Show simple item record

dc.contributor.advisorΤάλιας, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΣαμαρτζής, Λάμπρος
dc.contributor.otherSamartzis, Lambros
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2019-11-04T09:13:30Z
dc.date.available2019-11-04T09:13:30Z
dc.date.copyright2019-11-04
dc.date.issued2019-10
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2019/00196el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/4291
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή Η ψυχική υγεία του πληθυσμού είναι σημαντικός πυλώνας για την ποιότητα ζωής, την οικονομία, την κοινωνία. Οι υπηρεσίες ψυχικής υγείας φροντίζουν για την πρόληψη και θεραπεία της ψυχικής διαταραχής και μέσω αυτών για τη διατήρηση, αποκατάσταση και βελτίωση της ψυχικής υγείας του πληθυσμού. Σκοπός της εργασίας η περιγραφή μεθοδολογίας ποιοτικής και ποσοτικής αξιολόγησης και βελτίωσης του συστήματος υπηρεσιών ψυχικής υγείας. Μέθοδος Πρόκειται για μελέτη ανασκόπησης. Για την αναζήτηση κριτηρίων, δεικτών και μεθοδολογίας αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και σχετικών ποιοτικών και ποσοτικών δεικτών, έγινε αναζήτηση βιβλιογραφίας σε μεγάλες βάσεις δεδομένων PubMed, GoogleScholar, CINAHL, χρησιμοποιώντας ως λέξεις κλειδιά τις λέξεις «mental», «health», «quality», «indicators», μόνες ή σε συνδυασμούς τους. Αποτελέσματα Συγκεντρώθηκαν οι σημαντικοί δείκτες ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και παρουσιάζονται, τροποποιημένοι όπου χρειάζεται. Σε κάθε δείκτη παρουσιάζεται η σημασία του, ο ορισμός και ο τρόπος υπολογισμού του. Κάθε δείκτης εντάσσεται σε μία από τις οχτώ διαστάσεις αξιολόγησης της ποιότητας: 1)Kαταλληλόλητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, 2)προσβασιμότητα των ασθενών στις παρεχόμενες υπηρεσίες, 3)αποδοχή των υπηρεσιών από τους ασθενείς, 4)ικανότητα των επαγγελματιών υγείας που παρέχουν τις υπηρεσίες, 5)αποτελεσματικότητα των επαγγελματιών υγείας και γενικά των παρόχων, 6)συνέχεια της υπηρεσίας σε βάθος χρόνου (εξασφάλιση του θεραπευτικού συνεχούς), 7)αποδοτικότητα των επαγγελματιών υγείας, 8)ασφάλεια (για τους ασθενείς και για τους επαγγελματίες υγείας). Συζήτηση Οι δείκτες προσβασιμότητας και αποδοχής των υπηρεσιών είναι σημαντικοί για την ελκυστικότητα των υπηρεσιών η οποία σχετίζεται με τη χρήση τους από τον πληθυσμό. Οι δείκτες αποδοτικότητας είναι σημαντικοί οικονομικοί δείκτες που επηρεάζουν τη βιωσιμότητα και την αειφορία των υπηρεσιών, παράγοντες που συνυπολογίζονται πλέον σε κάθε πολιτική της υγείας. Όλοι οι αναφερόμενοι δείκτες σχετίζονται με τη δημόσια υγεία, άμεσα ή έμμεσα, ενώ επηρεάζουν την ποιότητα ζωής, τη νοσηρότητα, τη θνητότητα και το προσδόκιμο επιβίωσης. Η συστηματική μέτρηση και παρακολούθηση των δεικτών και η μέτρηση και ποσοτικοποίηση της ποιότητας μέσω αυτών, είναι η βάση για τεκμηριωμένες πολιτικές υγείας για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας.el_GR
dc.format.extent62 εκ. ; 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.publisherΑνοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρουel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑξιολόγηση υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectEvaluation of healthcare servicesel_GR
dc.subjectΥπηρεσίες ψυχικής υγείαςel_GR
dc.titleΑξιολόγηση και βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας.el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBackground/Introduction The mental health of the population consists an important pillar of quality of life, economy, society. Mental health services take care of the prevention and treatment of mental disorders and through them to maintain, restore and improve the mental health of the population. The purpose of this study is to describe the methodology for qualitative and quantitative evaluation and improvement of the mental health service system. Methods This is a review study. In order to search for criteria, indicators and methodology for evaluating and improving the quality of mental health services and related qualitative and quantitative indicators, a bibliography was searched in popular databases PubMed, GoogleScholar, CINAHL, using the keywords "mental", "health", 'quality', 'indicators', alone or in combinations thereof. Results Important quality indicators of mental health services have been collected and presented, modified where appropriate. For each indicator is presented its importance, its definition, and method of calculation. Each indicators belongs to one of the eight dimensions of quality assessment: 1) Suitability of services, 2) Accessibility of patients to services, 3) Acceptance of services by patients, 4) Ability of healthcare professionals to provide services, 5) efficiency of health professionals and providers, 6) continuity of service over time (ensuring therapeutic continuity), 7) efficiency of health professionals and services, 8) safety (for patients and for health professionals). Discussion/Conclusions Accessibility and acceptability of service indicators are important for the attractiveness of services related to their use by the population. Profitability indicators are important economic indicators that affect the viability and sustainability of services, factors that are now taken into account in any health policy. All of the indicators mentioned are related to public health, affecting quality of life, morbidity, mortality and life expectancy, directly or indirectly. The systematic measurement and monitoring of indicators and the measurement and quantification of quality through them, are the basis for evidence-based health policy for improvement of the quality of mental health services.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record