Αειφόρο και περιβαλλοντικό μάρκετινγκ - Περιβαλλοντική βιωσιμότητα στην ξενοδοχειακή βιομηχανία της Κύπρου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2020-05Συγγραφέας
Σάββα, Λαμπριανή
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Το αειφόρο και περιβαλλοντικού μάρκετινγκ βασίζεται στην ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών χωρίς να επιφέρει αρνητικές συνέπειες στο φυσικό περιβάλλον. Τα οφέλη που προκύπτουν από αυτό έχουν συμβάλει θετικά τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και στην ανάπτυξη πολλών επιχειρήσεων με τη χρήση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της τουριστικής βιωσιμότητας.
Ως γνωστό, η τουριστική βιομηχανία είναι ένας σημαντικός τομέας για την οικονομική ευημερία της κάθε χώρας. Παράλληλα όμως είναι ένας δαπανηρός τομέας ο οποίος επιφέρει αρνητικές περιβαλλοντικές συνέπειες. Με την ανάπτυξη της τουριστικής βιωσιμότητας δεν επωφελείται μόνο το περιβάλλον αλλά και η οικονομία και ο πολιτισμός. Οι πρακτικές που χρησιμοποιεί η ξενοδοχειακή βιομηχανία καθώς και τα μέτρα που έχουν ληφθεί καθορίζουν την ανάπτυξη της τουριστικής βιωσιμότητας.
Η παρούσα έρευνα μελετά τα κυρίως θέματα που αντιμετωπίζει η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Κύπρου και τις πρακτικές που πραγματοποιούν με στόχο την ανάπτυξη του αειφόρου τουρισμού. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 26 ξενοδοχεία τα οποία βρίσκονται στις επαρχίες ολόκληρης της ελεύθερης Κύπρου εκ των οποίων τα 13 είναι κατηγορίας τεσσάρων αστεριών και τα υπόλοιπα 13 κατηγορίας πέντε αστεριών με βασική προϋπόθεση όλα τα ξενοδοχεία να διατηρούν ιστοσελίδα.
Συμπερασματικά η ξενοδοχειακή βιομηχανία του νησιού συντείνει στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και πραγματοποιεί πρακτικές οι οποίες συμβάλλουν θετικά στην βιώσιμη ανάπτυξη. Λαμβάνουν μέτρα τα οποία έχουν ως στόχο την εξοικονόμηση της ενέργειας και του νερού και την μείωση των αποβλήτων και πραγματοποιούν πρακτικές για την προστασία του πολιτισμού και την προώθηση της τοπικής κοινότητας.