Αλλαγές στο σύστημα αμοιβών στον τραπεζικό κλάδο την περίοδο της κρίσης.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2020-05Συγγραφέας
Χαρίτου, Δήμητρα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η οικονομική κρίση ανέδειξε μια σειρά σημαντικών ζητημάτων τα οποία αφορούσαν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι κοινωνίες, οι οικονομίες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Ο τραπεζικός κλάδος επλήγη πολυεπίπεδα, καθώς η οικονομική κρίση έπληξε σε μεγάλο βαθμό τις τράπεζες, το περιθώριο κέρδους τους και γενικότερα την αποδοτικότητά τους. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση της πορείας των αμοιβών στο τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα, των εξόδων αλλά και της γενικότερης εικόνας του τραπεζικού συστήματος από το 2008 έως και το 2018 με τη χρήση της μεθόδου της συγκριτικής ανάλυσης . Επίσης αναζητήθηκε το κατά πόσο δόθηκαν και υπήρχαν πρόσθετες αμοιβές στο τραπεζικό σύστημα προκειμένου να γίνει και μια σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι στην Ελλάδα το τραπεζικό σύστημα επηρεάστηκε σημαντικά από την οικονομική κρίση σε επίπεδο αποδοτικότητας, κερδοφορίας ενώ παράλληλα διαπιστώθηκε η συρρίκνωση των τραπεζικών ιδρυμάτων σε τέσσερις συστημικές, η μείωση του αριθμού των εργαζομένων και των καταστημάτων. Σε επίπεδο αμοιβών, δεδομένης της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από το Σωματείο των τραπεζικών υπαλλήλων, δεν παρατηρείται διαφορά στο επίπεδο των μισθών παρά μόνο κάποιες ελάχιστες αυξήσεις την περίοδο της κρίσης. Σε ότι αφορά τις πρόσθετες αμοιβές, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι κατά κύριο λόγο δίνονται σε στελέχη της διοίκησης και επι το πλείστων βασίζονται στην απόδοση των εργαζομένων. Σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεραίνουμε ότι η Ελλάδα ακολουθεί μια συντηρητική πολιτική αμοιβών στο τραπεζικό της σύστημα, τουλάχιστον με τα στοιχεία που δίνονται στη δημοσιότητα. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης τα συστήματα αμοιβών καθορίζονται εν μέρη από τις Συλλογικές Συμβάσεις καθώς και από άλλα στοιχεία που αφορούν τον εργαζόμενο όπως είναι η απόδοση, η εκπλήρωση της στοχοθεσίας, το επίπεδο εκπαίδευσης και η ομαδική απόδοση.