εγκατάσταση των ειδικών μηχανών και κάδων, καθώς επίσης και σύντομη παρουσίαση των βιογραφικών σημειώσεων των εταίρων.
Έπειτα παρουσιάζεται η ανάλυση της αγοράς όσον αφορά τον κλάδο της ανακύκλωσης. Χρησιμοποιώντας τα οικονομικά εργαλεία, (α) PESTLE, (β) Πέντε Δυνάμεων του Porter και (γ) SWOT Ανάλυση, εξετάζονται οι ανταγωνιστές της επιχείρησης, όπως επίσης και το καταναλωτικό κοινό το οποίο στοχεύει η επιχείρηση.
Στη συνέχεια αναλύεται το μάρκετινγκ που θα ακολουθήσει η επιχείρηση έτσι ώστε να προωθηθεί, χωρίζοντας την αγορά σε τμήματα βάση γεωγραφικών, δημογραφικών και ψυχογραφικών κριτηρίων, με άλλα λόγια την τμηματοποίηση της αγοράς. Πέρα από την ανάλυση της αγοράς, παρουσιάζεται το μίγμα μάρκετινγκ για τον προσδιορισμό και την ανάλυση των τεσσάρων βασικότερων στοιχείων της στρατηγικής του μάρκετινγκ. Προϊόν – τιμή – προβολή – διανομή (4Ps- Product- Price- Promotion- Place). Ο σχεδιασμός της διαφήμισης αποτελεί επίσης ένα σημαντικό κομμάτι που πρέπει να σχεδιαστεί στο επιχειρηματικό σχέδιο.
Κλείνοντας το επιχειρηματικό σχέδιο, βλέπουμε την χρηματοοικονομική ανάλυση και τον στρατηγικό προγραμματισμό της επιχείρησης. Ειδικότερα, αναλύονται οι βραχυπρόθεσμοι καθώς επίσης και οι μακροπρόθεσμοι στόχοι που επιθυμεί να επιτύχει η επιχείρηση μέσω της λειτουργίας της.