Η ποιότητα υπηρεσίας (QoS) στις υπηρεσίες παροχής διαδικτύου. Πως διαμορφώνεται η σύγχρονη αγορά των υπηρεσιών παροχής διαδικτυακού στην κυπριακή αγορά τόσο από την πλευρά των παροχέων όσο και από την πλευρά των καταναλωτών
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2021-06Συγγραφέας
Στυλιανού, Κωνσταντίνος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η παράλληλη αλληλεπίδραση της με την κοινωνία έχουν εξελίξει το διαδίκτυο από ένα εργαλείο ανάγνωσης στατικών πληροφοριών και απλής επικοινωνίας μεταξύ χρηστών σε μια διαδραστική πλατφόρμα πολυμεσικού περιεχομένου με εφαρμογές και υπηρεσίες που έχουν σημαντική επίδραση στην κοινωνία και την οικονομία. Ως εκ τούτου η πρόσβαση στο διαδίκτυο μπορεί και πρέπει να χαρακτηρίζεται πλέον ως κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο θα πρέπει να προσφέρεται στους καταναλωτές διατηρώντας συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ποιότητας και αξιοπιστίας τα οποία είναι απαραίτητα για να υποστηρίξουν με ικανοποιητικό και αξιόπιστο τρόπο την πλειάδα υπηρεσιών που προσφέρονται.
Στην παρούσα διατριβή αφού παραθέσουμε το θεωρητικό υπόβαθρο που αφορά την ποιότητα υπηρεσίας και την συμπεριφορά καταναλωτών σχετικά με μια υπηρεσία πρόσβασης διαδικτύου εστιάζουμε στην κυπριακή αγορά με στόχο να καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι Κύπριοι καταναλωτές χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες διαδικτύου, ποιους θεωρούν τους σημαντικότερους παράγοντες για την αξιολόγηση της ποιότητας της υπηρεσίας πρόσβασης διαδικτύου και πώς αξιολογούν στην πράξη την συνολική ποιότητα εμπειρίας που λαμβάνουν από την υπηρεσία διαδικτύου στην οποία είναι συνδρομητές.
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την απάντηση των πιο πάνω ερωτημάτων ήταν η συλλογή των απαραίτητων στοιχείων μέσω σχετικής έρευνας καταναλωτών με τη χρήση σχετικού ερωτηματολογίου. Από την αξιολόγηση και ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου διαφάνηκε ότι οι Κύπριοι χρήστες διαδικτύου ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την ποιότητα της υπηρεσίας που λαμβάνουν από τον παροχέα τους αλλά παράλληλα στερούνται βασικών γνώσεων όσον αφορά τα δικαιώματα τους σχετικά με θέματα προστασίας καταναλωτών και παροχής σχετικών με την ποιότητα πληροφοριών από τους παροχείς, ενώ παράλληλα δεν προβαίνουν σε συστηματικό έλεγχο της απόδοσης της υπηρεσίας τους. Τέλος η ικανοποίηση των Κυπρίων όσον αφορά την ποιότητα των υπηρεσιών που λαμβάνουν κρίνεται ως υψηλή και κυμαίνεται στο 80% και για τις δυο τεχνολογίες πρόσβασης (κινητή και σταθερή) γεγονός που καταδεικνύει και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχονται από τους τοπικούς παροχείς.