Οι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των χρηστών των βιβλιοθηκών επιστημών υγείας.
Abstract
Ο σκοπός της παρούσας κριτικής ανασκόπησης της βιβλιογραφίας είναι η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η μελέτη του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών των Βιβλιοθηκών Επιστημών Υγείας που.
Η αναζήτηση της σχετικής βιβλιογραφίας έγινε στις βάσεις δεδομένων PubMed, ProQuest, Wiley online Library και Science Direct. Χρησιμοποιήθηκαν οι εξής λέξεις κλειδιά: health sciences library, user satisfaction, librarians, information literacy, questionaires, surveys, clinical decision making, patient care, education programs σε όλους τους συνδιασμούς μεταξύ τους.
Οι Βιβλιοθήκες που ασχολούνται με αυτό το είδος πληροφοριών αποτελούν το κομμάτι της Επιστήμης της Πληροφόρησης που εντοπίζει και εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση στην πληροφορία, παρέχοντας τα πληροφοριακά εργαλεία για την προαγωγή και εξέλιξη των Επιστημών Υγείας.
Η αξιολόγηση των υπηρεσιών μιας Βιβλιοθήκης θεωρείται μια διαδικασία σημαντική για την λειτουργία της, ένα απαραίτητο εργαλείο για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη της και η αξιολόγηση της ικανοποίησης που έχουν οι χρήστες, μπορεί να βοηθήσει την βιβλιοθήκη να εντοπίσει πιθανές αδυναμίες και κενά και φυσικά να τις βελτιώσει.
Μέσα από την βιβλιογραφία εντοπίστηκαν και αναπτύσσονται τρείς κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των χρηστών των Βιβλιοθηκών Επιστημών Υγείας (εκπαίδευση των χρηστών, αντίκτυπος στην κλινική λήψη αποφάσεων και ποιότητα των υπηρεσιών) και βάση αυτών θα αναπτυχθεί η κριτική ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας.
Μέσα από τα συμπεράσματα αντιλαμβανόμαστε τον πολύτιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι Βιβλιοθήκες Επιστημών Υγείας στον τομέα τους και τον Οργανισμό τον οποίο εξυπηρετούν και εντοπίζονται η ικανοποίηση των χρηστών, ο θετικός αντίκτυπος των πληροφοριών στην περίθαλψη των ασθενών και η χρησιμότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Η καταγραφή και η μελέτη των απόψεων των χρηστών θα πρέπει να γίνεται τακτικά έτσι ώστε να βρίσκονται και νέοι τρόποι βελτίωσης και εξέλιξης των βιβλιοθηκών μέσα από τη δημιουργία ή αναπροσαρμογή υπηρεσιών, την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, τον εμπλουτισμό του υλικού και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.