Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού τραπεζικού οργανισμού και βελτιωτικά μέτρα εργασιακής ικανοποίησης προσωπικού.
Επιτομή
Λόγω της οικονομικής κρίσης ο τραπεζικός χάρτης και γενικότερα το τραπεζικό σύστημα στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει σημαντικές αλλαγές και εξελίξεις. Οι τραπεζικοί οργανισμοί για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό και να ανακτήσουν την κερδοφορία τους δημιουργούν συνθήκες απασχόλησης για το προσωπικό με αυξανόμενες απαιτήσεις και πιέσεις. Σύμφωνα με τα πιο πάνω δημιουργείται η υπόθεση ότι το προσωπικό εργάζεται με έντονους και αγχώδεις ρυθμούς, νιώθει ανασφάλεια, εργάζεται χωρίς κίνητρα και ενδιαφέρον απλά και μόνο για να εξασφαλίσει το εισόδημα του.
Η έρευνα είχε ως θέμα τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σε τραπεζικό οργανισμό και βελτιωτικά μέτρα εργασιακής ικανοποίησης προσωπικού. Στόχος ήταν να διαπιστωθεί η υπόθεση ότι οι εργαζόμενοι σε τραπεζικό οργανισμό δεν είναι ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου το οποίο απευθύνθηκε σε εργαζόμενους στον τραπεζικό οργανισμό. Το ερωτηματολόγιο περιέλαβε ερωτήσεις οι οποίες διαχωρίστηκαν σε πέντε σημαντικές μεταβλητές: Αμοιβές, Αξιολόγηση, Εκπαίδευση, Επικοινωνία και Αίσθημα ασφάλειας και ικανοποίησης. Δυστυχώς δεν μου επιτράπηκε από τη διοίκηση του τραπεζικού οργανισμού η αποστολή του ερωτηματολογίου στο προσωπικό λόγω εσωτερικών κανονισμών και εξαιτίας της πανδημίας (COVID19), η πραγματοποίηση ανεπίσημης συνέντευξης με διευθυντικά στελέχη εντός του τραπεζικού οργασμού δεν κατέστη δυνατή. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε αριθμό εργαζομένων.
Με την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας σκοπός ήταν να εξαχθούν συμπεράσματα και σε σχέση με την αρχική υπόθεση να διατυπωθούν εισηγήσεις προς την Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, για την λήψη διορθωτικών μέτρων στις υφιστάμενες διαδικασίες και λειτουργίες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν την σημαντικότητα που αποδίδουν οι εργαζόμενοι στις πέντε σημαντικές μεταβλητές που περιλάμβανε το σχετικό ερωτηματολόγιο. Παράλληλα δήλωσαν την δυσαρέσκεια τους στις συγκεκριμένες μεταβλητές με εξαίρεση την ικανοποίηση από ωφελήματα εκτός του μισθού, τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση, τις σχέσεις συνεργασίας και το περιβάλλον στην εργασία, τον χρόνο που αφήνει η δουλειά για προσωπική και οικογενειακή ζωή.