Ανάπτυξη νέας υπηρεσίας και διείσδυση σε διεθνείς αγορές. Μελέτη περίπτωσης κυπριακής ιδιωτικής επιχείρησης.
Abstract
Η παγκοσμιοποίηση των αγορών οδηγεί ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στην απόφαση για διεθνή δραστηριοποίηση. Η επέκταση μιας επιχείρησης στο εξωτερικό μπορεί να επιφέρει υψηλότερα κέρδη, κρύβει όμως και πολλούς κινδύνους τους οποίους θα πρέπει να λάβει υπόψη η εταιρεία προτού πάρει την απόφαση να εισέλθει σε ξένες αγορές. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η μελέτη του μάρκετινγκ υπηρεσιών στο εξωτερικό και η περιγραφή του τρόπου προώθησης μιας νέας υπηρεσίας σε ξένες αγορές. Η προσέγγιση του θέματος έγινε αρχικά με ανασκόπηση της βιβλιογραφίας προκειμένου να εξεταστεί το θεωρητικό πλαίσιο. Ακολούθως, για την εμπειρική προσέγγιση του θέματος, έγινε χρήση της μεθοδολογίας της μελέτης περίπτωσης (case study), όπου εξετάστηκε η περίπτωση της εταιρείας Xenion Education Ltd. Η συλλογή πρωτογενών δεδομένων έγινε μέσω παρατήρησης και συνεντεύξεων από στελέχη της εταιρείας. Η εταιρεία εξετάζοντας τις διεθνείς τάσεις στον τομέα της εκπαίδευσης αποφάσισε να προχωρήσει σε ίδρυση οικοτροφείου, εκμεταλλευόμενη την αυξημένη ζήτηση σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Η Xenion Education δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στο διεθνή στίβο και όπως όλα δείχνουν έχει δυνατότητες για περαιτέρω ανάπτυξη. Η αξιοποίηση των δυνατών της σημείων και των ευκαιριών που παρουσιάζονται συμβάλλει στην επιτυχημένη προώθηση των υπηρεσιών της στην Κύπρο και το εξωτερικό. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι η εταιρεία Xenion Education εφαρμόζει την κατάλληλη στρατηγική προκειμένου να προωθήσει επιτυχώς τη νέα υπηρεσία που αναπτύσσει στο εξωτερικό.