Οι προσδιοριστικοί παράγοντες της συμμετοχής των ενηλίκων με χαμηλά εκπαιδευτικά προσόντα στη διά βίου εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2020-05Συγγραφέας
Καρατζογιάννης, Δημήτριος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σκοπό της παρούσης μεταπτυχιακής διατριβής αποτελεί η ερμηνεία της συμμετοχής των ενηλίκων με χαμηλά εκπαιδευτικά προσόντα στη διά βίου εκπαίδευση εμβαθύνοντας στις περιπτώσεις της Σουηδίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ελλάδος. Οι συγκεκριμένες χώρες επιλέχθηκαν διότι αφενός εκφράζουν διαφορετικά μοντέλα κοινωνικής πολιτικής και αφετέρου παρουσιάζουν διαφοροποιημένα ποσοστά συμμετοχής. Στο πλαίσιο της παρούσης μεταπτυχιακής διατριβής επιδιώκεται μια ολιστική σύγκριση των επιλεγμένων χωρών συμπεριλαμβάνοντας τόσο πτυχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, όσο και το ευρύτερο κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο. Η περιγραφή και η σύγκριση των χωρών επικεντρώνεται στα εξής θέματα: α) κύρια διαρθρωτικά χαρακτηριστικά (δημογραφικά χαρακτηριστικά, oικονομία, αγορά εργασίας, πολιτικές για την αγορά εργασίας και την κοινωνική ασφάλιση, εκπαίδευση και κουλτούρα), β) εκπαιδευτικές πολιτικές σχετικά με τους ενήλικες με χαμηλά εκπαιδευτικά προσόντα (κύριοι εκπαιδευτικοί πάροχοι, ευελιξία, χρηματοδοτική στήριξη και πρόσφατες πολιτικές πρωτοβουλίες). Εν συνεχεία, η συσχέτιση της συμμετοχής στη διά βίου εκπαίδευση με συγκεκριμένα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά του συνόλου των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναδεικνύει ορισμένους προσδιοριστικούς παράγοντες της συμμετοχής σε μακρο-επίπεδο. Οι εν λόγω παράγοντες αφορούν κυρίως στα πεδία της οικονομίας, της αγοράς εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών απασχόλησης και της κουλτούρας. Οι επιλεγμένες μεταβλητές, αν και ενδεικτικές, επιτρέπουν, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό, την ερμηνεία του διαχρονικού χάσματος μεταξύ της εξαιρετικά υψηλής συμμετοχής στη Σουηδία και της ιδιαίτερα χαμηλής συμμετοχής στην Ελλάδα.