Ανάλυση ανταγωνιστικού συγκεκριμένης επιχείρησης/οργανισμού.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2019-06Συγγραφέας
Αποστόλου, Δήμητρα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στον ανταγωνισμό επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα του καφέ/ροφημάτων καθώς και τις συνθήκες ανταγωνισμού κάτω από τις οποίες λειτουργούν. Πιο συγκεκριμένα γίνεται ανάλυση του καφεκοπτείου Coffee Island, των προϊόντων που προσφέρει, την ποιότητα των υπηρεσιών σε σχέση με τις αντίστοιχες του ίδιου τομέα καφετέριες.
Στόχος η καταγραφή των χαρακτηριστικών των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει το καφεκοπτείο έναντι άλλων καφετεριών του ίδιου τομέα που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά. Αναλύονται οι γενικές τάσεις που επικρατούν στην αγορά λιανικού εμπορίου καθώς και εξωγενείς και ενδογενείς παράγοντες που την επηρεάζουν. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται ανάλυση του ανταγωνιστικού μικρο-περιβάλλοντος σύμφωνα με το υπόδειγμα των 5 δυνάμεων του Porter το οποίο αφορά την ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των υπαρχουσών επιχειρήσεων του κλάδου, την απειλή εισόδου νέων επιχειρήσεων στον κλάδο, τη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών, τη διαπραγματευτική δύναμη των πωλητών και τέλος την απειλή από υποκατάστατα προϊόντα. Στη συνέχεια γίνεται ανάλυση SWOT με στόχο τη διάγνωση και εκτίμηση των δυνατών και αδύνατων σημείων της επιχείρησης αλλά και των ευκαιριών και απειλών που υπάρχουν στο περιβάλλον της. Επιπρόσθετα, γίνεται ανάλυση PESTLE η οποία αναλύει την παρούσα κατάσταση που βρίσκεται η επιχείρηση και σχετίζεται με το μικρο-περιβάλλον της, με συστήματα και δομές που την περικλείουν. Τέλος, επιλέγηκε η τεχνική έρευνας μέσω ερωτηματολογίου και έγινε ανάλυση των αποτελεσμάτων.
Απώτερος στόχος η εξαγωγή και καταγραφή συμπερασμάτων, των δυνατών σημείων που δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς και των αδύνατων σημείων με στόχο η διοίκηση της επιχείρησης να μπορεί να αποφασίσει και χρησιμοποιήσει τα αποτελέσματα των δειγμάτων του ερωτηματολογίου προς όφελός της και επιπρόσθετα να δοθούν εισηγήσεις σε θέματα μάρκετινγκ που θα βοηθήσουν την εταιρεία να βελτιωθεί.