Εκπαίδευση και αποδοτικότητα προσωπικού: Τμήμα Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομίας Κύπρου.
Abstract
Η εκπαίδευση της αστυνομίας είναι το πρώτο κι σημαντικότερο βήμα για την επίτευξη μίας αποτελεσματικής και επαγγελματικής αστυνόμευσης. Η εκπαίδευση βοηθά τους αστυνομικούς να εκπληρώνουν τον ρόλο που προβλέπεται για αυτούς στο χώρο της δικαιοσύνης, ελευθερίας και ασφάλεια.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή γίνεται αναφορά στην έννοια της εκπαίδευσης και της σημασία της στην επιτέλεση του έργου της Αστυνομίας. Παρουσιάζεται ο ορισμός της Διοίκησης του Ανθρώπινου Δυναμικού, η ιστορική του εξέλιξη, σκοπός, στόχος και η στρατηγική της σημασία. Η έρευνα εστίασε στην μελέτη της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης, στην ανανέωση δεξιοτήτων μέσω προγραμμάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και στη σημασία της δια βίου μάθησης.
Για το σκοπό αυτό, διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια σε 118 μέλη της Τροχαίας σε δόκιμους και μονιμοποιημένους αστυνομικούς, διαφόρων βαθμίδων. Από όλους τους συμμετέχοντες ζητήθηκε να αξιολογήσουν οι ίδιοι την πληρότητα των γνώσεων που έχουν αποκτήσει και την ποιότητα της εκπαίδευσης τους στην Αστυνομική Ακαδημία. Θεωρήθηκε σημαντικό να διαπιστωθεί η αναγκαιότητα της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, κατά πόσο υπάρχει αξιοκρατία και διαφάνεια/ ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης προς τους Αστυνομικού. Επιπρόσθετα να διαπιστωθεί η σημαντικότητα της διά βίου μάθησης και κατά πόσο η εκπαίδευσης να κρίνεται απαραίτητη να εναρμονίζεται με Ευρωπαϊκά και Διεθνή πρότυπα .
Τα αποτελέσματα της διατριβή έδειξαν ότι η αστυνομική εκπαίδευση στην Αστυνομική Ακαδημία έχει ανάγκη από τη δημιουργία προγραμμάτων συνεχής εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση των μελών της Αστυνομίας δεν πρέπει να σταματά μετά την αποφοίτηση τους από την Αστυνομική Ακαδημία. Τα μέλη της Αστυνομίας, αποφοιτώντας από την Αστυνομική Ακαδημία δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε οποιονδήποτε περιστατικό, να το αξιολογήσουν και να επιλέξουν τον τρόπο αντιμετώπισης του και να ανταποκριθούν σε περιστατικό όπου κρίνεται η χρήση οπλισμού.