Η εξ αποστάσεως επαγγελματική εκπαίδευση στο πλαίσιο μιας πανδημίας
Abstract
Η πανδημία Coronavirus (COVID-19) έφερε μια μεγάλη πρόκληση στην κοινωνία μας και σε όλο τον κόσμο, γεγονός που οδήγησε στην ανάγκη για υποχρεωτική αλλαγή σε σχεδόν όλες τις πτυχές της ζωής μας. Αναμφίβολα, η εκπαίδευση ήταν και εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο πληττόμενους τομείς αυτής της πανδημίας. Σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί έχουν αναγκαστεί να προσαρμοστούν σε διαδικτυακά συστήματα και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Κύριος σκοπός και επιμέρους στόχοι αυτής της μελέτης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 55 εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης ενηλίκων που διδάσκουν στην Ελλάδα και 24 εκπαιδευόμενων κατά την διάρκεια της περιόδου του Lockdown, ήταν η διερεύνηση και η ανάλυση των δυσκολιών που αντιμετωπίστηκαν από εκπαιδευτικούς και οι εκπαιδευόμενους στις διαδικτυακές πρακτικές μάθησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, των αλλαγών που αναμένονται στις εκπαιδευτικές πρακτικές παγκοσμίως στην μετά COVID-19 εποχή και τα μέτρα που, κατά την άποψη τους, θα πρέπει να ληφθούν στην εκπαίδευση σε περίπτωση εμφάνισης παρόμοιου φαινομένου στο μέλλον. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω διαδικτυακών ερωτηματολογίων και διαδικτυακών συνεντεύξεων, ενώ τα ερευνητικά εργαλεία αναπτύχθηκαν από την ερευνήτρια και αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας περιγραφικά στατιστικά στοιχεία. Τα πορίσματα της προαναφερθείσας μελέτης καταδεικνύουν ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι αντιμετώπισαν προβλήματα κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών μαθησιακών πρακτικών τους, αναμένουν κάποιες αλλαγές στις εκπαιδευτικές πρακτικές στον κόσμο μετά το COVID-19 και πιστεύουν ότι πρέπει να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα στην εκπαίδευση ενάντια σε μια πιθανή μελλοντική εστία. Στο τέλος της μελέτης δόθηκαν ορισμένες συστάσεις για τους εκπαιδευτικούς, τους υπευθύνους λήψης αποφάσεων και τους ερευνητές σχετικά με τον μετα-COVID κόσμο στην εκπαίδευση.