Ανάλυση ανταγωνισμού συγκεκριμένης επιχείρησης οργανισμού
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2021-05Συγγραφέας
Πιτσιλλής, Γιάννος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία εστίασης, τα τελευταία χρόνια στην Κύπρο, είναι αυτή της καφεστίασης, αποδεικνύοντας πως ο καφές έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής των Κυπρίων. Συγκεκριμένα, την τελευταία δεκαετία, παγκόσμιας, πανευρωπαϊκής και πανελλήνιας εμβέλειας αλυσίδες καφέ, έχουν επενδύσει στην αγάπη που έχουν οι Κύπριοι καταναλωτές στον καφέ. Στην Κύπρο των 800 χιλιάδων κατοίκων, λειτουργούν πλέον δεκάδες αλυσίδες καφέ και τοπικές καφετέριες με εκατοντάδες καταστήματα σε όλες τις επαρχίες του νησιού, κυρίως στις ελεύθερες περιοχές, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Σύμφωνα με τους αρμόδιους, η κατηγορία του καφέ έχει αλματώδη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα από την περίοδο της οικονομικής κρίσης και έπειτα λόγω του χαμηλού κόστους επένδυσης. Η ραγδαία αυτή ανάπτυξή, είχε φυσιολογικά, θετικό αντίκτυπο στην οικονομία του νησιού, αφού έχουν δημιουργηθεί αρκετές νέες θέσεις εργασίας μιας και δεν είναι λίγοι αυτοί που βιοπορίζονται από την βιομηχανία του καφέ.
Σκοπός λοιπόν, της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής διατριβής είναι να αποτυπωθούν και αναλυθούν σε βάθος, το περιβάλλον και οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του καφέ στην Κύπρο καθώς και οι συνθήκες ανταγωνισμού κάτω από τις οποίες λειτουργούν λαμβάνοντας υπόψη τους δείκτες απόδοσης, τις τρέχουσες συσχετίσεις και αντιλήψεις των καταναλωτών για τα brands, τις αγοραστικές τους συνήθειες, τις γενικές τάσεις που επικρατούν στην αγορά καθώς και τους εξωγενείς και ενδογενείς παράγοντες που τα επηρεάζουν. H μελέτη βασίστηκε στην μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στην Κύπρο, Coffee Island, και το πως αυτή τοποθετείται στη Κυπριακή αγορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, έγινε ανάλυση του μικρό-περιβάλλοντος της επιχείρησης, σύμφωνα με το μοντέλο 5 δυνάμεων του Porter καθώς επίσης και ανάλυση SWOT, ώστε να αποτυπωθούν με ακρίβεια τα δυνατά και αδύνατα σημεία του brand αλλά και οι ευκαιρίες και απειλές που πιθανόν να προκύψουν. Επιπλέον χρησιμοποιήθηκε η τεχνική PESTEL για την καλύτερη δυνατή αποτύπωση και ανάλυση του μακρό-περιβάλλοντος της επιχείρησης, ενώ όσον αφορά την έρευνα και τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν, η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου (21 ερωτήσεων), διάρκειας 10 περίπου λεπτών, στο πλαίσιο ποσοτικής έρευνας. Από την πιο πάνω διαδικασία προέκυψαν πολλά σημαντικά στοιχεία και συμπεράσματα τα οποία μας οδήγησαν σε συγκεκριμένες εισηγήσεις προς την επιχείρηση.