Στρατηγικές Green Marketing και διερεύνηση της εφαρμογής και των αποτελεσμάτων τους από τις επιχειρήσεις
Abstract
Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η διερεύνηση των πράσινων στρατηγικών που χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις αναφορικά με τη συσκευασία των προϊόντων καθώς και τη στάση των καταναλωτών σε σχέση με την ενσωμάτωση πράσινων στρατηγικών στις συσκευασίες προϊόντων. Καθημερινά όλο και περισσότεροι καταναλωτές με πράσινες απόψεις εμφανίζονται στην αγορά και σε αυτό συμβάλει παρά πολύ η τεχνολογία-μέσω του διαδικτύου και των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης. Γνωρίζοντας ότι το μάρκετινγκ κάνει την επιχείρηση να προσαρμόζεται στα θέλω του καταναλωτή εστιάσαμε την έρευνά μας στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Ποιες στρατηγικές πράσινου μάρκετινγκ χρησιμοποιούνται από τις επιχειρήσεις αναφορικά με τη συσκευασία του προϊόντος;
2. Ποια η στάση των καταναλωτών σε σχέση με την ενσωμάτωση πράσινων στρατηγικών και πράσινων προτύπων σε συσκευασμένα προϊόντα;
3. Η εφαρμογή του πράσινου μάρκετινγκ στην αγορά συσκευασμένων τροφίμων δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;
Η παρούσα έρευνα εστίασε στη διερεύνηση των απόψεων του καταναλωτικού κοινού σχετικά με τα συσκευασμένα προϊόντα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση εγκυροποιημένου ερωτηματολογίου σε πενταβαθμιαία κλίμακα Likert. Όπως διαφαίνεται από την ανάλυση των ερωτηματολογίων οι καταναλωτές, ανεξάρτητα από την ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο αλλά και το φύλο τους, δίνουν μεγάλη σημασία στη συσκευασία των προϊόντων. Το γεγονός αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από τις επιχειρήσεις προκειμένου να επενδύσουν ανάλογα στη συσκευασία των προϊόντων τους και στην ενσωμάτωση οικολογικών προτύπων σε αυτή.